Marketing BMW tvrdí, že typ i8 je revolúciou vo svojej triede. Doslova je to podľa nich prvé športové auto s hodnotami spotreby a emisií kompaktného auta. Tu by som sa rád pristavil. Ehm, v akej triede konkrétne? BMW s typom i8 vytvorilo novú triedu áut. Svet síce pozná mnoho plug-in hybridov, teda áut, ktoré môžu jazdiť na klasické palivo, elektrický pohon z rekuperácie, alebo na "šťavu" získanú elektrickej siete. No žiaden plug-in hybrid ani len nemá športové ambície. Test BMW i8 mi potvrdil, že to je prvý športový hybrid na svete. Ale stačí to na zisk rešpektu a statusu medzi priaznivcami superšportov? Veru mám obavy, že nie...

A je tu aj druhý problém. Podľa stále platnej, medzičasom už absurdnej metodiky merania spotreby paliva NEDC totiž dokáže BMW i8 jazdiť v kombinovanej prevádzke len za 2,1 litra benzínu na 100 km. Tak sa nám to všetkým predostiera a ja nepochybujem, že je to pravda. V labákoch určite. No tých, ktorí by tejto hodnote mohli uveriť pre bežný svet, iste veľa niet. Žiadne auto totiž v teste NEDC tých sto kilometrov ani zďaleka nemusí prejsť. V teste BMW i8 stačí mať schopnosť prejsť na akumulátory cca 30 km a do katalógov je hneď možné písať tieto nezmysly. V reálnom svete však BMW i8 jazdí za presný trojnásobok, teda za cca 6 litrov benzínu na 100 km. To však je hodnota bežného malého auta, takže táto časť tvrdenia marketingu platí. Uznávam tiež, že neexistuje iné auto s max. výkonom 370 koní a schopnosťou vyraziť z nuly na 100 km/h za menej než 4,5 sekundy s čo len porovnateľnou spotrebou.

Treba uznať, že neexistuje iné auto s max. výkonom 370 koní a schopnosťou vyraziť z nuly na 100 km/h za menej než 4,5 sekundy s čo len porovnateľnou spotrebou. 

Na obdiv je toho pri BMW i8 omnoho viac. Dokonca viac než pri väčšine súčasných áut. Nielen z hľadiska tvarov, aerodynamickej efektivity, konštrukcie, ľahkosti (bez batérií), ale aj technológie výroby. Je to skutočne auto z budúcnosti. No možno nielen tvarom tak vzdialenej, až sa obávam, že ho budú obdivovať len fanúšikovia hi-tech a tí, ktorí majú radi netradičný dizajn. Na petrohleadov BMW i8 akosi nezaberá. Napriek tomu, že má najnižšie ťažisko spomedzi všetkých Driving Pleasure mašín z Mníchova a nie je to najdrahší bavorák v predaji. 

BMW i8 je viac než čokoľvek iné zaujímavou prezentáciou umu konštruktérov, možností súčasných technológií a snahou vyplniť športovo orientovanou značkou celé desaťročia ignorovaný dôležitý segment supercars. Tým všetkým typ i8 nepochybne je. No od začiatku mieri na celkom inú klientelu. Ani nie tak na tých, ktorí majú radi autá, ale tých, ktorí majú radi seba. :)

Apropo - supercar nerovná sa superšport. Sú to dve rôzne veci. Ale o tom niekedy nabudúce... :)

BMW i8
Rok výroby 2016
 

PLUSY:

+ jedinečnosť
(auto ako z budúcnosti),
+ dizajn, technológie,
+ konštrukcia a revolučné riešenia,
+ pohon predný, zadný alebo 4x4,
+ ergonómia posedu vodiča,
+ vypínateľný systém stabilizácie,
+ jazdná dynamika,

+ jazdné vlastnosti,
+ kombo spotreba 5,5 l/100 km (EcoPro),
+ celkový dojazd takmer 500 km.

 


 

     

MÍNUSY:

 

- cena,

- chýba funkcia autohold,

- chýba sledovanie a udržanie jazdných pruhov,

- objem kufra len 30 litrov,
- chaotická aktivácia jazdných režimov,

- na limite nedotáčavé,

- zvuk motora smerom von,

- vibrácie 3-valca pri pomalej jazde,

- nepípa za nezapnutý spolujazdcov pás,

- málo odkladacích priestorov,
- okná nejdú celkom do dverí,

- laser svetlá sú bez funkcií.

 
BMW i8
266 kW 
Audi R8 V10
397 kW A7
základný model
                                                                                        138 250 €
169 700 €
adekvátna výbava
20-palcové disky, kožený interiér, adaptívne tlmiče, PDC vpredu a vzadu, automatické stmavenie vnútorného a vonkajších zrkadiel, vyhrievanie predných sedadiel, automatická dvojzónová klimatizácia, alarm, navigácia, Head-Up displej, modré bezpečnostné pásy, parkovacia kamera, laserové svetlomety, Harman Kardon Sound System
v sérii: LED svetlomety, vnútorné a vonkajšie zrkadlá automaticky stmievateľné, Audi virtual cockpit, automatická dvojzónová klimatizácia, športové vyhrievané sedadlá, kožené čalúnenie, alarm, Audi magnetic Ride, Bang and Olufsen Soundsystem, MMI navigácia, 19-palcové disky

za príplatok: 20-palcové disky 2 812 €, rozšírené LED svetlomety 3 802 €, kamera vzadu 697 €
výsledná cena
145 914 €
177 011 €

 

 
Mercedes-Benz AMG GT kupé
350 kW A7
Porsche 911 Carrera 4
272 kW A7
základný model
119 586 €
110 162 €
adekvátna výbava
v sérii: dvojzónová automatická klimatizácia, športové sedadlá, LED svetlomety

za príplatok: automaticky stmievateľné vnútorné a vonkajšie zrkadlá 696 €, športový podvozok AMG Ride Control s 19/20-palcovými diskami a balíkom AMG Dynamic plus 5 100 €, alarm 528 €, vyhrievanie sedadiel 492 €, navigácia Comand 3 240 €, Burmester sound system 4 980 €, parkovacia kamera s asistentom parkovania 1 320 €, 
v sérii: 19-palcové disky, navigácia, bi-xenónové svetlá, dvojzónová automatická klimatizácia, športové sedačky, nastavenie tuhosti tlmičov, alarm

za príplatok: LED svetlomety 3 306 €, 20-palcové disky 2 374 €, vyhrievané sedadlá 485 €, Burmester Sound System 4 526 €
výsledná cena
135 942 €
120 853 €