Novodobá Škoda Rapid je na trhu už od roku 2012. Je teda najvyšší čas na jej modernizáciu. Vedia to samozrejme aj ľudia v mladoboleslavskej automobilky a preto do Ženevy prinesú omladený Rapid. Po príchode Octavie III týmto dvom súrodencom mnohí vyčítali až prílišnú podobnosť. Aj preto fanúšikovia značky s napätím čakali, či sa modernizovaný Rapid vydá rovnakou cestou ako Octavia s toľko diskutovanými rozdelenými prednými svetlami. 

Modernizovaný Rapid nenasleduje cestu faceliftovanej Octavie a zachoval si tvar predných svetiel. Dostal však nový základný motor, ktorým je 3-valec 1,0 TSI.

Modernizovaný Rapid sa nevydal v šľapajach Octavie  

Nuž a výsledok môžete vidieť sami. Modernizovaný Rapid si zachoval základný tvar predných svetiel, hoci dostali novú grafiku. Po novom majú LED pás pre denné svietenie a môžete ich mať v bi-xenónovom vyhotovení. Okrem toho automobilka pridala do ponuky aj Light Assistant. To je pomocník, ktorý okrem svetelného senzora obsahuje aj automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. To funguje od rýchlosti 60 km/h a zaznamená auto pred vami na vzdialenosť 400 m. Protiidúce auto dokonca na vzdialenosť 1 000 m. Hlavné svetlomety však nie sú jedinou novinkou. Rapid má totiž prepracované nárazníky, pričom tomu prednému dominujú užšie hmlovky a vo vyšších výbavách chromovaný pás. Bez povšimnutia nezostali ani zadné svetlá. Dostali tmavý nádych a LED pás v tvare písmena C. Okrem toho automobilka pripravila pre Rapid 5 nových dizajnov diskov z ľahkých zliatin v rozmeroch od 15" do 17".

Jemné zmeny nájdeme aj vzadu. Sú to najmä tmavšie svetlá.

Dizajnové zmeny teda boli iba decentné. Výraznú zmenu však nájdene v ponuke motorov. Základný 4-valec 1,2 TSI totiž po novom nahradí 3-valec 1,0 TSI. Aj ten bude rovnako ako jeho predchodca k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Slabšia ponúkne 70 kW (95 k) a silnejšia 81 kW (110 k). Odmeniť by sa však mali nižšou spotrebou. V ponuke samozrejme zostáva benzínový 4-valec 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k), rovnako ako dízle 1,4 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a 1,6 TDI, ktorý ponúkne 85 kW (116 k).

Keďže je v dnešnej dobe pre mnohých zákazníkov stále dôležitejšie byť online, pribudol vo výbave Rapidu WLAN hotspot. Automobilka tiež ponúka služby ako Infotainment Online a CareConnect. Prvá menovaná vám zabezpečí aktuálne informácie o premávke a pomôže vybrať najlepšiu trasu s cieľom minimalizovať časovú stratu. Tiež vám vyhľadá čerpacie stanice aj s aktuálnymi cenami paliva, čerstvé správy, či počasie. Nuž a CareConnect je asistenčná služba, ktorá vám automaticky privolá pomoc v prípade nehody, alebo si pomocou nej môžete privolať pomoc v prípade poruchy. Novinku nájdeme aj medzi takzvanými Simply Clever riešeniami. Do tejto kategórie totiž automobilka zaradila dva nové USB vstupy pre pasažierov na zadných sedadlách.

Zdroj: Škoda

TEST ŠKODA RAPID 1.2 TSI ELEGANCE

TEST ŠKODA RAPID 1.2 TSI ELEGANCE

Po viac než 15 rokoch v brandži motoristického novinára a po štvrťstoročí, čo toto odvetvie so záujmom sledujem mám ...

02. 04. 2013
TEST ŠKODA RAPID 1,6 TDI

TEST ŠKODA RAPID 1,6 TDI

Pred testom prudko ľudovej rapidky s najpoužívanejším benzínovým motorom pod kapotou (TopSpeed.sk test Škoda Radid 1.2 ...

11. 08. 2013
TEST ŠKODA OCTAVIA 3 2.0 TDI DSG (TYP 5E)

TEST ŠKODA OCTAVIA 3 2.0 TDI DSG (TYP 5E)

Rapid bol najdôležitejšou novinkou Škody v minulom roku. Najprv ma dizajnom veľmi zaujal. Je elegantný, triezvy, ...

04. 09. 2013
JAZDA: ŠKODA OCTAVIA III MÁ VIAC NEŽ LEN 4 OČI

JAZDA: ŠKODA OCTAVIA III MÁ VIAC NEŽ LEN ...

Aj keď si to v Mladej Boleslavi a iste ani vo Wolfsburgu v roku 1996 nemysleli, Octavia sa už pred 20 rokmi stala ...

20. 02.