Nový patent je na registračnom úrade zaznamenaný pod názvom „Systémy a metódy na odobratie vozidla“, pričom autonómny odchod automobilu je v podstate až tým posledným, krajným riešením. To ale neznamená, že predchádzajúce formy varovania budú s dlžníkom zaobchádzať v rukavičkách.

Systém vám najskôr pošle správu o dlžnej platbe, ktorú zobrazí na palubných prístrojoch. Ak vodič, respektíve užívateľ v primeranom čase nezareaguje, „vaše“ auto vám môže deaktivovať niektoré jeho funkcie, napríklad klimatizáciu, rádio, vyhrievanie sedadiel alebo navigačný systém.

Táto forma obmedzenia komfortu samozrejme nemusí presvedčiť každého, aby svoje záväzky uhradil, v takom prípade však systém pristúpi k extrémnejším formám výstrahy. Patent hovorí, že vám vozidlo za istých okolností vypne motor, alebo ho vôbec nedovolí naštartovať.

Elektronika potom zájde tak ďaleko, že umožní veriteľovi napríklad na diaľku aktivovať kamerový systém, aby sa mohol pozrieť, či sa dlžník nesnaží neoprávnene užívaný automobil ukryť trebárs jeho zaparkovaním do garáže, pochopiteľne s cieľom skomplikovať či úplne zmariť jeho zabavenie.

Napriek vyššie uvedeným limitom má byť vo vozidle namontovaná bezpečnostná poistka, ktorú by užívateľ mohol použiť vo chvíli, ak by išlo o núdzovú situáciu, dlhodobo si však nepomôže.

V momente, keď bude autonómne riadenie na úrovni 4, teda auto nebude potrebovať žiadny zásah vodiča, veritelia by skutočne mali mať možnosť nechať ho odísť. A to nielen „do vlastných rúk“, predajcovi či do servisu, ale napríklad i na vrakovisko, ak by sa jeho servis nevyplatil.

zdroj: Ford, Carscoops