Automobily s autonómnym režimom jazdy ponúknu pasažierom nevídaný pokrok v oblasti oddychu a komunikácie s druhými členmi posádky. Preto už dnes výrobcovia navrhujú interiér vozidla budúcnosti, ktorý by mohol čo najlepšie pokryť potreby záujemcov pri cestách so zapnutým autopilotom. Spoločnosť Adient predstavila svoju verziu a naozaj nevyzerá zle.

Spoločnosť Adient, ktorá je výrobcom sedadiel a ich rôznych návrhov, prišla s vlastnou víziou interiéru budúcnosti. Ide o mladú firmu, ktorú založili ako divíziu svetoznámeho lídra v oblasti automobilových dielov, spoločnosti Johnson Controls.

Vďaka konverzačnému módu budú môcť pasažieri na predných sedadlách otáčať svoje sedadlo až o 70° do vonkajšej strany (ľahšie nastupovanie) a o 15° do vnútornej strany (podporí to vzájomnú komunikáciu s posádkou).

Konštruktéri preto vyvíjali koncept interiéru budúcnosti už dlhšie obdobie. Podľa nich interiér vozidla v budúcnosti bude plniť miesto pre pracovné stretnutie, kanceláriu alebo pohodlnú domácu obývačku. A to všetko v jednom vozidle.

Otáčanie sedadiel zvýši pohodlie pri nastupovaní.

Autonómne režimy jazdy zmenia náš pohľad na jazdu. Adient predpokladá, že podobný koncept interiéru by sa mohol objaviť vo vozidle s úrovňou autonómneho riadenia 3 alebo 4. Práve režim 3 by mala priniesť už očakávaná nová generácia Audi A8. Možno aj v nej budú niektoré prvky z tohto interiéru.

Aj takto možno v budúcnosti stretnete vodiča "za volantom".

Súčasťou konceptu AI17, ako ho v Adiente nazvali, sú niektoré inovácie, ktoré je dobré predstaviť. Vďaka konverzačnému módu budú môcť pasažieri na predných sedadlách otáčať svoje sedadlo až o 70° do vonkajšej strany (ľahšie nastupovanie) a o 15° do vnútornej strany (podporí to vzájomnú komunikáciu s posádkou).

Integrované opierky na nohy neporovnateľne zvýšia komfort na dlhých cestách

Predné sedadlá tiež budú mať patentovanú technológiu sedenia Comfort Shell, ktorá sa prispôsobuje polohe tela a podopiera bedrovú časť. Zadné sedadlá obsahujú integrovanú opierku na nohy, čo zvýši pohodlie na dlhších cestách. V priestoroch zadných sedadiel vznikne úložný priestor, tie je totiž možné sklopiť do úplnej roviny.

Podpora na nohy na zadných sedadlách zvýši komfort na dlhých cestách.

Vankúšová opierka Cushion Console podporuje celé rameno a umožní príjemné položenie ruky do takzvaného „vankúša“. Opierka na ruky sa tiež prispôsobuje polohe tela podľa naklápania sedadla. Hlavová opierka je polohovateľná v štyroch osiach a ponúkne bezpečné a pohodlné opretie hlavy aj na dlhších cestách. Uvidíme, ktorá automobilka s podobným interiérom príde ako prvá do sériovej podoby. A či vôbec.