Francúzska tlač tvrdí, že automobilky Peugeot a Citroën manipulovali výsledkami emisných skúšok pomocou škodlivého softvéru. Týka sa to 2 miliónov áut! PSA obvinenia odmieta s odôvodnením, že súdne autority ich zatiaľ nekontaktovali. Stránka Le Monde uviedla, že vyšetrovatelia z národného kontrolného úradu DGCCRF získali podozrivý interný dokument PSA. Je možný ďalší emisný škandál, v tomto prípade Dieselgate Peugeot Citroën?

PSA odmieta obvinenia s odôvodnením

Ľudia z PSA vyhlásili: „Skupina PSA opakovane vysvetľuje svoju stratégiu týkajúcu sa nastavení motora. Táto stratégia je založená na zákazníckom použití auta v reálnom živote. Nastavenie preferuje nízke emisie oxidu dusíka (NOx) v mestách a zároveň zabezpečuje najlepšiu rovnováhu medzi NOx / CO2 mimo miest a na diaľniciach."

Podľa francúzskych úradov, skupina PSA manipulovala s emisiami 2 miliónov dieselových motorov. Automobilky sa bránia.

KARTEL NEMECKÝCH AUTOMOBILIEK? ZNAČKÁM BMW, MERCEDES A VW HROZÍ POKUTA!

KARTEL NEMECKÝCH AUTOMOBILIEK? ZNAČKÁM ...

Veľké Nemecké automobilky dobieha vlastná minulosť. Po kauze Dieselgate čelí VW ďalšiemu obvineniu. Tentokrát v tom nie ...

07. 09. 2017
TAKTO SKONČILI ČISTÉ TDI: SMUTNÝ POHĽAD ALEBO ZASLÚŽENÝ TREST?

TAKTO SKONČILI "ČISTÉ" TDI: SMUTNÝ ...

Ak len trochu sledujete dianie okolo kauzy Dieselgate, určite ste zachytili informáciu, že v USA môžu majitelia postihnuté ...

05. 04. 2017
DIESELGATE: VOLKSWAGEN UDAL VLASTNÝ ČLOVEK

DIESELGATE: VOLKSWAGEN UDAL VLASTNÝ ČLOVEK

Súdny proces s Volkswagenom v USA sa blíži ku koncu. Spoločnosť sa v podstate k podvodom priznala. Výsledkom bolo, že o ...

24. 04. 2017
EMISNÁ KAUZA ZVYŠUJE TLAK NA NEMECKÚ VLÁDU

EMISNÁ KAUZA ZVYŠUJE TLAK NA NEMECKÚ ...

Emisná kauza, ktorá zasiahla viaceré nemecké automobilky, sa stala súčasťou nemeckej predvolebnej kampane a núti vládu, ...

02. 08. 2017

Spoločnosť PSA je štvrtou automobilkou podliehajúcou vyšetrovaniu zo strany DGCCRF v súvislosti s podozrením pri podvádzaní s emisnými testami. Nasleduje po VW, Renault a Fiat-Chrysler. Podľa agentúry Reuters, technický šéf spoločnosti PSA v minulosti priznal zámerne znižovanie emisií dieselových motorov pri vyšších teplotách. Výsledkom je zlepšenie spotreby paliva a emisií CO2 pri jazde mimo mesta. V tomto režime sa NOx považuje za menej kritické. Určitou mierou technici do riadenia motora zasahovali. Ľudia z PSA však tvrdia, že na takomto postupe kalibrácie motora nie je nič nezákonné: „PSA popiera akýkoľvek podvod a pevne stojí za dôležitosťou svojich technologických rozhodnutí."

Máme tu nový Dieselgate? Uvidíme, ako sa celé vyšetrovanie vyvinie. Tému budeme sledovať a vás informovať.

 

Zdroj:  Carscoops, Reuters, Le monde