Poškodené čelné sklo neberte na ľahkú váhu. Pokiaľ je prasklina na čelnom skle väčšia ako 2cm alebo vám znemožňuje výhľad, vozidlo je podľa zákona technicky nespôsobilé. Polícia vám môže dať pokutu a v krajnom prípade aj zadržať technický preukaz, či evidenčné tabuľky.

 

Poskytovatelia PZP sa vyplácaniu náhrady škody za prasknuté sklo väčšinou bránia.

Poškodené okno od kamienku môže povoliť v mrazoch a dokonca sa aj celé rozsypať (pokojne aj niekoľko mesiacov od poškodenia skla). K prasknutiu okna od odstreleného kameňa dochádza najmä v zime a na jar. Pokiaľ máte uzatvorené havarijné poistenie, veľké starosti si robiť nemusíte. Niektoré poisťovne však berú výmenu skla ako poistnú udalosť a môžu vám zrušiť škodový bonus. Pokiaľ nemáte uzatvorené havarijné poistenie, vašou nádejou je zastaviť "vinníka", ktorý vám škodu spôsobil, a spísať škodovú udalosť. Jednoduché? Ani nie. Vodič vozidla s vami nemusí vôbec spolupracovať a ak vám aj uverí, že vinníkom je on, stále ste nevyhrali. Väčším orieškom bude pre vás poskytovateľ PZP. Poisťovne sú v takýchto prípadoch podozrievavé a pokiaľ nemáte dôkaz tak, sa častokrát zdráhajú spôsobenú škodu preplatiť. Odstrelenie kamienka a prasknutie čelného skla je totiž najčastejšou škodovou udalosťou a poisťovne sa chcú dodatočným nákladom logicky vyhnúť. Jedinou cestou je potom súd a tu sa poisťovne opäť spoliehajú na to, že kvôli relatívne malej sume za výmenu čelného skla sa nebudete ťahať po súdoch.


Existuje riešenie, ktoré dokáže takmer spoľahlivo identifikovať vinníka a tou je kamera v aute. Videozáznam, kde je čitateľné EČV a viditeľný náraz kamienku väčšinou na preplatenie škody postačuje. Druhou možnosťou je pripoistenie čelného skla, ktoré poskytujú mnohé poisťovne aj k PZP. Vláda dokonca uvažuje o zavedení povinnosti preplácať poškodenie na sklách z PZP. V takomto prípade však bude rásť výška poistného.