Citroen bol poslednou bežnou značkou, od ktorej ste si mohli kúpiť perfektne fungujúce hydropneumatické pruženie. To je už minulosť. Citroen totiž prestal vyrábať najluxusnejší typ C5, ktorý ste mohli s týmto pružením kúpiť. Už o rok má prísť nástupca C5 Aircross s novým revolučným pružením, ktoré však nebude založené na hydropneumatike. Citroen s hydro pružením už nekúpite a to je škoda.

Citroen C5 je tu od roku 2000. Do roku 2007 bola v predaji prvá generácia. Druhá vydržala v predaji ešte dlhšie, rovných 10 rokov. Patril k najdlhšie predávaným modelom v Európe.

Aktuálne predávaná verzia kombi bola u nás na konfigurátore dostupná s dvojlitrovým vznetovým motorom a maximálnym výkonom 132 kW (180 k).

Citroen nedávno v tichosti ukončil výrobu posledného zástupcu strednej triedy. Už niekoľko mesiacov nebol dostupný sedan, i keď na stránke výrobcu bol v ponuke. Donedávna ste si mohli oficiálne kúpiť už len kombi verziu. Ani to už neplatí.

Posledný Citroen s hydropneumatickým pružením zišiel z výrobných pásov ako verzia kombi s naftovým motorom.

Aktuálne predávaná verzia kombi bola u nás na konfigurátore dostupná s dvojlitrovým vznetovým motorom a maximálnym výkonom 132 kW (180 k). Zážihový motor pre nezáujem zákazníkov vypadol z ponuky už dávnejšie. Z výrobnej továrne PSA vo francúzskom Rennes nedávno zišla z výrobných pásov aj celkovo posledná C5-ka vo verzii kombi. Nový automobil si nenakonfigurujete, už vyrobené nové kusy však ešte nejaký čas v ponuke budú.

Sedan vyradili z ponuky už dávnejšie, zážihová verzia nie je v ponuke viac ako rok.

Výroba typu Citroen C5 však bude pokračovať v Číne (s upraveným exteriérom aj interiérom), koniec výroby C5-ky v Európe však znamená aj koniec hydropneumatického pruženia v bežných sériových vozidlách. O jeho konci sme vedeli už dávnejšie, automobilka avizovala ukončenie výroby pre malý záujem zákazníkov aj o tento druh pruženia, nielen o automobil. Preto novinka C5 Aircross s ním nepočíta. Čo dodať? Mrzí ma, že práve také zaujímavé riešenie končí na poli automobilizmu a ustupuje pred jednoduchšími, ale nie tak jedinečnými riešeniami. Iste nie som sám, koho tento koniec trocha mrzí. Som zvedavý, ako bude podvozok v novom C5 Aircross fungovať. Možno zostanem milo prekvapený.