HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

10.05.2015

Test: Škoda Octavia III Scout TDI DSG

Scout je už piatou Octaviou III v našom teste. Viac priestoru sme za 6 rokov vo videotestoch TopSpeed.sk nevenovali žiadnemu autu. V drvivej väčšine prípadov vyskúšame za celý typový rad jeden model. Výnimku malo BMW radu 5 F10/F11 (4x). Celosvetová obľuba Octavie jednoznačne vedie predaje. Aj keď to viacerí nezhltnú, Octavia III je solídne auto, špeciálne v lepších verziách. Práve nich sa nevieme nabažiť. :)


 

Priznávam, o Octavii Scout som nemal dobrú mienku. Bral som ju skôr ako spôsob ukázať susedom, že táto "oktávka" stála viac a je špeci. Po osobnej skúsenosti musím povedať, že som sa mýlil. Octavia Scout skutočne dáva zmysel. Po benzínovej RS combi je to podľa viacerých členov redakcie druhý naj model Octavie v ponuke. Koniec koncov, presvedčte sa v našom videoteste.

Toto zďaleka nie je prvé auto vhodné pre jazdu v teréne v našom teste. No je určite prvé, ktoré sme za týždeň umývali až 3x! Žeby sa špinilo rýchlejšie a viac než ostatné? Vôbec nie! Jazdiť Scoutom mimo asfaltu nás však bavilo natoľko, že sme nedokázali odolať. Tu je niekoľko zaujímavých zistení...

Škoda Octavia Scout je na trhu od roku 2007. Automobilka ju predstavila až počas výroby druhej generácie Octavie. Do striedania generácii v r2013 vyrobili 53 600 kusov, čo je až 8% produkcie Octavie Combi. Jednoznačný úspech. Scout sa zviezol na vlne popularity podobne orientovaných kombíkov s vyššou svetlou výškou, pohonom oboch náprav a nelakovanými ochrannými plastami na karosérii. Vlnu spustilo Volvo v r1998 modelom V70 CrossCountry. O rok nasledovalo Audi s modelom A6 Allroad. Univerzálnosť týchto áut si získala toľko fanúšikov, že sa terénne ladené modely áut dostali aj do nižších tried, čo je aj prípad Octavie. No vyššia svetlá výška, pohon 4x4 a oplastovanie nie je automaticky zárukou úspechu. Šťastie s podobným modelom skúšala aj Alfa Romeo. V r2004 priniesla verziu 156 Crosswagon Q4. Ale venujme sa škodovke. Za predchodcu verzie Scout môžeme označiť Octaviu 4x4 I. generácie, ktorú predstavili v r1999. Už tá mala okrem pohonu oboch náprav pomocou systému Haldex aj o asi 30 mm väčšiu svetlú výšku. K označeniu Scout by jej chýbali iba čierne plasty po obvode auta a individuálny interiér.

Toto je po dvoch predošlých (pred a po modernizácii) jednoznačne najkrajšia a najlepšia všadechoď Octavia. 

Na test sme dostali najsilnejší variant Octavia Scout TDI DSG. Pod kapotou je rovnaký motor, ako vo verzii Octavia III RS TDI. Ponúka výkon 135 kW (184 k), no na rozdiel od RS je k dispozícii iba so 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Asi neprekvapí, že motor s prevodovkou majú rovnaké nastavenie ako v Octavii RS TDI testovanú pred pár mesiacmi. V ECO režime sa aj tu pripravte na priskoré preraďovanie vyššie, až vám bude motora ľúto. V ostatných režimoch však ponúkne veľmi svižné vozenie a vďaka špeciálne naladenému pruženiu a pneumatikám s rozmermi 225/50 R17 aj citeľne väčší komfort ako klasické Octavie. Scout má dvojstupňové ESC (stabilizáciu) a vypínateľnú trakčnú kontrolu. Takže, ak sa nebojíte, dá sa s ním na lúke, poli, či na snehu slušne vyblbnúť.

 

Oblasť, kde Scout najviac prekvapil bola jazda v teréne. Hneď na začiatku si treba uvedomiť, že nejde o žiaden off-road. Ak sa potrebujete dostať na chatu lesnou cestou, alebo máte chuť sa previezť poľom, dostať sa k jazeru cestou na ryby, Scout nebude proti. V porovnaní s bežnou Octaviou III má o 31 mm väčšiu svetlú výšku (171 mm), čo rozhodne pomôže. Dostal som sa dokonca do situácie, keď som na zablatenej poľnej ceste zostal stáť v kaluži, pričom voda siahala až po dvere. Rozumnou prácou s plynom som sa však dostal von. Tu treba vyzdvihnúť prácu medzinápravovej spojky Haldex 5. generácie. Funguje ukážkovo, no vodič nedostáva žiadnu info čo robí. Nemáte možnosť prepínať režimy pohonu, ako v SUV. Všetko sa deje automaticky. Octavia Scout je na ovládanie veľmi jednoduchá a s asistentom rozjazdu do kopca dáva aj neskúsenému sebadôveru. No nemilo prekvapí, že Škoda do tohto modelu nemontuje asistent zjazdu z kopca.

Jedným z veľkých lákadiel nového Scouta mala byť aj jeho schopnosť ťahať príves. Výrobca totiž udáva, že utiahne až dve tony, čo môže byť rozhodujúce ak potrebujete napríklad potiahnuť vozík s autom, prepraviť koňa, alebo ak ste vášniví karavanista. Tu si treba dať pozor, akú verziu Scouta volíte. Škoda ponúka tri varianty motorizácie. Prvou je 1,8 TSI so 132 kW (180 k) s prevodovkou DSG. Druhou je 2,0 TDI so 110 kW (150 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Treťou je nami testovaná verzia 2,0 TDI so 135 kW (184 k) v kombinácii s DSG. Dvojtonový príves však môžete zapriahnuť iba za "manuálnu" prevodovku.  Silnejšie TDI zvládne 1 800 kg a TSI 1 600 kg.

Pre verziu Scout je tipický dvojfarebný čierno-hnedý interiér.

Vnútri je to klasická Octavia s dostatkom miesta a veľkým kufrom. Ten smelo pohltí rybársku výbavu, po sklopení sedadiel aj horský bicykel, možno dva. Že sedíte v drahšej verzii napovie farba prístrojovej dosky, nápisy Scout na prahoch, volante a sedadlách. Rovnako ako v ostatných Octaviách, aj tu dostanete v štandarde rádio Bolero a 8 reproduktorov. Ak však máte čo len trochu radi hudbu, určite si priplaťte za lepšie. Inak skončite ako ja, s vypnutým rádiom a budete si radše vychutnávať ruchy okolia a zvuk TDI. Za rádio Canton, ku ktorému je 10 repro a subwoofer si predajca vypýta asi 500 eur.

 

 

Skúška na modernej valcovej brzde v partnerskej firme MMracing náš dojem a veľmi slušnú dynamiku len potvrdila. Maximálny výkon 193 k je o 9 k viac ako deklaruje výrobca a ani krútiaceho momentu nemá motor menej ako v katalógu, skôr naopak. 385 Nm pri 2700 ot určite poteší, no ešte viac zaváži skvelý rozptyl sily v otáčkach od 1800 po 3600, kde prakticky v celom spektre užitočných a vhodných otáčok TDI motora dostávate k dispozícii maximum! Perfektné. Jeho prudký nárast v otáčkach od 1400 - 1600 z hodnoty cca 220 na 320 jasne dokazuje, prečo sa motoru absolútne nepáči točiť menej než 1500 ot a jasne to dáva najavo. Naučte sa ignorovať sugesciu preradenia, lebo nie len, že Scout TDI takto vôbec nejde, ale motor doslova uštvete na smrť.

Aké je teda resumé? Ak sa rozhodnete pre Octaviu, Scout by som kludne označil za druhú najlepšiu voľbu. Prvou by u mňa bola diametrálne odlišná Octavia RS TSI. Scout však prekvapivo dáva zmysel ak potrebujete zísť z cesty. Poskytne dostatok priestoru, väčší komfort ako bežné modely a dodá istotu na nespevnených povrchoch. Jeho najväčšou konkurenciou budú koncernoví súrodenci Seat Leon X-Perience a VW Golf All-track. Tie sme ešte nevyskúšali, no latka z Mladej Boleslavi je naozaj veľmi vysoko. Mrzuté, že tieto verzie nie sú cenovo dostupnejšie. Každá lepšie vybavená poľahky prekročí hranicu 30 000 €.

KOMPLETNÝ CENNÍK ŠKODA OCTAVIA III SCOUT

Škoda Octavia III Scout TDI DSG
rok výroby 2014
 

PLUSY:

šmrnc, nápad, štýl,
+ všestrannosť,
+ auto diaľkové sa v silnej hmle vypnú,
+ až prekvapivé schopnosti v teréne,
+ nízka hlučnosť,
+ športovo/komfortný podvozok,
+ pri 130 km/h len 2100 ot,
+ všetky prednosti Octavie Combi
   (priestor vnútri, ozrutný kufor, robustná konštrukcia, mnoho odkladací priestorov...)

 

     

MÍNUSY:

- základná cena (nehovoriac o príplatkoch)
- nádrž len 55 l (dojazd pod 800 km)
- chýba HDC - asistent zjazdu z kopca,
- ECO režim totálne dusí motor!
- kombo spotreba 6,9 l je o 1,5 l viac.

 

 

 


 

 

 

Cenník modelov Škoda Octavia III Scout  platný na Slovensku.

Marian ČABÁK Komentár redakcie: Marian ČABÁK

Na rozdiel od kolegu Fera, ja tieto autá obdivujem, schvaľujem a preferujem od ich príchodu v podobe V70 CrossCountry a A6 Allroad. V zásade každá verzia, s ktorou som sa za ostatných 15r osobne stretol, ma utvrdila v tom, že pre mestskú a prímestskú "džungľu" (ako to v reklamách pre promo týchto áut automobilky často radi označujú) sú zodvihnuté verzie bežných rodinných áut oveľa zmysluplnejšie než prefláknuté SUV a Offroady. Nerobím si ilúzie. Poradiť si, či dokonca počúvať bude len menšina. 3 cm pritom ozaj nie je málo (potvrdia rovnako muži aj ženy, pravda :). Vďaka nim nie len, že nie sú žiaden problém vyššie obrubníky, ani ľahký a stedný terén, ale oveľa pohodlnejšie je aj nastupovanie s problémovým chrbtom, lepšia manipulácia s deckami (nakladanie do sedačiek), nehovoriac o tom, že Scout III je vďaka inému nastaveniu pruženia naozaj pohodlné a tiché auto. Osobne dávam za Octaviu Scout hore obe ruky. Teda pardón, jednu. Druhou ešte bude treba riadne zamakať a zarobiť si na ňu. Zánovných jazdeniek II. generácie je na predaj stále málo. Majitelia asi vedia prečo sa ich nechcú vzdať.


Škoda Octavia III  Scout TDI DSG rok výroby 2014
Motor:

vznetový liatinový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 968 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 81.0 × 95.5 mm, kompresný pomer 16.5 : 1, max. výkon 135 kW (184 k) / 3500 - 4000 ot, max. krútiaci moment 380 Nm / 1750 - 3000 ot, litrový výkon 68 kW (92 k) / l. Emisná norma - Euro VI.

Pohon: automatická 6-stupňová prevodovka DSG, pohon všetkých kolies
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy predné 340 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, EPS, TSA, MSR, HBA,
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,0 x 17", pneu 225/55 R17
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4685 x 1814 x 1531 mm, rázvor - 2679 mm, objem kufra - 610 - 1 740 l, pohotovostná hmotnosť - 1 474 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 5,0 l/100 km, spotreba počas testu - 6,9 l/100 km, výkonová hmotnosť 10,92 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 219 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,2 s

Cena:

Základný model  - od 28 840 €



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

10.05.15 20:18 | misho04

5

48

Ahojte uvidíme aj vo vašom prevedení test Renaultu Espace? :)
Jazdím na: Suzuki Swift

odpovedať

4 | 2

10.05.15 20:22 | MaroS TopSpeed.sk

2719

91

Verím, že áno, aj keď skôr než na jeseň asi nie. No čo som zatiaľ videl ma veľmi zaujalo, takže by som fakt rád.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

11 | 0

10.05.15 22:01 | Krištof

22

93

pekný test chalani.... prezradíte čo bude v ďalšom teste alebo je to tajomstvo? :)
Jazdím na: Renault

odpovedať

0 | 0

10.05.15 23:55 | Duški
Fakt super auto... Kedy sa môžeme tešiť na test Superbu?

odpovedať

4 | 4

11.05.15 19:07 | Thomi

297

89

Na test nového Superbu v podaní TopSpeed sa teším aj ja! :)
Jazdím na: Opel ASTRA G, Volkswagen PASSAT

odpovedať

3 | 0

11.05.15 13:16 | demonicus

8

91

Ta spotřeba je hodně zlá. Já mám na benzínu 7,9L/100Km a to ho vůbec nešetřím. Má ještě smysl kupovat diesel, když palivo vyjde stejně, náklady jsou podobné, ale třeba opravy jsou dražší ?
Jazdím na: Peugeot 207 SW (2004), Mazda 3 BL, G165

odpovedať

17 | 1

11.05.15 18:53 | Kpt. Silver

88

88

Poslal som prispevok a nikde sa neobjavil.Je nejaky problem?
Jazdím na: Citroen C4, Isuzu Pajero 3,2 Mitsu

odpovedať

2 | 0

11.05.15 19:28 | MaroS TopSpeed.sk

2719

91

prispevky tu pribudaju, neviem o probleme.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

1 | 0

11.05.15 20:03 | Kpt. Silver

88

88

Druhy pokus. Auto ma vacsiu spotrebu lebo je vyssie, tazsie a 4x4. Na zimu je to iste super volba. Len neviem kto do modreho auta navrhol to vnutro - sive, alebo cierne casti k modremu autu by som este prehryzol/nie prekusol/, ale ta hneda na pristrojovke ako zo smetiska poskladane. Este by som to trosku chapal, ak by bola hneda vlozena v operadlach a sedackach, ale toto je dizajnova samovrazda.Niekedy je model lepsie neodlisit, ako za kazdu cenu sprznit interier. Inak na hriby je lepsie Pajero a osobne mam radsej v Octavii 1,8 TSI /odskusane/. Inak pekny test...
Jazdím na: Citroen C4, Isuzu Pajero 3,2 Mitsu

odpovedať

9 | 0

11.05.15 19:58 | LukyX6

8

82

Ďalší super test, vždy sa neviem dočkať nového, škoda že neni aspoň každý týždeň jeden :) Scout veľmi fajn ale ja by som radšej šiel do Seat Leon Xperience. Na Superba vo Vašom podaní som zvedaví aj ja ale rád by som si pozrel aj nové Volvo XC 90, BMW X6... bude niečo z toho?
Jazdím na: Opel Astra, Fiat Punto, Opel Corsa

odpovedať

5 | 0

12.05.15 09:49 | František TopSpeed.sk

75

93

Test BMW X6 bude. Na XC90 si budeme musieť chvíľu počkať, no verím, že bude aj to. Pre Volvo je to totiž zásadná novinka.
Jazdím na: BMW 325i E30

odpovedať

4 | 0

11.05.15 21:12 | janusk

19

72

Super test ako vždy, auto pekné ale príde mi drahé i keď je pravda že má slabú konkurenciu v triede. Čakal som test mondea, neviem prečo :D . No radšej by som bral subaru , alebo volvo než oktavku
Jazdím na: Škoda

odpovedať

3 | 0

11.05.15 21:14 | Marek 1997

16

80

Naozaj super test! Dúfal som že nakoniec budete testovať aj Scouta a je to tu. Auto je naozaj pekné, len cenu má škaredú a na to že je to (len) Octavia tak mi príde naozaj premrštená.... Za tie peniaze sa dá kupiť podobné auto aj o triedu vyššie (Opel Insignia).
Na koniec: super hláška že Octavia 2 po modernizácii vyzerá ako čínsky drak - to je naozaj pravda :D
Jazdím na: Audi A3 1.9 TDI 2004

odpovedať

10 | 1

11.05.15 21:46 | Palo.k84

5

92

Chlapi, s tym ze je cennikova cena naozaj celkom vysoko,suhlasim. Faktom ale je,ze u skody si viete vyjednat celkom zaujimave zlavy z cennikovej ceny,na rozdiel napr od takeho seatu,kde son sa v pripade zaujmu cez 3 percenta nedostal.viac daju len pri splneni specifickych podmienok.
Inak,autom som nejazdil ale som presvedceny,ze na nase cesty je ten podvozok ako stvoreny. Kto si take auto vyberie,je to super volba z rozumu. Z mojho pohladu ma auto len jedinu vacsiu nevyhodu - nie je to octa RS:))))) mna viac srdce tahalo k nej a teraz na moju rs tsi nedam dopustit.ale ako som uz napisal,priznavam,ze scout by bola lepsia volba z rozumu;)
Jazdím na: Škoda Octavia 3 RS Combi TSI

odpovedať

6 | 0

12.05.15 08:30 | FantomasMan

43

65

Hold Škoda nám "spyšnela" a tým aj jej ceny za modely. Plus koncern VW jej pristrihol krídla v použitej technike. Čiže už nieje Škoda až taká výhodná ako kedysi. Ale pokiaľ je to zákazníkovi jedno a akceptuje cenu stane sa Škoda zlatým vajcom.
Jazdím na: Mercedes S, BMW 7, Volvo XC60

odpovedať

2 | 0

13.05.15 10:48 | lulu991
len taka drobnost, vo videu mate na zaciatku zaber na kufor s napisom "Scout" a za sekundu sa zobrazi napis "Škoda Octavia Scaut III." ;)
Jazdím na: BMW 330xd

odpovedať

5 | 3

14.05.15 15:08 | *pt*

52

72

tiez len taky detail po prezreti fotiek - vytahovanie rucnej brzdy v aute s automatom , brrrr, naco??? za toto idem zenu vzdy "zabit" ked mi to spravi :D
Jazdím na: Volkswagen Polo GTI

odpovedať

3 | 3

16.05.15 18:33 | Furty

117

88

na mojom subaru AT je písané v manuali, že pri parkovaní v kopci treba použiť ručnú brzdu. Lebo sa môže stať že nevyradis z polohy P. Možno to závisí od AT ale už sa mi stalo, že prevodovka sa "zamkla" v P, stál som v kopci, ale cez kolesá sa prenášala sila na AT a vyradenie bolo dosť "tvrdé".
Jazdím na: Subaru Legacy Outback H6 BPE, Lexus GS 450h (GWS191)

odpovedať

3 | 0

16.05.15 21:55 | Kpt. Silver

88

88

To co popisujes je uplne v poriadku ak stojis na svahu. Tvrdsie vyradenie je aj na mojom Mitsu. Ale nechapem ludi, ktori zastanu v garazi a vytiahnu rucnu skoro kolmo hore. Ved to je na smrt a poznam plno ludi co to robia, prevazne zenam sa to paci /damy prepacia/, ale aj chlapi...
Jazdím na: Citroen C4, Isuzu Pajero 3,2 Mitsu

odpovedať

2 | 0

18.05.15 16:05 | *pt*

52

72

samozrejme v svahu je to ine a robim to presne tak aj ja ...ale na rovine pred obchodom alebo pred domom? :/
Jazdím na: Volkswagen Polo GTI

odpovedať

1 | 0

20.05.15 18:47 | filip0710
super test...mimochodom test novej insignie nechystáte?
Jazdím na: Audi A6, Opel Insignia

odpovedať

1 | 0

21.05.15 22:46 | wewek

29

80

urcite by som volil novu Subaru Outback. Ceny zacinaju od 33.000Eur a je to uplne ina liga nez Skoda.
Jazdím na: Saab 9,5, Toyota 0,8, Mazda 3

odpovedať

1 | 0

22.05.15 10:50 | MilanJSK
Len taká otázočka, mám zaujímavú ponuku na kúpu Fabie 3 a chcel som si u vás pozrieť / prečítať test (som váš veľký fanúšik), ale nikde ju nevidím. Octavia je tu niekoľkokrát, ale novú fábiu tu nevidím.

Len zle hľadám alebo skutočne nemáte test na auto, ktorý by pravdepodobne zaujímal na slovensku mnohých?

Vopred dík za odpoveď a držím palce, nech sa darí ;-)

odpovedať

0 | 0

22.05.15 11:47 | MaroS TopSpeed.sk

2719

91

Milan, bez urážky teba, všetkých majiteľov Fabie III, alebo auta samotného, F3 by sme testovali, ak by existoval prísľub verzie RS. Tá nebude a aj keď sa mi nová Fabia combi veľmi páči (hlavne v dobrej výbave) nie je to celkom auto, ktoré na náš web patrí. Nepochybne zaujíma mnoho ľudí, no rovnako je na ňu všade možne mnoho testov. Je sa kam pozrieť, naše testy asi až také nenahraditeľné nie sú, či? :)

Autá na test vyberám prakticky všetky ja a napr ani hyundai i20 nemáme záujem testovať. Prosto sa chceme venovať autám, ktoré sa kupujú s istou pasiou a túžbou, majú šmrc a sú niečím extra...
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

4 | 0

22.05.15 14:42 | MilanJSK
Samozrejme, že testou je plno, mňa skôr zaujímal test od vás (TopSpeedu), keďže ako som písal, som váš fanúšik.

Za odpoveď ďakujem a rozumiem ;) ... aj keď nájdu sa u vás aj isté testy, ktoré do opisu "kupujú sa s istou pasiou a túžbou", podľa mňa nepatria a preto by som možno čakal, že sa tu možno aj Fabia III objaví, ale nevadí.

PS: Možno by nebolo od veci sa zamerať aj na aspoň pár testov pre na našom trhu "ľudové" autá, mohlo by to pomôcť zvýšiť návštevnosť a celkovo povedomie o vašej práci ;-) ... ale to len tak bokom.

Ešte raz dík za odpoveď ;-)

odpovedať

0 | 0

18.08.15 09:57 | majoSLOVAKIA
Zdravím,
neviete nahodou, ci sa do tejto motorizacie dolieva adBlue?

Vdaka
Jazdím na: Škoda octavia

odpovedať

0 | 0

26.01.16 21:43 | Baracuda999
Snáď sa už len naučiť pravopis. Píše sa typický a nie tipický.

odpovedať

0 | 0


Automechanika 2016 Frankfurt

Najnovšie komentáre