Len pred pár dňami sme informovali o novom aute od Alpiny. Na autosalóne v Ženeve však predstavili ďalšiu novinku, očakávaný model B5 Bi-Turbo odvodený od BMW radu 5. V minulosti ukázala Alpina tak jeden model za rok, ale na začiatku roka 2017 tu máme už 2 novinky. A to by mal prísť ešte vznetový variant D5 Bi-Turbo alebo novinka D7 Bi-Turbo...

Alpina bola vždy výrobcom, ktorý mal v ponuke málo modelov. Obmedzené počty vyrobených kusov tiež prispievali k exkluzivite jednotlivých automobilov. V dnešnej dobe to však už veľmi neplatí. Nízke počty vyrobených kusov síce stále výrobca dodržiava, počet modelov v ponuke však postupne rastie.

Sedan zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,5 sekundy, kombi verzia potrebuje o 0,1 sekundy viac.

Do ponuky tento rok zaradia 2 nové modely a nie je vylúčený ani tretí. Novinka B5 Bi-Turbo prichádza s technikou modelu B7, z ktorého preberá pohonnú jednotku. Pod kapotou tak máme prepĺňaný bi-turbo vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,4 litra.

Ten ponúka maximálny výkon 447 kW (608 k), čo je viac ako súčasná generácia BMW M5. Krútiaci moment vrcholí na hodnote 800 Nm, ktoré sú k dispozícii od 3 000 do 5 000 ot./min.

Klasické línie modelov Alpina nájdeme aj na najnovšom kúsku B5 Bi-Turbo

Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF, ktorá prenáša krútiaci moment výlučne na všetky kolesá. To je jedna z noviniek, ktorú nová generácia prináša voči predchodcovi.

Sedan zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,5 sekundy, kombi verzia potrebuje o 0,1 sekundy viac. Maximálna rýchlosť je 330 km/h, respektíve 325 km/h v prípade kombi. Ešte pôsobivejší je údaj o zrýchlení z 0 na 200 km/h - len za 11,4 sekundy.

Digitálny prístrojový panel má špeciálnu grafiku Alpina

Obe verzie stoja na 20-palcových diskoch Alpina s viaclúčovým dizajnom. Alpina B5 Bi-Turbo využíva elektronicky riadené tlmiče, verzia kombi má tiež vzduchové odpruženie zadnej nápravy. O zastavenie sa postarajú 4-piestikové predné strmene s 395 mm kotúčmi a zadné až 398 mm kotúče.

Exteriér nezaprie dizajn predchodcov, či už ide o kolesá, predný spojler s nápisom Alpina alebo príplatkové pruhy cez celú karosériu. K dispozícii sú tiež 2 špeciálne farby exteriéru, modrá a zelená metalíza Alpina.

Interiér ponúkne špeciálne možnosti konfigurácie líšt, obložení alebo farieb koženého interiéru. V sériovej výbave nájdeme 4-zónovú klimatizáciu, jemnú kožu Nappa alebo digitálny prístrojový panel. Špeciálne čalúnenie ponúka na sedadlách nápisy B5, čo spolu s plaketou v interiéri zvyšuje exkluzivitu každého kúsku. Základná cena sedanu štartuje na úctyhodných 112 tisíc €, kombi je drahšie o 3 300 €.