Volkswagen sa už roky bije s Toyotou o pozíciu svetovej jednotky. Toyote sa poslednú dobu darilo viac a nemecký koncern po vypuknutí škandálu Dieselgate ani len nedúfal, že môže v najbližších rokoch prekonať Japoncov. Je to však skutočne tak?

Ak sa teda môžeme spoliehať na odhad Toyoty, tak koncern Volkswagen je opäť dvojkou v počte vyrobených kusov.

Predaje skupiny Volkswagen v roku 2016

Možno sa vám to bude zdať neuveriteľné, ale VW Group napriek pretrvávajúcemu emisnému škandálu medziročne rástol. Volkswagen mal vďaka Dieselgate v médiách kopu pozornosti. Že by bola aj negatívna reklama, dobrou reklamou? Kto vie. Produkcia nemeckého koncernu však rástla medziročne o 3,8 %. V roku 2015 vyrobili 9 930 500 áut a o rok neskôr už 10 312 400 áut. Najväčší rast 9,7 % zaznamenali v regióne Ázia-Pacifik, kde rástol najmä čínsky trh, ktorý je najväčší na svete. Európa rástla o 4,0 % a dodávky do Severnej Ameriky stagnovali + 0,8 %. Obrovský pokles (- 24,6 %) však zaznamenal juhoamerický trh. Keďže je to zároveň najmenší trh Volkswagenu, tak na celkových predajoch sa to významnejšie neprejavilo.

 

A ako je na tom Volkswagen v porovnaní s Toyotou? Toyota ešte neuverejnila presné čísla, ale pred mesiacom odhadli produkciu roka 2016 pre portál Forbes na približne 10 366 000 vozidiel. Toyota si tak medziročne polepší o cca 2,8 % a pred Nemcami udrží náskok cca 53 600 ks. Ak sa teda môžeme spoliehať na odhad Toyoty, tak koncern Volkswagen je opäť dvojkou v počte vyrobených kusov. Napriek problémom vyplývajúcim so škandálu Dieselgate tak ide o obrovský úspech pre VW, pretože rastie rýchlejšie ako Toyota. No prvé miesto putuje opäť do Japonska.

 

Netreba však zabúdať na to, že VW Group má v portfóliu veľký počet značiek ako Škoda, Audi, Seat, Porsche, MAN, Scania... Úspechy Toyoty, ktorá má pod sebou len Lexus a Scion, je teda o to väčší.

Tiež je dôležité pozrieť sa na samotné čísla. Volkswagen napríklad udáva „počet dodaných kusov“, mohli by ste si myslieť, že ide o počet predaných kusov finálnym zákazníkom, ale omyl. Toto číslo hovorí o tom, koľko áut doručil VW Group importérom a dílerom. Autá môžu stáť ešte mesiace nepredané na mieste. Toyota na druhej strane udáva dva údaje: počet vyrobených kusov a predaje konečnému zákazníkov. Ako sa z toho vymotať? No keď si vezmete údaj Volkswagenu „počet dodaných kusov“, tak ide v podstate o rovnaké číslo ako „počet vyrobených kusov pri Toyote“.


Zdroj: forbes, forbes