Napriek tomu, že Ruf CTR 2017 vyzerá ako Porsche, nezdieľa s ním techniku (len základnú koncepciu s motorom vzadu). Novinka stojí na šasi vyvinutom automobilkou Ruf. Novodobý Yellowbird má 700 koní, 1200 kg, manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál. Značka sa chváli tým, že toto je moderné analógové auto.

Takto vyzerá legendárny Ruf CTR Yellowbird z roku 1987

„S vývojom nového CTR sme začali pred piatimi rokmi s cieľom vytvoriť strhujúci analógový zážitok z jazdy, ktorý kombinuje úžasný pomer výkon/hmotnosť, manuálnu prevodovku a moderné pretekárske technológie.“

Toto je novodobý nástupca Ruf CTR 2017

Ruf Automobile je známy tuner, ktorý sa zaoberá už dlhé roky úpravami vozidiel Porsche. Ich najznámejším autom je CTR Yellowbird z roku 1987. S výkonom 350 kW (476 koní), maximálkou 340 km/h a hmotnosťou 1150 kg bol doslova pekelnou mašinou (v tej dobe najrýchlejšie cestné auto na svete).


Nový Ruf CTR 2017 preto logicky nadväzuje na slávneho predchodcu Yellowbird. Napriek dizajnovej podobnosti so starým Porsche 911 ide o vlastné auto vyvinuté inžiniermi malej automobilky. CTR má monokok vystužený uhlíkovými vláknami. Aj vďaka tomu je suchá hmotnosť len 1200 kg. Posádka je pritom chránená trubkovým rámom a prednou deformačnou zónou. Nápravy sú riešené na všetkých kolesách pomocou dvojitých lichobežníkov v konfigurácii push-rod.

CTR má karbónový monokok, ochrannú klietku a motor až za zadnou nápravou

Neprekvapí, že motor je umiestnený vzadu, až za nápravou. Ide o plochý bi-turbo šesťvalec s objemom 3,6 litra a výkonom okolo 522 kW (710 koní) a krútiacim momentom 880 Nm. Výkon putuje výhradne na zadné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Aby nehrabalo len jedno koleso, vybavili zadnú nápravu samosvorným diferenciálom.

 

Maximálna rýchlosť presahuje hranicu 360 km/h. Pôsobivé sú aj údaje zrýchlenia. Na stovku šprintuje za menej ako 3,5 sekundy a na 200 km/h pod 9 sekúnd.

 

O spomaľovanie sa starajú predné šesť-piestové strmene s karbón-keramickými kotúčmi o priemere 380 mm. Zadné brzdy majú štvorpiestikové strmene a kotúče majú priemer 350 mm. 19“ disky kolies obúvajú vpredu pneumatiky s rozmermi 245/35ZR19 a vzadu 305/30ZR19.

 

„S vývojom nového CTR sme začali pred piatimi rokmi s cieľom vytvoriť strhujúci analógový zážitok z jazdy, ktorý kombinuje úžasný pomer výkon/hmotnosť, manuálnu prevodovku a moderné pretekárske technológie,“ hovorí Estonia Ruf. V tlačovej správe Ruf nespomína žiadnych elektronických pomocníkov, ako trakčnú kontrolu alebo stabilizáciu. Toto bude naozaj hardcore auto pre fajnšmekrov, ktorí vedia ako jazdiť.

Kabína je tiež v retro štýle, žiadne displeje tu nehľadajte

V interiéri nájdeme len sedenie pre dvoch. Tí si môžu užívať škrupinové sedadlá z uhlíkových vlákien. Kabína sa nesie rovnako ako exteriér v retro štýle. Sedadlá majú károvaný vzor a takmer všetko je obšité alcantarou.

 

Ruf spustí výrobu v roku 2018 a postaví len 30 kusov. Cenu zatiaľ nepoznáme, ale je jasné, že model CTR nebude ani zďaleka lacný.

 

Foto: ruf, autoevolution, carscoops