Plastové kryty svetiel sa na autách používajú už druhé desaťročie. Spočiatku sa im každý potešil, pretože sú ľahšie než sklenený kryt a majú istú pružnosť, takže nie každý kamienok ich praskne, či poškodí. No majú aj negatíva. Keďže sú k telu svetlometu "privarené", nie je ich možné jednoducho vymeniť. To je pri mechanickom poškodení veľký problém. A ak sa to aj dá, plastový kryt nebýva práve lacný. Ďalšie negatívum ukázala prax ich dlhodobého použitia.

 

Prečo plastové svetlá zožltnú?

 

Pôsobeniu prírodných vplyvov zďaleka nedokážu odolať tak, ako sklenené kryty. Slnečné lúče s UV žiarením sa z dlhodobého hľadiska podpisujú pod ich zožltnutím a zašednutím. Vyzerá to otrasne, zásadne to zhoršuje svetelný tok, zhoršuje viditeľnosť a ako uvidíte z priložených fotiek, zásadne to zmení formu lúčov. Dokáže to byť tak zlé, že pre túto chybu by autá nemali prechádzať cez STK. Problém však je, že celá zmena prichádza veľmi postupne a vodič si na to pomaly zvykne. Už roky existuje riešenie, ako sa s týmto problémom vysporiadať. Viacero dielní sa venuje aj tejto obnove svetiel. Ceny za vyleštenie jedného svetla sa pohybujú od 10 do 20 €.

 

V servise vyleštia svetlá auta za 30 - 40 €

 

Nemusí vás to však stáť ani tretinu, ak sa odhodláte urobiť si túto relatívne jednoduchú vec svojpomocne. Základný set na leštenie svetiel totiž v sieti predajní AUTOKELLY stojí 18 €, no vystačí vám na 3 autá, respektíve na 3 leštenia po sebe. A to je už zásadný rozdiel. Vyleštiť svetlá na jednom aute vám pritom nezaberie viac než 2 hodiny. V ďalšom diele série AUTOvKELLY pre tých z vás, ktorí to nikdy nerobili, no vaše auto potrebuje v tomto smere opraviť, v nasledovnom videu prinášame jednoduchý návod Ako vyleštiť plastové svetlá a hodnotenie základného setu QUIXX Headlight Restoration Kit.

Ak leštenie brúsnym papierom nechcete robiť namáhavo ručne, v ponuke AUTOKELLY sú sety s brúsnymi kotúčmi pre uchytenie do vŕtačky, čo celú činnosť zásadne zjednoduší.