Keď prišla na trh v roku 2012 verzia BMW M550d xDrive F10, motoristickí nadšenci sa rozdelili na 2 skupiny. Prvá krok BMW hejtovala a považovala vznetový motor spojený s písmenom M za výsmech. Druhá chápala trend doby a uznala výnimočnosť trojturbovej verzie vznetového trojlitra. Aj keď veľa automobiliek v dnešnej dobe ustupuje od tohto druhu pohonu, BMW v novej generácii G30 opäť predstavilo verziu M550d xDrive.

BMW oznámilo príchod štvorturbovej verzie vznetového trojlitra vo väčšej sedmičke. Bola to tak len otázka času, kedy sa tento motor dostane aj do menšej 5-ky a hlavne otázka, aké bude dosahovať dynamické parametre.

Aj vďaka pohonu všetkých kolies tak akceleruje nové BMW M550d xDrive z 0 na 100 km/h len za 4,4 sekundy a kombi verzia na to potrebuje o 2 desatiny viac.

Už predchádzajúci model BMW M550d xDrive F10 totiž ponúkal zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Novinka tak musela ponúknuť viac. BMW opäť stvorilo najvýkonnejší vznetový sériovo vyrábaný 6-valcový vznetový motor na svete. Vstrekovací systém využíva tlak viac ako 2 500 barov.

Za týmto nápisom už nebudú 3, ale rovno 4 turbodúchadlá.

Motor má 2 malé turbodúchadlá pre vysokotlakové a 2 turbodúchadlá pre nízkotlakové preplňovanie. 3 z nich sú využiteľné stále, jedno vysokotlakové sa pripája až po prekročení 2 500 ot./min. Zdokonalený systém chladenia stlačeného vzduchu prináša tiež určité benefity.

V interiéri sa toho voči bežnej 5-ke veľa nezmenilo.

Maximálny výkon dosahuje 294 kW (400 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 760 Nm, pritom 450 Nm je dostupných už pri 1 000 ot./min. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic, ktorá prenáša krútiaci moment na všetky 4 kolesá cez pohon xDrive.

Zrýchlenie na 100 km/h na úrovni M5 F10

Aj vďaka pohonu všetkých kolies tak akceleruje nové BMW M550d xDrive z 0 na 100 km/h len za 4,4 sekundy a kombi verzia na to potrebuje o 2 desatiny viac. Najvýkonnejší diesel tak dokáže v tejto disciplíne dorovnať čas minulej generácie M5 F10. Nová M5-ka preto tiež dostane pohon xDrive.

Novinka ponúkne okrúhlych 400 koní.

Ale späť k M550d xDrive. Vozidlo je v sérii vybavené športovým pružením s 10 mm znížením svetlej výšky, zatáčaním zadných kolies a 19-palcovými diskami. Vo vnútri nájdeme športové sedadlá s kožou Dakota a M športovým volantom. Sedan bude dostupný od júla a kombi od konca tohto roka. Cenu zatiaľ nešpecifikovali, ale bude pravdepodobne podobná cene M550i xDrive (87 400 €).