Nuž, ale ako by ste vlastne označili nové SUV, ktoré je – a teraz pozor - o necelých 14 centimetrov väčšie ako CX-3, ale len o 10 centimetrov kratšie ako CX-5, pričom rozdiel v rázvore je len +8,5, respektíve len -4,5 cm? Hoci si desiatkové čísla pri osobných autách Mazda nepamätám, všetko je raz prvý raz. CX-30 vypĺňa teda priestor, o ktorom ťažko hovoriť ako o medzere, skôr je to štrbina. Vyzerá to tak, že šialený dopyt po súvéčkach nám prinesie ešte nejedno prekvapenie. Podľa informácií zo Ženevy sa s predajom v Európe počíta niekedy v polovici roka. 

Hovorí jazykom Kodo

Mazda s obľubou označuje svoje estetické etapy rôznymi názvami s ázijským nádychom, a tak aj v tomto prípade je využitý dizajnový jazyk Kodo, ktorý vytvoril síce dynamický, ale z dnešného pohľadu už nie veľmi prekvapujúci exteriér. O interiéri to platí dvojnásobne, no pri orientácii na každodenné príjemné využitie, aké zdôrazňuje výrobca, určite poteší väčší batožinový priestor, ktorý poskytuje zaujímavých 430 litrov. S priestorom ako takým sa tu však nemrhá a vytvorený je reálne pre štyroch dospelých cestujúcich. Dôležitá je aj zväčšená výška podvozka (o 25 mm viac ako Mazda3), ktorá prináša obľúbený lepší rozhľad z paluby aj lepšiu prejazdnosť na malých prekážkach, no najmä razom odlišuje typ od povedzme východiskovej trojky. 

Dynamiku auta zabezpečí najnovšia generácia motorov Skyactive vrátane novinky Skyactiv-X. To by mohlo znamenať skladbu v rozpätí benzínových motorov 1,5, 2,0 a možno až 2,5 litra, pričom v naftovej ponuke sa pravdepodobne objaví len motor s objemom 1,8 l. V ponuke očakávame aj pohon všetkých kolies, ktorý je ešte stále dosť typický pre kategóriu SUV, hoci celkom na záver by som mal asi priznať, že Mazda CX-30 má skôr bližšie k označeniu crossover.

text a foto: Mazda