Pre mladých a štýlových

Vzhľadovo je charakteristickým prvkom rozdelenie predných svetiel. Tie teraz pripomínajú Hyundai Konu. Kamiq je postavený na populárnej modulárnej platforme MQB a napriek dĺžke 4 241 mm by mal ponúknuť veľkorysý vnútorný priestor. K dispozícii budú disky od veľkosti 16” až po veľké štýlové 18”, s ktorými si na našich cestách musíte dať pozor. Vzadu nájdeme dizajnový jazyk nastolený typom Scala. To znamená veľmi čistý dizajn, bez tradičného šípu Škody. Vo vynovenej podobe sa tu objavujú aj tradičné zadné svetlomety v tvare písmena C. Žiaľ, móda dizajnových falošných koncoviek výfuku došla aj sem. Auto na obrázkoch je v najvyššej možnej výbave. Som veľmi zvedavý, ako bude vyzerať v takzvanej sociálnej výbave. Mám dojem, že to budú dve rôzne autá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Kamiq sa púšťa do výraznejšej svetelnej hry. Dostal nové Full LED svetlomety, ktoré sú pre denné svietenie tvorené 4 LED prvkami. To hovoríme o horných svetlách. Spodné sú v najvyššej výbave schopné nasvecovať zákruty. Veľkým vizuálnym potešením je prítomnosť dynamických smeroviek. Kamiq je tak vôbec prvé auto od Škody, ktoré túto vychytávku dostáva.

Po stopách Scaly

Nielen po dizajnovej stránke, ale aj po interiérovej stránke ide Kamiq v nových šľapajach typu Scala. Dominuje mu 9,2” displej umiestnený v zornom poli vodiča. Zapracovaný do palubnej dosky je tak, aby pripomínal kapotu a údajne mal poskytovať opierku pre ruku pri ovládaní dotykového displeja. Na využiteľnosť tohto skôr dizajnového prvku si musíme počkať do prvého stretnutia s Kamiqom. Príplatková výbava zahŕňa aj virtuálny kokpit, ktorý ponúkne 10,25” obrazovku. K dispozícii bude aj trojfarebné ambientné osvetlenie. Ponúkne bielu, červenú a medenú. Za príplatok je možné dostať aj vyhrievanie zadných sedadiel, nielen predných.

O niečo väčší ako Seat Arona

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Kamiq je dlhý 4 241 mm, široký 1 793 mm a vysoký 1 531 mm. Rázvor je dlhý 2 651 mm. Základný objem batožinového priestoru je 400 l, po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1 395 l. Za príplatok je k dispozícii aj sklápateľné sedadlo spolujazdca, ktoré umožní prevážať predmety dlhé až 2 447 mm.

Zatiaľ bez hybridu

Všetky benzínové motory majú GPF Filter

Všetky motory, ktoré Škoda Kamiq ponúkne, sú vybavené priamym vstrekovaním, turbodúchadlom, rekuperáciou brzdnej energie a štart stop systémom. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6. Základný trojvalcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW (95 k) a ponúka maximálny krútiaci moment 175 Nm. O prenos hnacej sily sa stará päťstupňová manuálna prevodovka. Motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k), ktorý ponúka maximálny krútiaci moment 200 Nm, je štandardne dodávaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Na želanie je tiež automatická sedemstupňová prevodovka DSG. Vrcholnú motorizáciu tvorí štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. Aktívne riadenie valcov (ACT) v prípade malej záťaže automaticky vypína oba prostredné valce a znižuje tak spotrebu. Aj tento motor je štandardne dodávaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie je ponúkaná automatická sedemstupňová prevodovka DSG. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom pevných častíc.

Štvorvalcový naftový motor 1,6 TDI má výkon 85 kW (115 k), ponúka krútiaci moment 250 Nm a je štandardne vybavený systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc. Úsporný vznetový motor je štandardne dodávaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. K dispozícii je aj voliteľná automatická sedemstupňová prevodovka DSG. Ekologickým variantom nového vozidla ŠKODA Kamiq je moderná verzia motora 1,0 G-TEC. Tento trojvalcový motor s pohonom na zemný plyn má výkon 66 kW (90 k) a ponúka maximálny krútiaci moment 160 Nm. V porovnaní s konvenčnými motormi produkuje menej emisií. Tento motor je spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Svetlá výška je o 37 mm vyššia ako pri tradičnom hatchbacku Scala. Za príplatok môžete dostať aj Sport Chassis Control. O 10 mm nižší športový podvozok ponúka okrem režimu normal aj režim sport, vďaka ktorému stvrdnú tlmiče. Pre jazdu v teréne je k dispozícii za príplatok dodávaná ochrana podvozku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Celá plejáda asistentov

Asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (Lane Assist) a Front Assist sú súčasťou štandardnej výbavy. Front Assist, vrátane funkcie núdzovej brzdy a prediktívnej ochrany chodcov, sleduje v meste pomocou radaru priestor pred vozidlom a pomáha tak predchádzať nehodám. Asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (Lane Assist) rozpozná pomocou kamery jazdné pruhy na ceste a pomáha vodičovi držať sa vo zvolenom jazdnom pruhu. Na cestách po diaľnici až do rýchlosti 210 km/h pomáha vodičovi tiež adaptívny tempomat (ACC), ktorý je dostupný za príplatok. Adaptívny tempomat (ACC) udržiava nastavenú rýchlosť, prípadne rýchlosť upravuje automaticky podľa vozidla idúceho vpredu. Pomáha tak vodičovi pri jazde a zároveň zvyšuje bezpečnosť. Ak je vozidlo vybavené automatickou prevodovkou DSG, tak vozidlo dokonca samočinne zastaví. Do troch sekúnd zaistí tiež automatický rozjazd vozidla. Asistent na rozpoznanie únavy (Driver Alert), ktorý je dostupný za príplatok, varuje vodiča v prípade poklesu jeho koncentrácie. Užitočným pomocníkom pri parkovaní je aj voliteľná zadná parkovacia kamera, ako aj voliteľný parkovací asistent (Park Assist). Ten vozidlo automaticky zaparkuje do pozdĺžnych alebo priečnych parkovacích miest a taktiež z nich dokáže vyjsť. Parkovací asistent je už vybavený asistentom na manévrovanie (Maneuver Assist). Ak senzory pri zaparkovaní zaregistrujú nebezpečnú prekážku, ktorá sa nachádza pred alebo za vozidlom, automaticky automobil zabrzdia. Na želanie dodávaný asistent diaľkových svetiel (Auto Light Assist) automaticky stlmí diaľkové svetlá, ak kamery zaregistrujú blížiace sa vozidlá alebo vozidlá nachádzajúce sa pred automobilom.

Kamiq ponúka, samozrejme, najvyšší stupeň konektivity, takže okrem stáleho pripojenia na internet nechýba ani možnosť bezklúčového odomykania a maximálne možné prepojenie so smartfónom. Okrem moderných technologických riešení je na palube aj viac ako 20 prvkov Simply Clever. Ako vôbec prvý automobil vo svojej triede ponúkne vysúvateľnú ochranu dverí, ktorá zabráni ich poškriabaniu pri vystupovaní na úzkom mieste. Už v základnej výbave nájdete v kufri malú LED lampu.

O Škode Kamiq teda vieme všetko, okrem toho najzásadnejšieho. Koľko bude stáť. Verejnú premiéru bude mať na autosalóne v Ženeve.