Úprimne? Bolo len otázkou času, kedy príde prvý sériový model bez vonkajších spätných zrkadiel. Klasické zrkadlá sú totiž veľké „lopúchy“ a narušujú aerodynamiku vozidla. Dizajnéri im musia pri návrhu venovať dlhé hodiny tak,  aby okolo nich obtekal vzduch čo najoptimálnejšie a pri vysokých rýchlostiach čo najmenej hučali. A čím chcú výrobcovia áut nahradiť spätné zrkadlá? No predsa kamerami.

 

Vďaka niekoľkým kamerám dokážete vidieť okolie auta naozaj výborne. Ďalšou výhodou je zníženie spotreby paliva a eliminovanie hluku od zrkadiel vo vysokých rýchlostiach.

Prototyp BMW i8 premieta zábery z kamier na displej, ktorý je na mieste vnútorného spätného zrkadla.

Áno, mechanické zrkadlá budú vždy spoľahlivejšie, než kamery. Ale digitálne riešenie prináša len výhody. Prvou je eliminácia mŕtvych uhlov. Ak použije výrobca kameru s krátkou ohniskovou vzdialenosťou, tak cez monitor v interiéri budete mať naozaj širokouhlý záber a na mŕtve uhly môžete zabudnúť. Vďaka niekoľkým kamerám dokážete vidieť okolie auta naozaj výborne. Ďalšou výhodou je zníženie spotreby paliva a eliminovanie hluku od zrkadiel vo vysokých rýchlostiach.

 

Mnoho automobiliek už predstavilo koncepty bez vonkajších spätných zrkadiel. Prvým výrobcom, ktorý ohlásil zavedenie inovácie do sériového modelu, je BMW. Podľa šéfa vývoja BMW Elmara Frickensteina by mohla byť technológia dostupná od roku 2019. Zatiaľ môžeme len špekulovať, na akom type sa kamery objavia ako prvé. Faceliftované BMW radu 7 alebo športový hybrid i8? Frickenstein ďalej naznačil, že technológia sa postupne dostane do celého modelového radu. V niektorých krajinách však môžu mať kamery problém. USA zakazuje použitie podobného zariadenia v sériových autách. A čo si o tom myslíte vy? Je to dobré riešenie, alebo sú moderné autá už príliš preplnené elektronikou?


Zdroj: inautonews