Autonómne autá sú horúcou témou a každý väčší výrobca by rád prišiel s definitívnym riešením ako prvý. No do boja o zákazníka neprichádzajú len tradiční výrobcovia, ale aj iné spoločnosti. Dobrým príkladom je Google, ktorý už dlhšiu dobu vyvíja malé autonómne vozidlo. Aliancia Renault-Nissan, presnejšie jej šéf, nepredpokladá autonómne auto od Google tak skoro, ak vôbec.

Automobilky majú za sebou niekoľko desaťročí dlhého vývoja a ďalším krokom preto bude práve autonómne auto. Na tento trh sa však chcú dostať aj značky, o ktorých ste v minulosti v spojení s vozidlami nikdy nepočuli, ako napríklad Google a hovorilo sa aj o Apple.

Na začiatku milénia sa predpokladalo, že prvý elektromobil príde od spoločnosti Google, Apple alebo Microsoft, pretože sa o to veľmi snažili.

Podľa predstaviteľa aliancie Renault-Nissan, Carlosa Ghosna, budú spoločnosti ako Apple, Google alebo Uber v budúcnosti obchodovať s výrobcami vozidiel, ale pritom nebudú automobilkami. Podľa neho žiada Uber alianciu o vyvinutie autonómneho auta, ich víziou totiž nie je stať sa automobilovým výrobcom.

Autíčko od Google má za sebou už aj prvú nehodu.

Tieto spoločnosti nemajú dôvod stať sa automobilkami. Carlos Ghosn vysvetlil, že ak sa podnikatelia snažia dostať do iného odvetvia, v ktorom doteraz nepôsobili, chcú ísť do odvetvia s ešte vyššou úrovňou ziskovosti. Konkrétne aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi zamestnáva takmer pol milióna pracovníkov, investuje ročne do vývoja približne 15 miliárd dolárov a pritom v dobrom hospodárskom období má maržu len okolo 7 až 8 %.

V prípade spoločností ako Google alebo Apple však podľa pána Ghosna toto číslo nejde pod úroveň 40%. Síce vyvíjajú vlastné softvéry na autonómnu jazdu, avšak prerod na automobilku je veľmi zdĺhavý a náročný. Ak sa k tomu priráta malá marža, je to podľa Ghosna pre tieto spoločnosti úplne nezaujímavé.

Ako príklad uviedol rozmach v oblasti elektrických vozidiel. Na začiatku milénia predpokladali, že prvý elektromobil príde od spoločnosti Google, Apple alebo Microsoft, pretože sa o jeho vývoj veľmi snažili. Avšak prvým elektromobilom bol v roku 2010 Nissan Leaf a dodnes vo veľkom počte nejazdia elektromobily od iných ako tradičných výrobcov automobilov. Tesla je výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo. A čo si myslíte vy? Podarí sa Google, alebo inej spoločnosti preraziť na trhu s autonómnymi vozidlami?