Je Honda Accord plnohodnotným konkurentom pre u nás zavedené autá ako Volkswagen Passat, alebo Ford Mondeo? Jazdený Accord siedmej generácie tradične zapožičala do testu spoločnosť AAA AUTO. Výroba tejto generácie prebiehala v rokoch 2003 až 2008. To znamená, že aj tie najnovšie kúsky budú mať 8 - 10 rokov. No to by nemusel byť problém, ak má Accord typickú japonskú spoľahlivosť. No má ju?

Accord siedmej generácie je nadpriemerne spoľahlivým vozidlom. No ako v prípade každého auta, aj tu sa nájdu slabšie stránky.

Podvozok je výborným kompromisom medzi športovosťou a komfortom

Dizajn
Vonkajší vzhľad je decentný a mierne športový. Karosériu sedan môžem označiť za elegantnú, ale v prípade kombi je situácia trochu komplikovanejšia. Osobne mi zadná časť nesadne.


Dizajnovo na mňa pôsobí interiér ako z 90. rokov. Je asi najväčšou slabinou auta. Materiály sú však odolné a aj po veľkej porcii kilometrov vyzerajú stále dobre. Ergonómia ovládania je v poriadku. Pred faceliftom by potešil o niečo menší volant. Vzadu je presne toľko miesta, koľko by ste očakávali od auta strednej triedy. Posadíte tam aj dospelých s výškou 185 cm.


Accord ponúka zo začiatku výroby len tri stupne výbavy Comfort, Executive a Sport. Na voliteľnú výbavu ste tu mohli zabudnúť. Pri kúpe nového auta to mohlo niekomu prekážať v prípade jazdenky, ktorú si tak či tak nemôžete konfigurovať, je to jedno. V roku 2006 prišiel facelift a okrem drobných zmien v exteriéri a interiéri prišiel konečne aj palubný počítač. Vo výbave potom nechýbal ani adaptívny tempomat.


Odhlučnenie kabíny od motora a aerodynamického hluku je výborné. Ticho ruší len nadmerný hluk od kolies. Je to daň za nízku hmotnosť, ktorá sa pohybuje od 1365 kg po 1493 kg. Veľkosť batožinového priestoru sedanu je 459 litrov. Poteší možnosť sklápania zadných sedadiel a tým možnosť voziť aj dlhšie predmety. Kombi má objem kufra 575 litrov.


Rozmery sedanu sú 4665 mm x 1760 mm x 1445 mm. Rázvor má hodnotu 2670 mm. Kombi (Tourer) má rázvor dlhší o 50 mm, celková dĺžka je 4750 mm.

Interiér pripomína 90. roky aj keď kvalita materiálov je veľmi slušná

Jazdné vlastnosti
Honda patrí k značkám, ktoré vedia naladiť podvozok. V prípade Accordu ide o kombináciu komfortu a mierne športových vlastností. Väčší dôraz je však kladený na filtrovanie nerovností. V zákrutách však tiež dokáže potešiť.

 

Auto dlho odoláva nedotáčavosti aj s ťažkým nafťákom. Vodičov hľadajúcich zážitok za volantom poteší aj mimoriadne komunikatívne riadenie s tonou spätnej väzby. Pri diaľničnej jazde je však účinok posilňovača priveľký.


Aj manuálna prevodovka má krátke dráhy a presný chod, patrí medzi to najlepšie na trhu. Automat je na dnešnú dobu pomalý a príliš váhavý, no pokojným vodičom postačí. Radšej by som volil manuál. Accord sa dodával výhradne s pohonom predných kolies.


Vpredu nájdete lichobežníkové zavesenie, vzadu je viacprvková náprava, ale len pre sedan. Tourer má vzadu rozdielne dlhé priečne ramená a jedno pozdĺžne, kvôli maximalizácií objemu kufra.

Naftová jednotka 2,2 i-CDTi patrí k tomu lepšiemu na trhu z pohľadu jazdy aj spoľahlivosti.

Motory
Ponuka motorov bola skromná, ale pre väčšinu vodičov dostačujúca. Základná benzínová jednotka nesie označenie 2,0 i-VTEC a poskytuje výkon 114 kW (156 koní) a 190 Nm. Motor má točivú charakteristiku a pre normálnu jazdu aj dostatočný výkon. Spotreba sa pohybuje okolo 8 l/100 km. Motor kombinovali len s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.


Väčší motor 2,4 i-VTEC bol vrcholom ponuky s výkonom 140 kW (190 koní) a 223 Nm. V spojení s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou poteší aj športovejšie zameraných vodičov. Z dnešného pohľadu pomalý 5-rýchlostný automat zabíja dynamiku vozidla. Spotreba sa pohybuje v rozsahu 8 – 10 litrov.


Naftový motor 2,2 i-CTDi prišiel s výkonom 103 kW (140 koní) a 340 Nm. Patrí k tým vydarenejším dieselom na trhu. Je pomerne tichý a má lineárny chod. Bohužiaľ, 6-stupňový manuál prišiel do ponuky až v roku 2006. Spotreba sa pohybuje na hranici 6 – 7 litrov.

Z nárazových skúšok EuroNCAP si Accord odniesol 4 hviezdy z piatich. Slabšie si viedol pri náraze zboku.

Spoľahlivosť

Accord siedmej generácie je nadpriemerne spoľahlivým vozidlom. No ako v prípade každého auta, aj tu sa nájdu slabšie stránky. Bežným problémom je zahmlievanie svetlometov. Výnimočne hnevá aj ABS, ESC (VSA), tempomat, vstavaná navigácia, alebo zamykanie.


Karoséria je voči hrdzi dobre chránená. Stopy po nej nájdete väčšinou na kapote poškodenej od kamienkov. Benzínové motory majú reťazový rozvod a sú spoľahlivé, len občas majú zvýšenú spotrebu oleja. Výnimkou je motor 2,0 i-VTEC z rokov 2003 – 2006, keď sa objavila výrobná vada v podobe menej odolných vačkových hriadeľov. Dnes by mala mať drvivá väčšina áut tento problém vyriešený.


V prípade naftového motora s vysokým nájazdom kilometrov je to taká klasika: EGR ventil, turbo, dvojhmotný zotrvačník a vstrekovače. Ale všeobecne ide o nadpriemerne spoľahlivý diesel.


Bohužiaľ, niektoré kusy neobišli problémy s manuálnou prevodovkou. Objavujú sa opotrebované synchróny (radenie cez zuby, alebo vyskakovanie stupňov).

Kúpiť/nekúpiť?

„Japonec až nakonec?“ Také predsudky si nechajte ku pivu... Honda Accord zaujme jazdnými vlastnosťami a výbornou spoľahlivosťou. Netreba však zabúdať na to, že keď už sa niečo pokazí, tak oprava je zvyčajne drahšia. Bežné spotrebné diely však zoženiete aj lacnejšie z druhovýroby. A pamätajte na to, že naftový motor sa oplatí len pokiaľ najazdíte veľké porcie kilometrov po diaľnici. Pokiaľ radi šoférujete a nechcete Ford Mondeo a Mazdu 6, určite skúste Hondu Accord.

TopSpeed.sk verdikt: Jazdenú Hondu Accord 7. generácie odporúčame s drobnými výhradami.

Recenzia jazdenej Hondy Accord sa týka všetkých verzií (sedan a kombi).

TEST JAZDENKY MAZDA 6 GH (2008 - 2012)

TEST JAZDENKY MAZDA 6 GH (2008 - 2012)

Mazda 6 prvej generácie dostala prezývku japonské BMW. Nie je sa čomu čudovať, aj napriek pohonu predných kolies mala ...

31. 08. 2016
TEST JAZDENKY FORD MONDEO MK4

TEST JAZDENKY FORD MONDEO MK4

Ford Mondeo tretej generácie odštartoval svoju púť vo veľkom štýle, priamo vo filme James Bond: Casino Royale. A keďže ...

28. 12. 2014