HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

01.06.2014

Test: Tesla model S P85+

Automobilová revolúcia? Kdeže! Mnohí novinári takto s horúcou hlavou plýtvajú prisilné slová na mnohé viac-menej bežné autá. Tesla Model S si len také označenie nezaslúži. Toto je automobilový prevrat. Čo prevrat? Puč! Nie len preto, ako je krásna, skvelá a premyslená. Nie len preto ako funguje a jazdí. No hlavne preto, že výrobca sľubuje doživotné bezplatné nabíjanie, bezplatný internet a prakticky aj servis! Chápete to?! Ja stále nie...

Pritom sa jedná len o druhý produkt jednej z najmladších automobiliek sveta. Tesla Motors založili v r2003. 
Meno značky nie je žiadna náhoda. Tesla je rýdzo výrobca elektromobilov. 5 zakladateľov prevzalo meno po geniálnom a legendárnom vynálezcovi, konštruktérovi a elektroinžinierovi Nikolovi Tesla. Podľa neho fyzika označuje jednu zo základných SI jednotiek - silu magnetického poľa. A nie len to. Tesla Motors používa pre pohon elektromotory napájané striedavým prúdom presne odvodené od Teslovho patentovaného návrhu ešte z roku 1882. Keď do jednej vety vložím jeho základné parametre a veľkosť, určite budete mať pocit, že je tu chyba. Elektromotor veľkosti melónu v tejto najvýkonnejšej verzii produkuje 310 kW (421 k) a 600 Nm! Vďaka nemu dokáže športová limuzína vypáliť z pokoja na 100 km/h za 4,4 s (bez trakčnej kontroly dokonca len za 3,9 s). Skvelé na 2100 kilové auto, čo poviete? Maximálka je aktálne obmedzovaná na 210 km/h. Aktuálne preto, lebo výrobca už avizoval tzv. autobahn pack, ktorý ju posunie na celkom novú úroveň. Môžem len odhadhovať, že to bude tradičných 250 km/h, aby Tesla dorovnala jeden z posledných argumentov majiteľov luxusných prémioviek, že Model S by im nestíhal. Skvelé na Tesle S navyše je, že zmenu môže získať každý aktuálny majiteľ verzie P85. Postačí chcieť :)

Za moje dlhodobé prehliadanie tohto zázraku si sypem na hlavu za vagón popola. Tesla Model S totiž za pár hodín ma dokázala zásadne otočiť. Teda môj pohľad na doposiaľ stále nudné, škaredé, pomalé, slabé a mdlé elektromobily. Ak ostatní výrobcovia o svojich nových konvenčných vozidlách hovoria ako o autách 21. storočia, Tesla Model S je potom autom 22. storočia. V našich vcelku prísnych testoch je Tesla Model S P85+ historicky prvé auto, ktoré má v oboch oblastiach hodnotenia auta a jeho protihodnoty 10/10. Viď dolu.

Aj preto som sa v ostatných videotestoch Áut Roka 2013 (VW Golf VII) a 2014 (Peugeot 308) vyjadril, že síce ide o slušné autá, no volil by som inak! Hlavne s ohľadom na fakt, že autom roka 2012 sa stal ohavný a technologicky nedotiahnutý Nissan Leaf. Môžete 3x hádať, ktoré auto malo titul získať. Pritom zďaleka nie som jediný, koho Model S dokázal poblúzniť. Z tohto auta padli na riť celkom iné autority a magazíny. Získala také množstvo úprimných ocenení, že Zlatý VW Golf VII pri nej musí blednúť. Viaceré svetoznáme nekompromisné, tradičné a rešpektované americké magazíny s početnými redakciami vôbec prvýkrát jednohlasne zvolili Teslu Model S za kráľovnú automobilov: Motor Trend Auto Roka 2013 - jednohlasne, Automobile Magazine Car of the Year 2013 - jednohlasne, Popular Science Auto Grand Award 2012, Time Magazine - Najlepších 25 objavov roka 2012, Svetové ekoauto roka 2013... V Európskom hodnotení ECOTY 2013 skončila Tesla Model S až na III. mieste. No nie je vylúčené, že po trapase z roku 2012 s víťazom Nissan Leaf a tiež pre malý počet týchto áut v Európe novinári nerozhodovali celkom s čistou a nezaťaženou mysľou. Tak či onak, Tesla Model S je ďalším dôkazom toho, že Titul Auto Roka vôbec nemusí predstavovať to naj, čo svet áut ponúka.

Existenciu novej generácie elektromobilu, vtedy známeho ešte s pracovným menom WhiteStar, oznámil šéf Elon Musk prostredníctvom tlačovej správy prakticky presne pred 6 rokmi (30. júna 2008). Vtedy sa svet dozvedel o počatí. Presne o 9 mesiacov neskôr, 26. marca 2009 zástupcovia Tesla Motors na špeciálnej tlačovej konferencii v USA predstavili svetu prototyp Model S. Správy a obrázky o sľubovanom zázraku na kolesách obleteli svet v priebehu niekoľkých hodín. TopSpeed.sk síce neostal celkom bokom, no o tomto zázraku na kolesách sme neinformovali dostatočne podrobne ani intenzívne. Na našu obhajobu uvádzam, že prvý rok (od júna 2012) bolo auto k dispozícii pre domáci trh, teda len v Severnej Amerike. Oficiálny predaj v Európe začal o 14 mesiacov neskôr, v auguste 2013. Napriek tomu som za ostatné týždne stretol niekoľkých veľkých fanúšikov tohto amerického technologického zázraku, ktorí Teslu S sledujú od počiatku a vedia o nej viac než som ochotný akceptovať :).

Prototyp je takmer na nerozoznanie od sériovky. Až do príchodu MB CLA bola Tesla S najaerodynamickejším autom sveta s hodnotnou Cd len 0,24!

Automobilový puč? Ako bič!
 

Elon Musk spolu s kolegami vytvorili z Tesla Motors neobyčajnú spoločnosť s jedinečnými úspechmi. Napríklad, Tesla Roadster stavaný na báze Lotusu bol prvý sériovo produkovaný elektromobil o ktorom sa dalo povedať športový. Boli prví s Li-Ion batériami a prví, ktorých dojazd presiahol 200 míľ (320 km). Základná cena Tesla Roadster bola 109 000 dolárov. V rokoch 2008 - 2012 predali slušných 2 250 kusov. To bol len začiatok!
 

Základná cena Modelu S pri predstavení so 60 kWh akumulátorom bola 57 400 dolárov bez dane. Dnes je známe, že na jeseň 2014 príde na svet tretí elektromobil Tesla Model X, auto z kategórie SUV. Na rok 2017 je naplánovaná premiéra širokej verejnosti dostupného menšieho typu auta strednej triedy so základnou cenou 30 000 dolárov, ktoré interne volajú BlueStar.
 

Tesla Motors je navyše prvou automobilkou na svete, ktorá predáva autá priamo klientom bez klasickej predajnej siete. Väčšinu opráv dostáva klient bezplatne (platí sa za výmenu opotrebených dielcov ako pneumatiky, brzdy a prípadne poškodenia). Záruka na Model S sú krásne 4 roky bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Na rozdiel od ostatných značiek však na servisné prehliadky chodiť nemusíte, záruka preto neprepadne. Opakované návštevy a zásahy do auta v servise doteraz majiteľa tohto auta nestáli vôbec nič! Ak musí auto ostať v servise viac než pár hodín, k dispozícii je rovnako luxusná verzia Model S pre osobné potreby - bez rečí a bez doplatkov. Ako uviedol Elon Musk vo svojom blogu, nová technológia v každej oblasti potrebuje pre optimalizáciu pár verzií než dokáže osloviť trh masovo. V tomto prípade súťaží so 150 rokmi vývoja a triliónmi dolárov preinvestovaných na vývoj benzínových áut.

Doživotne bezplatné nabíjanie? Nie len to!
 

Tesla Motors skutočne stavia zabehnutý automobilový svet na hlavu. Firma už nie len v USA, ale aj v Európe stavia vlastné elektrické nabíjacie superstanice na ktorých je možné dobiť auto takmer na maximum kapacity akumulátorov (presne na 80%) v priebehu pár desiatok minút. Stačí ísť na WC, dať si bagetu, kávu a ide sa ďalej... Ak sa majiteľ rozhodne nabíjať len pomocou rýchleho procesu na supernabíjačkách, 8 ročnú záruku na akumulátor to neovplyvní. A napriek tomu všetkému výrobca sľubuje svojim klientom doživotné bezplatné dobíjanie, bezplatný internet ktorý funguje kdekoľvek na kontinente (bezplatný na niekoľko rokov od kúpy, neskôr vraj malý ročný poplatok) a bezplatný servis pre väčšinu úkonov. No povedzte, netočí sa vám z toho všetkého ešte hlava?!

Kompletné šasi s hnacím agregátom, podlahou vyplnenou akumulátormi a nápravami. Drvivá väčšina hmotnosti auta je sústredená vo výške kolies, preto tak skvelé jazdné vlastnosti.

Akumulátory ako nemá nik
 

Na rozdiel od azda všetkých ostatných výrobcov elektromobilov, Tesla Motors nepoužíva jednoúčelové automobilové akumulátory s veľkými článkami. Naopak tisícky lítium-iónových článkov typu 18650. Valcovité články bežne používané v mobiloch, notebookoch a ďalšej spotrebnej elektronike sú jedinečne pospájané do väčších celkov vďaka čomu sú veľmi lacné a ľahšie než používaná klasika. Náklady a hmotnosť sa podarilo ušetriť hlavne vďaka ostráneniu viacerých bezpečnostných prvkov a balastu. Žiadnu paniku! Elektroinžinieri Tesla Motors vedia, že pri použití v aute, kde sú tieto veľké celky energie vložené do podlahy auta sú viaceré bezpečnostné prvky zbytočné. To preto, lebo komplentne prepracovali termo manažment a ochrannú chemickú vrstvu akumulátorov, ktorá zabraňuje vzniku požiaru. Predpokladá sa, že Tesla Motors nakupuje kWh za najnižšiu cenu na svete, len 200 dolárov/kWh. Výhradným dodávateľom a zároveň investorom je Panasonic. Zákazníkom ich však predáva za dvojnásobnú cenu. Tá je ale stále akceptovateľná. A práve preto sa snaží poskytnúť klientom tak vysoko nadšandardné služby a servis.

Nie to neuveriteľne, ale tento valec s rozmermi väčšieho melónu dá 310 kW (421 k) a 600 Nm!

Samozrejme, drivivej väčšine ľudí sa pri myšlienke zaplatiť aj za sebelepšie auto s X-Y oceneniami a titulmi 55 000 € a viac zatočí hlava. Nehovoriac o top verzii, ako v tomto videoteste, ktorej cena je presne dvojnásobná! Tesla Model S však svojími parametrami, štýlom a exkluzivitou patrí medzi automobilovú extraligu v podobe Audi A7, BMW 6 GranCoupé, Mercedes CLS a Porsche Panamera. Z viacerými z nich mám opakované osobné skúsenosti a verte mi, že Model S P85+ sa ani medzi Top verziami so štítkami RS, M, AMG či Turbo S nestratí. Naopak, dovolím si tvrdiť, že ich nie len dorovná, ale v mnohom aj predčí. Nuž a medzi nimi je to vlastne celkom lacné auto! Takto sa na vec, teda na božskú Teslu Model S - špeciálne v top verzii P85+ treba pozerať. Už aby tu bola sľúbená ľudová verzia...

Ak vás fascinuje, podrobnejšie info o cenách, výbave a tech. špecifikáciách hľadajte na: Tesla Motors

Tesla Model S P85+  

PLUSY:
 

+ VIAC NEŽ SI DOKÁŽETE PREDSTAVIŤ!

MÍNUSY:
 

- miesto na hlavy vzadu,
- nenastaviteľné a nízke opierky hlavy vzadu,
- nerovná plocha kufra po sklopení sedačiek,
- vŕzganie niektorých častí interiéru,
- najbližší servis Viedeň (zatiaľ).
 

 

Tesla Model S P85+ rok výroby 2014
Motor: elektrický synchrónny AC motor s permanentnými magnetmi uložený medzi zadnou nápravou, max. výkon 310 kW (421 k) v rozsahu 1-16 000 ot., max. krútiaci moment 600 Nm v rozsahu 1-16 000 ot.
Pohon: jedno stupňová prevodovka s prevodovým pomerom 9,73:1, pohon zadných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu zavesenie s dvoma priečnymi ramenami, vzadu multi-link, kotúčové brzdy vpredu 355 mm, vzadu 365 mm, hrebeňové riadenie s elektrickým posiľňovačom, systémy ABS, TSC, ESC.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 21", rozmery pneumatík - 245/35 R21
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4970 x 1 964 x 1 445 mm, pohotovostná hmotnosť - 2 190 kg (bez vodiča), rázvor náprav 2 960 mm, objem zadného kufra 745 / 1645 l, objem predného kufra 150 l.

Dynamické parametre:

 

max. rýchlosť - 210 km/h (el. obmedzená), zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 4,4 s, výkonová hmotnosť - 7,06 kg/kW.

Cena: Základný model 60     od 54 720 
Testovaný model P85  od 73 000 €

 

Kompletné hodnotenie bezpečnosti podľa EuroNCAP z r2014

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

Keď som šiel na natáčanie, bol som k elektromobilom skeptický, ako väčšina ľudí, ktorým som o ňom neskôr rozprával. Zo stretnutia s Teslou a jej majiteľom som však odchádzal presvedčený, že toto nie je iba ďalšia náplasť na oči ekomaniakom. Model S je reálne auto, s ktorým sa dá reálne jazdiť bez strachu, či s ním dokážem prísť aspoň do práce či vedľajšieho mesta. Dojazd 300 až 400 km ako denná porcia km, ktoré človek potrebuje prejsť stačí 70% obyvateľstva. Pritom dobitie za 20 minút je niečo, čím sa vyrovná bežným autám so spaľovacím motorom. Je to čas, ktorý na benzínke bežne strávite. Vybudovanie siete dobíjacích staníc je otázka času. Podľa toho ako sa k tomu stavia samotná Tesla, zrejme nie dlhého. Auto navyše ponúka neuveriteľnú dynamiku. Zrýchlenie vás zatlačí do sedačky a nepustí až kým nepovolíte pedál. Bez toho, že by ste cítili pokles ťahu, bez radenia a s tým súvisiaceho väčšieho, či menšieho trhnutia. Skrátka nič, iba zrýchlenie, ktoré zatlačí oči až dakde na zátylok. Celý zážitok sprevádza iba jemné bzučanie elektromotora. Auto navyše rúca aj ďalší zabehnutý mýtus. Napriek tomu, že je z USA je veľmi dobre spracované. Interiér je ozaj luxusný a príjemný. S minimálnymi nákladmi na údržbu a dobrou cenou oproti konkurencii, je to jedno z najlepších áut, ktoré som skúsil. Otázkou pre mňa zostáva výdrž batérie (po skončení 8r záruky) a koľko bude stáť ich výmena. Inak Tesle Model S vlastne nie je čo vytknúť.


POĎAKOVANIE:

Za možnosť realizovať tento videotest ďakujeme majiteľovi Tesla model S Jurajovi, jeho bratovi Paľovi -tvorcom a zakladateľom fóra teslaclub.sk a za skvelé foto - Stanislav Bajer z Sbart Gallery



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

01.06.14 18:51 | Shanislav

394

79

Pocas sledovania toho videa ma napadali myslienky, ktore v nom boli aj neskor nahlas povedane:) Napriklad predat dom a kupit byt + teslu:D Dufam, ze sa vam podari ho dostat na slovakiaring.
Jazdím na: Renault Clio

odpovedať

0 | 0

05.03.16 15:43 | mitti
Jedna vec sa mi tam nevidi, a to ze pan v prvom videu povedal ak necha pustene nezavisle kurenie pripadne vyhrev sedaciek tak mu vydrzi bateria normalny dojazd, co je urcite volovina. vyhrev sedaciek je robeny odporovo, co papa minimalne 20A na sedacku. Neverim ze ma tesla urobeny patent ze to nemina skoro nic z baterii......logicky. Ak ano, urobili takmer perpetum mobile

odpovedať

01.06.14 19:27 | KEKO535

457

75

Nadherne auto fakt uzasne :) jedna otazka ma Maros napada : preco mas biele ponozky :D Parkrat bolo Maros vidiet ako chces dat ruku na paku, ale ta tam nebola :D Sila zvyku..ale clovek si na dobre zvykne raz dva :) ozaj klobuk dole pred tym autom.

Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

0 | 0

01.06.14 22:52 | MaroS TS
Biele ponozky? lebo zerem Majkla Dzeksona a mam bielu koselu.
Vskutku su sede, ale to je jedno...

odpovedať

01.06.14 23:14 | KEKO535

457

75

Maros a ty nepoznas srandu? ;) ..ja neviem kam speje tento svet, ale kazdy je spunety raz dva. Nemal som otazky tak som sa opytal na toto :D , hadam si sa neurazil sakra Maros
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

0 | 0

01.06.14 23:20 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Jasne ze ne! :) Pre ponozky??? :P
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

02.06.14 15:35 | KEKO535

457

75

Ved preto :)
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

0 | 0

12.06.14 13:26 | jarikee
Zdravim chcem sa spytat kde je to video k tej tesle?:-))

odpovedať

01.06.14 19:39 | Adam

50

89

Parada, krasne auto. Trosku mi liniami pripomina spredu Masserati GranTurismo, nebyt tej zakrytovanej masky :) Ale fakt parada...urcite v buducnosti by som vol rad majitelom, velka pecka :)
Jazdím na: Renault Clio R.S. EDC 200, Formula 1 , Nissan

odpovedať

0 | 0

01.06.14 20:16 | Jozif

37

66

fakt nemam slov, super test!! to to je buducnost... :-)
Jazdím na: Toyota Auris Hybrid, Honda Insight

odpovedať

0 | 0

01.06.14 21:11 | olso112
S tym chvalenim, kolko ste spravili km pri teste? aky bol dojazd potom? Ziadny servis? Podvozok, brzdy, elektronika, servis ako u kazdeho ineho auta, nie? Zadna podlaha po sklopeni sedadiel nie je rovna, ale budis. Neverim ze ta nenadlo par veci na hanenie, aj ked to vedla majitela nebolo prijemne vraviet. Napr. cesta do ke, ked nabijal u nas na nab. kolko to trva, 2 hod???

odpovedať

01.06.14 22:53 | MaroS TS
tabulku + / - si videl? alebo tiez preskakujes state? :)

odpovedať

01.06.14 23:19 | olso112
preskakujem state:)

odpovedať

01.06.14 21:16 | Michal010
Super test palec hore ;) auto vazne exkluzivne, tymto smerom sa asi budu automobilky uberat do buducna...btw Maros tvoj prejav na kameru ma strasne bavi ako vies podat tie emocie, viem bolo to uz asi viackrat spomenute ale spomedzi sk/cz novinarov nepoznam niekoho kto by ma dokazal viac bavit :)

odpovedať

0 | 0

01.06.14 21:27 | alexander
z toho hosta som mal najhorsi pocit aky sa asi da mat. bez neho by bol premna test o 100000% lepsi

odpovedať

0 | 1

01.06.14 21:32 | KEKO535

457

75

Nebyt toho hosta (majitela) tak ten test nevznikne. Ktovie ako by si sa choval ty kebyze si prvykrat pred kamerou :) . Mne to nevadilo aj ked sa sem tam sekol.
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

0 | 0

02.06.14 10:59 | alexander
nejde ani tak o to ci sa sekal, ale pride mi ze on sam o tom aute skoro nic nevedel

odpovedať

0 | 1

02.06.14 15:36 | KEKO535

457

75

Alex videl si jedno a aj druhe video? O aute vedel dost akurat tie vyrazi mu nesli. Mozno o autach vela nevie, ale zas mozno je tema v kt. nas polozi do vrecka :)
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

0 | 0

08.06.14 16:46 | envel

44

89

Hosť(majitel) mal asi hlavne na začiatku zatmenie. Doteraz som predpokladal, že Teslu vlastnia len absolútny techno-nadšenci, čo aj o polnoci naservírujú všetky parametre a technologické podrobnosti. No, nieje to pravda, už aj Teslu vlastní kdejaký techno-analfabet len preto, že si to može dovoliť. Nakoniec prečo nie, to je znak, že o Tesly má záujem aj bežná klientela. Len by som chcel vidieť, čo rozprával technofilným nadšncom na autosalóne :-) .
Jazdím na: Infiniti FX37

odpovedať

2 | 0

01.06.14 22:27 | Draho TS

289

88

Takto si predstavujem skuocny elektromobil, nie tie prditka co daju max 160km a ked clovek zapne radio, klimu alebo kurenie tak sa boji, ze nedojde domov.
Jazdím na: Mazda RX-8

odpovedať

0 | 0

01.06.14 23:08 | -erik-
super test... najviac by ma zaujímalo ako sú vyriešené budíky a tá stredná konzola v noci, či to moc neoslepuje, druhá vec či sú baterky nejako vymenitelné...

ešte raz super ;-)
Jazdím na: Peugeot 3008, Peugeot 508

odpovedať

0 | 0

02.06.14 13:28 | teslafan
Displej sa dá nadstaviť tak, že sa automaticky zmení na tmavú verziu v noci a ešte aj na nej sa dá stlmiť jas natoľko, že to nemôže prekážať nikomu. Alebo sa dá dokonca úplne vypnúť. Všetky potrebné funkcie ako je klíma, hudba sa dá ovládať aj s tlačítkami na volante.

Batéria sa dá vymeniť robotom na výmenných staniciach. Kým sa natankuje jedna Audina dá sa vymeniť batéria na dvoch autách. Vôbec pri tom netreba vystúpiť z auta.

odpovedať

3 | 1

05.06.14 10:45 | Casomerac
https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

Asi 50 litrov paliva sa natankuje za taky cas, ako vymena baterie v Tesle. Tych 50 litrov bude stacit na minimalne dvojnasobny dojazd ako u Tesly s uplne novou bateriou. Takze matematika hovori o dvojnasobku, ale v neprospech Tesly. V pripade vymeny baterie vsak skor pojde o to, ci sa taketo robotizovane vymenne stanice presadia a najma kolko budu trvat administrativne ukony pri takejto vymene. Pretoze sa da asi predpokladat, ze okrem platenia prebehne aj urcita forma registracie, respektive zapisu o vymene.

Teslafan: Dalo by sa tu diskutovat trochu vecnejsie a menej pretlacat formu prispevkov jazykom PR oddelenia? Z dlhodobeho hladiska to bude pre vase zaujmy kontraproduktivne.

odpovedať

05.06.14 11:11 | Draho TS

289

88

Porovnavaj porovnatelne, teda auto co ma podobny vykon a podobne zrychlenie z 0 na 100. Ked sa pozriem na napr. Audi S6, tak ma zrychlenie na 100 za 4.6s a vykon 420 k co je porovnatelne s Teslou. Tesla ma dojazd podla vyrobcu 502 km, Audi ma priemernu kombinovanu spotrebu 9.6 l na 100. Teda na tvojich 50 litrov paliva neprejde dvojnasobok ale 520 km. Alebo zamierme vyssie Porsche Panamera GTS, 440 k na stovku za 4.4s, kombinovana spotreba podla vyrobcu 10.7. Teda na 50 l prejde 467 km. Takze Tesla nema problem, dojazdy su porovnatelne.
Jazdím na: Mazda RX-8

odpovedať

5 | 0

05.06.14 13:02 | Casomerac
Toto uz pripomina reklamu na Renault Fluence...

Tato debata by viedla k opodstatneniu silnych elektromobilov, ktore su same o sebe hlupost a ich existencia predstavuje len uplne marginalny smer, momentalne zneuzivany na marketingove ucely. Je to len dobra zasterka, ako urobit z konceptu, ktory je momentalne extremne drahy, nieco predatelne, lebo vsak aha, ma to velky vykon, tak tych 100tisic zaplatim.
Neviem, kde sa 400konovy vykon da vyuzivat okrem okruhu. Naozaj netusim a odmietam odpoved, ze na beznych komnunikaciach, pretoze je to nezmysel. A ak uz zacneme elektromobil vykonovo zmykat, tak dojazd sa svrkava daleko viac ako u palivoveho auta. Silne palivove auto osciluje radovo niekde medzi 10 a 50 litrami na 100km. U Tesly sa noznice budu otvarat daleko viac. Inymi slovami elektromobil, ktory je rovnako rychly ako palivove auto, bude mat na okruhu vyrazne nizsi dojazd. A naopak, ak spravime elektromobil s beznym vykonom, tak na verejnych komunikaciach ho v dojazde nasobne porazi porovnatelne palivove auto s 4-5litrovou spotrebou. Je otazka, co od auta ocakavame, ale ja vykon na dennodenne jazdenie vobec nepotrebujem, pretoze aj so 60konmi sa da jazdit s rizikom vysokych pokut za rychlost. Skratka elektromobily prinasaju novy pohlad na dynamiku a spotrebu aut, tak si nalejme cisteho vina a netvarme sa, ze Tesla dokaze to, co nejaka S6 len preto, ze maju na papieri rovnake hodnoty zrychlenia a tabulkovo maju podobne hodnoty dojazdu. Nie je to tak.

Dalsia vec je to, ze vdaka zlej ucinnosti spalovacieho motora pri malej zatazi v porovnani s elektromobilom produkuje konvencny motor vela tepla, ktore mame "zadarmo" na vykurovanie interieru. U Tesly za to "platis" spotrebou. Podobne aj klima a vsetky elektricke spotrebice v aute maju vacsi vplyv na spotrebu v Tesle ako v konvencnom aute. To je dalsi aspekt, ktory bude potrebne zohladnit pri metodike porovnavania dojazdu, ci spotreby, ktora bude mat ambiciu spravodlivo porovnat palivove auta a elektromobily.

odpovedať

05.06.14 14:07 | Draho TS

289

88

Nechapem, preco byt to malo byt nieco, ako reklama na Fluence. Tesla Model S je podla mna ako jediny sucasny elektromobil pouzitelny ako bezne auto. Ma slusny dojazd aj vykon.
Podla teba je 400 k vyuzitelnych na okruhu, v tom s ti dam za pravdu. Lenze ludia si silne limuziny nekupuju aby ich zmykali na okruhu. Neviem ako ty, ale ja som ani Panameru ani S6 na okruhu velmi casto nevidel. Myslim, ze ludia, co si taketo auta kupuju tak ich nebudu casto prehanat po okruhu, oni len chcu mat ten pocit, ze maju vykon a ked ho potrebuju tak on tam je, aj ked nevyuziju cely potencial motora. Povedzme si na rovinu, kto bude s S6 jazdit na spotrebu? Takych vela nenajdes, tak isto aj Tesle sem tam osolis, len pre ten pocit jak zatlaci do sedacky. Ano Tesla predstavuje iny pohlad na auto, ved je uplne ina ako vsetky ostatne auta a to je dobre. Ja im fandim, pretoze ako prvi urobili elektromobil, ktory sa daj normalne pouzivat. Kazde auto ma svoje plusy a minusy, ako najdes veci co sa ti nepacia na Modeli S, tak isto najdes veci co ti budu vadit na S6 alebo Panamere.
Jazdím na: Mazda RX-8

odpovedať

2 | 0

05.06.14 20:46 | Mouton

240

87

Casomerac, zjavne si nikdy neriadil 400-koňové auto, dovolím si dokonca tvrdiť, že si sa v takom aute neviezol ani ako spolujazdec.

Kde sa dá využiť 400 koní? Osedlaj 60-koňového tátoša a prejdi dvakrát cez Nemecko po osi východ-západ po autobahne. Potom nám príď popísať svoje zážitky ;-)

Okrem toho, 400-koňové auto s benzínovým motorom pri plnom využití svojho potenciálu zďaleka nemá spotrebu 10 ani 15 litrov na 100 km.

odpovedať

0 | 0

06.06.14 22:08 | Laco 71
Preboha, nena(d)stavujte displej !!! ako to bude vyzerať ?
a čím ho cheš "nadstaviť" ?? tabletom ???

Už si raz a navždy ZAPAMÄTAJTE Všetci, že displej sa NASTAVUJE , nie "nadstavuje" !!!

Nadstavuje sa budova trebars o jedno poschodie do výšky , alebo colštok do dlžky....

odpovedať

12.10.14 20:56 | romco777
Presne tak...všetci tu nadstavujú...a nie nastavujú...tiež ma to vytáča...
Jazdím na: Ford Focus

odpovedať

2 | 0

01.06.14 23:47 | mefistO
Neskutočný test, neskutočné auto :) Sledujem vaše relácie už nejaký ten piatok a čím ďalej, tým sa zlepšujete, baví ma sledovať vaše relácie viac ako bežné relácie v TV :) K autu, určite má nejaké zápory, rozhodne si ho nebude môcť dovoliť kúpiť bežný Slovák, no rozhodne toto je budúcnosť, neskutočný prístup automobilky k budúcim majiteľom, nádherný vzhľad, parádne jazdné vlastnosti...Ale keď dokázali vyrobiť tak prémiové auto a predávať ho za cenu od 50 000e, určite by dokázali spraviť aj menej exkluzívne auto bez výbavy pre bežného človeka za povedzme 20-30 000eur, nie?

odpovedať

0 | 0

02.06.14 11:45 | lukassss

36

59

v texte mas pisane, ze tesla pripravuje aj auto za cca 30k dolarov

odpovedať

0 | 0

02.06.14 00:37 | Xwege

19

88

..uz len cakat kedy to sposobi prevrat, asi ako ked prisli mobilne telefony :D
Jazdím na: Ford Focus, BMW 3

odpovedať

0 | 0

02.06.14 01:08 | Brevis
výborný test :-) dosť si ma pobavil Maroš, či už reakciami na jazdné prejavy auta alebo keď si rukou hľadal radiacu páku :-D sila zvyku.

Inak zahrám sa na editora, oprav si v texte (a potom kľudne vymaž z tohto príspevku):
pred fotkou prototypu
"uchotný"

sekcia Doživotne bezplatné nabíjanie? Nie len to!
"neopvlyvní"

sekcia Akumulátory ako nemá nik
"ostráneniu viaceých"

odpovedať

0 | 0

02.06.14 07:51 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Vďaka za korekcie. Smelo aj na budúce pre kvalitu textu a vášho čítania. :)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

02.06.14 09:33 | elektron
...A hlavne tie tvrdky (rýdze) :)

Ale fakt super test, neuveritelne auto...
Tiez by ma zaujimalo ako napr. rychlonabijanie ovplyvni kapacitu baterii po napr. 1-2 rokoch pouzivania, aky servis bude potrebny po 2-3 rokoch jazdenia a podobne.
Tiez som si vsimol, ze niektore prvky (packy pod volantom) su pouzite z mercedesu, spolupracovala Tesla pri vyvoji tohto modelu s nejakymi inymi znackami?
Jazdím na: Mercedes w201, Škoda Favorit, Mazda mx-5

odpovedať

0 | 0

02.06.14 10:56 | Mouton

240

87

Daimler (Mercedes) vlastni 10% akcii Tesly, teda zrejme ano: http://www.teslamotors.com/de_DE/about/press/releases/strategic-partnership-daimler-a...

Inak pekny test, paci sa mi Marosov odusevneny pristup. Skoda, ze na nakrucanie nevzal aj M. Majernicka ;-)

odpovedať

0 | 0

02.06.14 23:05 | Martin TopSpeed.sk

130

74

Priznám sa, že Teslu som videl len na autosalóne, no nehýbala sa. Vyzerá super, to je úplne jasné. Ale ak naozaj stojí koľko stojí a reálne zvládne toľko km, koľko udáva výrobca, tak ma presvedčili. Toto je jediný elektromobil, ktorý by som si ASI kúpil. Marošov test ma presvedčil. Ale určite to nemôžeme porovnávať k bežným elektromobilom typu dojazd 150 km, maximálka limitovaná na 130 km/h (ak vôbec toľko) s cenou 40 000 €, s hnusným dizajnom a veľkosti hatchbacku.
Ale predsa len, povedzme si pravdu... ak by som mal 100 tisíc € vyhradených na auto, tak by ma nezaujímala spotreba. A keby ma nezaujímala spotreba, tak dojazd 300 km, by mi nestačil.
Tesla je na dobrej ceste, no ešte má pred sebou veľa kilometrov.
Jazdím na: Seat Ibiza

odpovedať

1 | 0

03.06.14 09:55 | Mouton

240

87

Bol som nedávno v Amsterdame a tam ich je už celkom dosť. Ale je tam aj dosť nabíjačiek po meste a iná kultúra obyvateľstva. Spokojne môžeš nechať auto nabíjať sa cez noc na ulici. Inak som zatiaľ k elektromobilom mierne skeptický, ale veľa závisí od infraštruktúry. Ak by boli na celom Slovensku len tri-štyri benzínové pumpy, tiež by nebolo ľahké pohybovať sa autom s benzínovým motorom.

odpovedať

0 | 0

03.06.14 12:03 | Martin TopSpeed.sk

130

74

No je to aj o inej kultúra. Predstav si, že by si mal takéto auto a bývaš v byte na sídlisku. Končíš. A také reči, že nabíjačky budú aj na sídliskách... Veď tam nie je ani kde zaparkovať.
V Amsterdame by som skôr volil bicykel. Ale ak sú nabíjačky a viem si to auto nechať nabiť bez toho, aby sa mu niečo stalo prečo nie. Ale len ako auto do mesta. Nikam inam. V BB sú už 3 nabíjačky (lebo mestskí fízli majú elektromobil) a z toho už jednu niekto stihol poškodiť.
Jazdím na: Seat Ibiza

odpovedať

0 | 0

03.06.14 14:29 | Mouton

240

87

Bicyklovanie je fajn, ale z dlhodobého hľadiska potrebuješ aj po meste auto. Z času na čas treba spraviť väčší nákup a mňa by tiež napr. nebavilo bicyklovanie po daždi.

Nabíjačky sa rozširujú aj do podzemných garáží rôznych kancelárskych budov a obchodných centier. Kým si v robote alebo na nákupe, auto sa Ti nabíja. Samozrejme, kto má €100.000 na Teslu, zrejme nebýva v paneláku na sídlisku.

Zatiaľ je to vec len pre bohatých nadšencov, ale verím tomu, že ak sa dobuduje infraštruktúra a prídu na trh lacnejšie elektromobily s dojazdom, ako má Tesla, narastie aj ich rozšírenie.

odpovedať

0 | 0

02.06.14 11:38 | sano
prečo sa neviem prihlást ???? už to skúšam týžden a nič už som aj registroval

odpovedať

02.06.14 18:07 | teslafan
pozri si spam priečinok.

odpovedať

0 | 0

02.06.14 11:59 | lukassss

36

59

treba povedat ze auto zadarmo urcite nejazdi a napriklad ja by som radsej nabijal doma na nocny prud (co vychadza omnoho omnoho lacnejsie ako ine palivo). dobijal by som inde az keby idem na dlhsiu cestu. pripadne keby je v blizkosti prace nabijacka. predsa nebudem chodit len kvoli nabijaniu do mesta lebo to tam je \"zadarmo\". no a nevyhodu to ma este taku ze ked dojde \"stava\" tak asi zachrani cloveka len odtahovka lebo elektrony tam z kanistra nenalejete ani inak nedonesiete. ale zas ruku na srdce ako casto sa vam stane ze vam dojde stava? rozumny clovek si to pri tom obrovskom dojazde postrazi a ak nabija pravidelne tak nema problem. inac priemerny europan najazdi denne 40-80 km. a povedal by som ze 90% ludi najazdi denne menej ako 50. zbytok kazi priemer :D o toto auto sa zaujimam uz dlhe roky a som jeho fanusikom. len som chcel uviest niektore veci na pravu mieru :)

odpovedať

0 | 0

02.06.14 12:25 | Johny

1436

55

Kolko stojí nabitie takejto drahej nepraktickej hračky doma v garáži? pri cene 0,2centov za KWh to vyjde tak že km vyjde asi tak na 3,5centa takže na 100km to spapá ekvivalent 3,5€, moderný dizel vyjde na 8,5€. Reči o elektrine zadara zo zazračných neexistujucich stanic mi pride dosť vtipné, realne potrebuješ auto nabiť doma večer ked drichmeš. Tiež ten dojazd je stale biedny, neurobíš s tým reálne ani BA-BB-BA čo je o ničom kedže to je luxusna cestovna limuzina nie do mesta ale na hltanie kilometrov, spoliehať sa niekde na volnu zasuvku s hodinovou pauzou na kávu, pobyt na hajzli a čitanie novín, akože somarina, a to nehovorím o tom že ak by boli elektro auta len trošičku viac rozširene tak to by bola ina shoowka keby sa stretlo 5-6aut naraz na jednej zastrčke :-) Je užastné na tom aute ten záťah, tichosť a je aj pekné i ked podla mna na cenový ekvivalent Audi, BMW, MB sa nechytá. Je užastne že servis vyjde fakt na pár ojry to je pravda, ale to je asi tak všetko. Zatial to vidim takto, keby to malo dojazd aspon 1000km tak je tam realne použite pre manažerov ako funkčne auto voči konkurencii, takto je to len hračka. keby že naozaj človek do toho čapuje elektrinu zadara tak OK pri 300tis km je doma 25tis evry + lacná udržba, možno aj 30litrov by človek pri slušnom 5 ročnom nabehu ušetril. ale ak raz sa tam budu večer hodiny doma krutiť ako besné a za 5 rokov grcnem len elektrárňam 10000€, solarna strecha by pomohla ale aj tak. Neviem si predstaviť ako človek furt niekde hladá trojfázu a z klasickej zasuvky je nabijanie 25hodín čo som sa dočital.
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 0

02.06.14 12:49 | lukassss

36

59

infrastruktura sa stale buduje..to k tym 5-6 vozidlam na jednej zastrcke. momentalne takato situacia nehrozi a ak sa bude vo vystavbe pokracovat tak ani nehrozi :D . ohladom toho dojazdu. nie je to samozrejme nejaky hltac kilometrov a mozno to nebude najvhodnejsie na nejake manazerske cesty kde sa clovek nezastavi 800 km. ale ak niekto ide na nejaku streku, napriklad na dovolenku, tak robi prestavky po tych cca 300-400 kilometroch a mozes dat auto nabijat. mimochodom si typicky slovak, na nieco negativne si prist musel a naozaj si trafil asi jedinu moznu kategoriu ludi ktorym toto auto nebude 100%-ne vyhovovvať- vrcholovy manazment ;-) inak ten dojazd musi stacit 90% ludom. v podstate vsetkym co sa nezivia soferovanim. keby som milionar, tak ako auto na doma by som ho jednoznacne bral :) nevidim obmedzenia, vhladom na spotrebu by som asi jazdil viac (i ked neviem ci ako milionara by ma trapila spotreba :D) ^^^plus; ako bolo vidiet, zazitok z jazdy je tiez vynikajuci :)

odpovedať

0 | 0

02.06.14 13:16 | Johny

1436

55

od typickeho slováka mam dobre daleko a na tom čo som popísal nieje nič čo by sa nedalo pochopiť. Auto za 100tácov by malo byť plne funknče požitelné bez nulových obmedzení, pokial sa jedna o cestovnu limuzinu. Pokial to niekto berie ako životný štýl mať teslu tak prečo nie ja sa nehádam.
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 0

02.06.14 13:30 | lukassss

36

59

v pohode, tak cestovna limuzina to tak celkom nie je. ale ze by tu slo o nejaky zivotny styl s tym nesuhlasim. myslim si ze je to plnohodnotne auto len nevyhovuje uplne vsetkym. mozno je to taka kategoria sama pre seba :) a ako vravim drvivej vacsine ludi to auto musi vyhovovať. len nemozu mat predsudky z toho dojazdu, ktory aj tak nevyuziju...ty si ho opisal ako uplne nepouzitelne a nevyhodne auto

odpovedať

0 | 0

02.06.14 14:28 | Johny

1436

55

nesuhlasím :-) za prvé napísal som že je to hračka nie nepoužitelne a nevhodne auto. za druhe OK, toto všetko ale v jednoduchšom aute typu Golf VII s dojazdom 300-400km, 0-100km/h hoc aj za 8s, menšie baterie tým padom aj lacnejšie nabijanie, s cenovkou 35tis € a mame tu predajný bestseller. ale mat v rodine drahu limuzinu s ktorou minimalne raz do týždna ideš aj niekde dalej ako do susednej dediny tak neviem, proste neviem si predstaviť niekde tie vytužené odpočinky na pumpe dufajuc že tam bude funčkna alebo volna zastrčka. Ja som velký zastanca elektro aut a bezpilotných google riešení, ale až ked to bude realne a konkurencie schopné a finančne ekonomické, takže teším sa na buducnosť ale treba si jednoducho ešte počkať, vďaka ludom ako je Juraj a jeho podobným nadšencom sa tam raz dostaneme, ale vravím ešte ta doba tu nieje a ani táto tesla S nieje to prave orechové, to všetko na margo hodnoteniu 10/10, doživotnemu nabijaniu zdarma, realnemu dojazdu a podobne, určite je to fantastické auto len ten test nieje realny zo skutočneho života, nech ho na týžden Marošovi požičia (on ma slušný km nájazd), si myslím že by zmenil názor.
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 0

02.06.14 14:49 | lukassss

36

59

no, vidim ze sa nedohodneme :D golf je zaujimava varianta ale neposkytuje taky luxus. to ze ma baterie mensie neznamena ze tankovanie je lacnejsie...jedine ze by si to prepocitvala na hmotnost auta a vykon motora. ja si dokazem predstavit ze na takom aute chodim denne do prace a aspon raz za tyzden s nim vybehnem na hrad, kulturu, sport. byvam pri TN takze taky vylet na oravu do tatier, vieden, budapest a kludne aj dalej by nemal byt problem. pridem tam auto dam na nabijacku a mozem behat po meste. ak by som siel do chorvatska s plne nabitym autom, tak mi staci po ceste dobit max 2 krat nie do plna (ak by sa vodic krotil a dal by na nabitie aj tych 450 km aj viac, tak raz nabijat)...samozrejme chce to cas ale ako lucusne rodinne auto uplna parada ba priam az ideal. neviem kolko km maros najazdi denne ale ak by to bolo tych 300-400 km tak mu zivot nezavidim, to by bolo aj 2000 tyzdenne :D skor by ho obmedzovalo to ze ak byva na byte tak nvm kde by to nabijal. ja som vidiecan :D pisem jak keby som to uz mal :D a inac mas pravdu ze zas nabijacka nie je na kazdom rohu a to by bolo treba este dorobit aby to bolo konfortnejsie ;-)

odpovedať

0 | 0

02.06.14 16:36 | Jozif

37

66

Johny, typicky slovak, vsade hlada chyby!!
Jazdím na: Toyota Auris Hybrid, Honda Insight

odpovedať

0 | 0

02.06.14 18:56 | Shanislav

394

79

Tak moment, na webe stoji najdrahsia tesla 74K nie 100K. Tolko stal roadster. Model S je od 54K do 74K + priplatkove kraviny, ktore nikomu netreba. (tie daju tak 5k navrch, ak si ich das vsetky)
Jazdím na: Renault Clio

odpovedať

0 | 0

02.06.14 19:29 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Všimol si si drobnú 1 pri každej cene? V popise sa hovorí, že cena je bez DPH a iných poplatkov tej-ktorej krajiny... 2x meraj a 1x strihaj! :)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

02.06.14 19:44 | Shanislav

394

79

Inac, pravdu mas, tak potom je to uplne v ehm...
Jazdím na: Renault Clio

odpovedať

0 | 0

02.06.14 14:23 | teslafan
Len tak pre zaujímavosť aké máš skúsenosti s jazdením v Model S? Podľa toho čo píšeš asi nie moc veľké. A asi tiež netušíš, že nabíjačky sú už po celom Slovensku a všetky sú momentálne zadarmo. A stále sa stavajú ďalšie. Ani pumpy zo začiatku neboli všade. Pri čom pre Model S stačí len jedna nabíjačka niekde v strede Slovenska, na to aby si sa dostal z BA do KE. Momentálne len s Tesla Model S sa väčšinou jazdí na medzimestské trasy. Ostatné elektrické autá jazdia hlavne len po meste a nabíjajú doma. Takže momentálne pripadá asi 6 nabíjačiek na jednu Teslu na Slovensku. Nabíjačiek je na SK viac než nutné.

Kto chce šetriť dokáže spraviť 100km za 1,50 EUR na nočnom prúde doma bez veľkého úsilia. Tá suma čo píšeš je riadne prehnaná.

Ďalej nechápem prečo to chceš nabíjať z klasickej zásuvky keď môžeš použiť 16 alebo 32 ampérovú?

A že sa nedá reálne použivať? Teraz som sa vrátil z 2000 km dlhej trasy do Nemecka a spať za jeden víkend v Model S bez platenia za palivo. V Nemecku sa jazdilo aj 210km/h. So spaľovacím motorom by som tam určite nešiel, lebo to nebolo nič dôležite a nechcelo by sa mi kvôli tomu platiť za benzín.

odpovedať

2 | 0

02.06.14 14:57 | Johny

1436

55

mám doma dve :-) asi to ste chceli počuť. Ved ja Vám fandím ale realne tie nabijačky tu na veky dotovať nebudeme a ked to ludia začnu konečne uživať budu za to aj platiť pokial to nebude original ta Tesla stanica ktoru kešne Tesla a garantuje.



s tým 1,5€ som pisal o tom čo som sa dočítal na webe, škoda že v teste nieje viac rozobrana prave táto tema ktorá je viac menej než zaujimava. Takže nechám sa rád poučiť.



tu zasuvku som uvažoval o hocijakej čo je doma alebo v kancelárii že ked človek by si to niekde xcel nabiť, dal by cez okno predlžovačku a už by se jelo akurat ten čas :-( a 3fazu len tak na ulici alebo na boku baraku len tak nenajdeš :-) tiež kto to dovolí a kto to zaplatí ked to cucá také ampere že dopo dovi.



Môžete popisať tu cestu a časové horizonty, cesta, odpočinok s nabijanim kde,kedy a kolko, aby som mal predstavu, lebo ja mám v hlave dosť divoku, tak tiež rad by som sa niečo realne dozvedel.



a čo sa týka tej free zadara cesty do Nemecka, tak pri cenovke auta 100litrov a cene čo ja viem len za opotrebenie športovej zmesi Michelin pilotsport v rozmere 21palcov, tak take problémy by som chcel mať aj ja, ale to je už iná pesnička :-)



ak mate trochu času popište mi pls tu cestu a to nabijanie doma, dakujem.





Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 0

02.06.14 17:26 | teslafan

odpovedať

1 | 0

02.06.14 15:30 | Michal Č.

262

84

Kde by som v okolí BB mohol nájsť takúto nabíjačku?

odpovedať

0 | 0

02.06.14 16:15 | Johny

1436

55

Jedna dvojmiestna je aj v europa shoping centre hore hned na začiatku pri vchode, za každým je volná až mi to oči kole, ked musím hladať plac na parkovanie na preplnenom parkovisku :-)
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 0

02.06.14 17:02 | teslafan
Jedna bola na Kapitulskej ulici až pokiaľ do nej nevrazil niekto s autom so spaľovacím motorom tak silno až ju odtrhol. Pri tom tam nemal(a) vôbec čo robiť, lebo je to vyhradené miesto len pre elektromobily. Možno však už bola znova postavená, neviem isto.
Na zoznam nabíjacích staníc existuje plno mobilných aplikácií, ktoré v ďalšej aktualizácii verzie softvéru Modelu S budú fungovať aj priamo v Model S.

odpovedať

0 | 0

17.06.14 13:26 | Libor
Ak za elektrinu za 5 rokov dáš 10.000€, tak to znamená (pri Tvojích cenách) že si najazdil cca 285tkm. Ak použijem Tvoju cenu nafty, tak za tieto kilometre by si dal 24225€, nehovoriac o výdavkoch za servis nafťáka, ktoré by pri tom nájazde boli už celkom slušné. Na Tesle máš pred sebou ešte 3 roky bez nákladov na servis :)
Jazdím na: Volkswagen passat

odpovedať

0 | 0

19.06.14 07:14 | ...
Tendencne... ked uz daj priemer 2,50eur, nie 3,50eur. Ten diesel kludne nechaj tak... Dalsie vyznamne polozky financneho charakteru menovat je zbytocne.
Zbytocne je porovnavat uzitkovu hodnotu a ine "zmyslove" charakteristiky... teba nepresvedci nic...
Ked chces vyuzitelnost v praxi... http://www.dagbladet.no/2014/04/05/tema/bil/aller/motor/dinside/32691356/

odpovedať

02.06.14 13:16 | teslafan
Článok fakt veľmi dobre napísaný, zatiaľ najlepšie čo som čítal v slovenčine. Vo faktoch som si nevšimol žiadnu chybu. Klobúk dole, muselo to zabrať veľa času.
Inak z tej tabuľky +/- to vŕzganie bolo už odstránené v Tesla servise vo Viedni, tiež zadarmo, samozrejme. Spôsobovala to panoramatická strecha. Majiteľ Audiny mi tiež povedal, že mu vŕzgala panoramatická strecha v Audine.

odpovedať

0 | 0

02.06.14 15:52 | Nargi

101

82

:D to je proste neskutočné auto, po dlhom hladaní sa nájde nejaká chyba a oni ti ju zadarmo vyriešia :-)
Jazdím na: Renault Clio Grandtour 1.2 tce

odpovedať

0 | 0

02.06.14 17:07 | bionafta
take Tesly mozu jazdit u nas tak za 100rokov kym henty barbary nepokapu v tom parlamente.

odpovedať

03.06.14 06:21 | kakafko
Chlapci,ja mam tento web rad,ale preco ma kurwa nutite k nedobrovolnej registracii,aby som si mohol precitat cely clanok?Co to je?To je ako keby ste si chceli v restauracii pozriet jedalny listok,ale podmienkou bude vyplnit bezplatny formular...no nevykaslete sa na taku restiku?Denne navstivim 10ky stranok kvoli informaciam,ale ak by k tomu pristupovali rovnako,ze podmienkou pre cely obsah bude registracia,tak neviem...

Je to ista forma vydierania,viete o tom?:-D:-D:-D Inak web vyborny,rad sem chodim.

odpovedať

03.06.14 07:21 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Kakafko, rozmýšľaš trošku predtým než niečo napíšeš? Nehnevaj sa, nepripadá mi to tak. Do ničoho ťa nenútime, na to si kde prišiel? Ak za nútenie považuješ registráciu termínu u zubára, nechoď tam! Keď si v reštike pozeráš menu, na 99% tam za jedlo zaplatíš, za prezeranie ťa teda nik nebude kasírovať. Platil si už niečo nám? Žiadame ťa niečo zaplatiť? ABSOLÚTNE NIE! Bezplatná registrácia vôbec nemôže byť problém predsa. Ak je, žiaľ, je to tvoj problém. Máme náklady, máme výdaje a reklama je jediná forma ako na seba môžeme zarobiť! Náš web PIANO neplánuje, no registrovaných čitateľov chceme a potrebujeme. Alebo máš dojem, že tvorba, ktorú tu realizujeme sa robí zadarmo?
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

1 | 0

03.06.14 08:55 | kakafko
Maros a Ty citas pozorne,alebo si len domyslas?Nehnevaj sa,ale pripada mi to tak.Pisal tu niekto nieco o plateni???Ak ano,ja som to nebol.Jedine o com som pisal je to,ze podmienujete registraciou pristup k plnemu obsahu clanku.Predstav si situaciu,ze denne stravis kopec casu na webe a kazda stranka,ktorej obsah ta zaujme,bude podmienena registraciou...Ako velmi by ta to bavilo,o kolko casu by ta obralo neustale prihlasovanie a odhlasovanie pri surfovani?Nehovoriac o tom,ze registracie zvacsa byvaju podmienene nejakym kontaktom,napriklad mailom,ktory Ti potom neustale zasiera nejaky spam,pripadne Ta kontaktuju firmy,ludia,agentury o ktore vobec nemas zaujem atd...O nieco viac dokazem pochopit podmienku registracie pri tvorbe prispevkov,clankov,diskusii..stava sa to beznou praxou.Ale pri citani?

Samozrejme,web je Vas a Vy rozhodujete o podmienkach,tak ako my citatelia sa slobodne rozhodujeme ci ho navstivit alebo nie.Kazda mala prekazka vo Vasich vstupnych dverach,je schodik na ktorom cast zakaznikov moze zakopnut...Kazdopadne,ako som uz napisal,web je pekny aj obsah je dobry.Drzim palce a kritiku neberte ako zlo,ale ako nazor a pohlad druhej strany...a ano,da sa povedat tiez: ak sa Vam nepaci,mozte odist...aj to je cesta.

odpovedať

03.06.14 10:06 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

O platení si nepísal priamo, ale použil si zlý príklad z reštaurácie. Keby sa ľudia hromadne rozhodli v reštauráciách len listovať menu a nekúpiť žiadne jedlo, buď si istý, že za krátky čas by bolo spoplatnené aj listovanie. A bolo by to fér, lebo prídeš do priestoru kde je sucho, teplo, alebo klíma, čisto... a tie veci nie sú zadara. Rovnako ako je mimoriadne finančne náročné tvoriť takýto web. Lebo to, že tu xkrát napíšeš že je super a máš ho rád nám účty nezaplatí. Vnímaj teda veci v súvislostiach. Ak to máme robiť poriadne, lepšie a tak ako sa vám bude páčiť, po nociach a po víkendoch to nepôjde! Zamysli sa a odpovedz si na otázku, čo si ochotný robiť zadarmo ty (hlavne dlhodobo). Ak sa na vec chceš silou-mocou pozerať len zo svojho pohľadu, tak ti niektorý obsah tohto webu ostane neprístupný. Vyberieš si sám, do ničoho ťa nenútime, to v žiadnom prípade. Ak niečo chceš, niečo by si mal dať. Ja neviem ako ty, ale mne sa to zdá férové...
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

03.06.14 12:20 | zasrana registracia
je to vynucovanie. pre tvoj biznis. doteraz to islo vsak? aj ked nie si z Bratislavy tak volis standardny pastekarsky pristup. vsetko rychlo a hned hlavne aby bolo rychlo zarobene. seriem ti aj celu tvoju registraciu

odpovedať

03.06.14 13:50 | Johny

1436

55

Neviem čo ta tak strašne hryzie :-) však si sprav hocjaký mail na azete šupni si tam meno Ibi Majga a máš zaregistrovanô :-) Nikde som sa nedočítal že registracia musi byť podložená občianskym preukazom a výpisom z registra trestov. panika stres bože
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 0

03.06.14 22:03 | ovca
vitaj medzi ovcami johan. na vsetko mas plno mudrych reci a zrazu si v stade. prevdou je ze marosovi nevisiel pokus s fuckbookom tak to teraz skusa takto...a ohana sa casmy na skringu a testom tesly. reklama , bubaky to je ono, inak to tu nemoze fungovat. staci predsa pocet uzivatelov ktory si TS zapne. to neni problem spocitat...neni nutne ohanat sa registraciou...ak by sa mal clovek naozaj v kazdej riti registrovat tak ppotom by ste si to mozno uvedomili. mozno casom

odpovedať

04.06.14 05:23 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Pravdou je, že neviem o akom pokuse s FB píšeš. Ale vieš, že je to aj jedno. Žiaden som s FB nerobil :) Ibažeby si vedel viac ako viem o svojom projekte ja. Páni, ešte raz a na posledy. Mám 100% právo robiť s týmto webom pokusy aké len chcem. Od zajtra ho aj vypnúť, keď mi prdne v bedni. No keďže práve to sa v dohľadnej dobe urobiť nechystám a naopak, chcem TS ešte zveľadiť, nik to pre mňa zadarmo robiť nebude a ja sám to nezvládnem. Ak vám táto ľahká matika nejde, hor za nazad do školy!

Téma registrácie je pre mňa uzavretá!
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

04.06.14 13:38 | gonzoexegutor
Plne súhlasím. Naviac, celá registrácia ma "obrala" o päť minút času + nič som za ňu neplatil. Neviem, v čom je problém. Nech sa darí (pozerať sa reálne dá z vlastnej tvorby v Čechách a na Slovensku iba topspeed a autosalón na prime).
Jazdím na: Škoda octavia rs

odpovedať

1 | 0

29.06.14 09:31 | ivy
Pravdou je, že som kvôli nutnosti registrácie žiadny článok celý neprečítala a video som si radšej pozrela na youtube. Aspoň máte istotu, že to čítajú len tí, ktorým registrácia za to stojí. Mne sa nechcelo a automaticky sa takýmto stránkam vyhýbam... asi z lenivosti. Ak teda zarábate z reklamy podľa toho, koľko máte registrovaných ľudí, veľmi som vám nepomohla ja ani ostatní, čo sa správajú rovnako.. :)

odpovedať

04.06.14 11:22 | lukassss

36

59

pocuj. ty kde zijes? je predsa kapitalizmus a peniaze hybu svetom...kazdy chce zarobit alebo ty nie? dufam ze nechodis ani do prace alebo ze tam robis zadarmo...to ze bolo potrebne sa kvoli tomuto clanku registrovat je to najmenej co mozem pre tento web spravit. a vies co ti poviem? spravil som to s radostou. pokial to ma webu pomoct alebo aj marosovi no problem. pre mna zamna nech je aj milionar. ale toto je taky problem slovakov, nikomu nic dobre neprajeme vsetci si zavidia aj ked hovno maju. skus mysliet trochu pozitivne ;-) svoju pracu si maros a spol. vykonava vyborne a hlavne testy aut su jedinecne obsahom i ked niekedy ma nepotesia alebo sa mi daco nepaci :D

odpovedať

0 | 0

03.06.14 23:20 | MaroS TS
To len v BA sa platia ucty? zbytok SR za nic neplati? je to fakt sila, ak uz niekomu vadi aj bezplatna registracia. Nic si nevynucujeme! kazdy je tu dobrovolne. a kazdy nam moze kedykolvek zamavat. ty si tak prave urobil a dokazeme s tym zit... zasnem nad tym, ako viacerym vadi to, ze by sme na tom co robime mohli aj zarobit. ved rozumnejsie by bolo cely cas to dotovat, vsak? Aby ste sa vy všetci mohli bezplatne zabavať. Veď je uplne jedno, či to cele vôbec dáva zmysel, alebo je stratové, však že?! Hlavne si nezabudnite utrieť o nás huby! Čo tam po tom, že v čase kým ste vy v práci, my na tom makáme a toto je naša práca? Neprestaňte frflať, ako málo stále zarábate za to, že makáte, no keď chce to isté niekto iný, treba ho utopiť v lyžičke vody! Primitívi, už sa na vás len dobre bavím :)

odpovedať

23.06.14 04:00 | bejko
Maros, nemá zmysel sa nad,tým pozastavovat, slovac je taká... Všetko len zadarmo... Ja to tiež zaživa., keď sa zakaznici čudujú prečo majú platiť 90 centov za kilometer v taxiku, keď to spotrebuje nafty za 8 centov...
Jazdím na: Renault Fluence 1.6 dci

odpovedať

0 | 0

03.06.14 20:51 | cqs

110

85

Ja neviem kolko novych stranok denne navstevujes, ja co presedim celu pracovnu dobu za PC, tak za ROK sa stavam pravidelnym citatelom tolkych novych webov, co by som na ruke spocital - a mozno ani to nie.

Osobne povazujem TOPSPEED ako jeden z mala MOTO webovych projektov, kde sa da docitat aj nieco o tom ako auto JAZDI a nie len kolko asistentov dostanes v cene a ci ma palubku z tvrdeho plastu. Preto mi nerobi problem prispet k ich fungovaniu bezplatnou registraciou. To je to najmenej co sa da urobit. Vlastne som to mal urobit uz davno.

Jazdím na: Renault Clio RS 2010, Mazda 6 2008, KIA Ceed 1.8GDI

odpovedať

0 | 0

04.06.14 22:47 | Rhaegar

10

87

Osobně taky nemám moc rád, když mě někde nutí se registrovat. Ovšem za pár měsíců, co tyhle stránky znám, jsem si je oblíbil natolik, že jsem HRDÝ na to, že můžu být jejich registrovaným čtenářem.
Jazdím na: Mazda 6 III wagon 2.0i 145k

odpovedať

0 | 0

03.06.14 18:42 | johan
Preco ma nutite do registracie? nemam zaujem

odpovedať

03.06.14 22:12 | pato KNM
ahoj Maros chcem sa spytat neni niejaky problem s bateriou v zimnom obdoby pri silnych mrazoch?tovj pocit s toho auta je uzasny na 99% ci :)
Jazdím na: Škoda OCTAVIA RS 2

odpovedať

0 | 0

04.06.14 01:49 | teslafan
Nie je problem, bateria je v zime ohrievana tekutinou a v lete zas chladena. Takze bateria si stale udrziava priblizne rovnaku teplotu. Co je tiez dobre pre zivotnost baterie. V Norsku napr. je Tesla Model S najpredavanejsie auto a zimu tam maju dlhsie ako u nas. V zime ale klesa dojazd v Model S asi o 20%, v Nisan Leaf klesa o 50%.

odpovedať

0 | 0

05.06.14 10:34 | Nor
Pre uplnost by si este mohol spomenut skutocne dovody, preco tak hufne kupujeme elektromobily.

odpovedať

0 | 0

05.06.14 10:47 | teslafan
hej, ale keby to auto nebolo dobre a nedalo by sa v zime pouzivat tak asi by si si ho nekupil nech je lacne kolko chce.

odpovedať

0 | 0

05.06.14 12:34 | Nor
Pises, ze "hej", ale ziadne dovody neuvadzas. Tak este raz - aka je cena Tesly v Norsku a aka je cena napriklad Audi A4 s trojlitrovym dieslom (vyberam Audi, lebo je to zjavne zelana referencia zo strany Tesly)? A este zoznam vyhod, ktore automaticky dostavas s kupou elektrickeho auta, to by si tiez mohol uviest.

odpovedať

0 | 0

06.06.14 12:54 | lukassss

36

59

ano elektromobily v norsku su dotovane a maju vela vyhod v doprave ako bezplatne dialnice atd. uz si spokojny?

odpovedať

0 | 0

06.06.14 13:31 | Nor
Priame porovnanie cien nech da teslafan. Vratane zoznamu vyhod. Urcite ho maju na firme.

odpovedať

0 | 0

06.06.14 17:34 | teslafan
O akej firme s udajmi o norskych dotaciach tu splietas? Co ja s tym mam? Si nor tak chod na tesla stranku, vyber si region norsko a si to zisti sam. Mna to nezaujima.

odpovedať

0 | 0

06.06.14 20:01 | lukassss

36

59

si zabiiil :D tesla na slovensku nema distributora. ...ludia co tu teslu prezentuju su nadsenci. boze, preco takyto ludia ako ty chodia po zemeguli. najprv si zisti aspon uplne zaklady (je to dokonca aj vo videu!!!) pred tym nes tu zacnes na niekoho kydat.

odpovedať

0 | 0

04.06.14 00:27 | MajoRacingWheels
Parada,chcem to ;) .

odpovedať

0 | 1

04.06.14 01:42 | tomashides
krásne, chcem TEslu....
Jazdím na: Mercedes c sportcoupe, Lexus sc430, Mazda mps6

odpovedať

0 | 1

04.06.14 06:58 | AXE
Mozem sa spytat na cenu ???

odpovedať

04.06.14 22:21 | LordKJ

15

82

mna zaujalo, ze sa tu nikto neobtrel o ekologiu (ako priznam sa ja ju mam na haku, ale tak je to vdacna tema, ze? :)).
Kedze vyroba bateriek, a ich nasledna likvidacia je dost velke svinstvo, pomaly vacsie ako vyroba benzinu/nafty... a taktiez, elektrina, vacsina sa stale vyraba v tep. elektrarnach (nie len u nas, ved aj v nemecku maju poriadne velke elektrarnicky na uhlie, napr. elektraren v Grevenbroichu, je 10x vykonejsia ako mochovce :D)
Jazdím na: Volkswagen

odpovedať

0 | 0

05.06.14 10:30 | teslafan
a vies, ze rafinerie na vyrobu benzinu spotrebuvaju take obrovske mnozstvo elektrickej energie, ze musia mat svoje vlastne, priame vedenie z najblizsej elektrarne? len rafinerie vo Velkej Britanii spotrebuju tolko elektrickej energie, ze by to stacilo na nabitie 20 milionov elek. vozidiel, ktore by spolu presli vzdialenost takmer 32 bilionov kilometrov.
Tesla svoje baterie recykluje.
Slovensko disponuje idealnym vyrobnym mixom – jadro, voda, fosilne a obnovitelne zdroje.






odpovedať

0 | 0

05.06.14 12:25 | aRTies89
Ahoj, super test. Bohuel v Cechach nemame takovy web, jako topspeed.sk, kde se k autu natoci 30 minutovy video, ktery je takhle bezprostredni. Super. K Tesle. Je videt, ze majitel je typickej fanousek a ve videu bylo receno dost nesmyslu typu: Nulove naklady na servis, v clanky pak jasne pise, ze gumy a spotrebak si clovek platit musi, coz je logisch. Net zadarmo, po par letech za poplatek, ale ok, to se prezije. Pak nechapu, jak rikal v I. casti, ze jel do Vidne a nic neplatil za gumy. Rozdhodne v tom je budoucnost, ale dokud nebudou baterie na kazdym rohu jako pumpy nebo dojezd se nezvetsi na dvojnasobek, tak to bude porad jen jako rarita a koupi si to jen par exotu a uprimne receno, budu mezi nima i ja. Ale porad si myslim, ze automobilovej prumysl a proc lidi testujou auta a delaj takovy videa a lidi to vubec ctou je, ze milujou auta a k tomu patri i vune a zvuk benzinu, nekdy i naftaka. Porad budu prozivat orgasmus, kdyz uslysim tohle: https://www.youtube.com/watch?v=HqcvY0am5oA Nez, kdyz budu moc zazivat zrychleni jako ma Tesla, ale za bzuceni baterek.

odpovedať

0 | 0

05.06.14 15:11 | LordKJ

15

82

jasne, ze viem, ja len podotykam, ze to tu nikto nikde nespomenul :)

recykluje jak recykluje, aj ta stoji dalsiu energiu :)
Jazdím na: Volkswagen

odpovedať

0 | 0

06.06.14 20:06 | lukassss

36

59

aj spoalovaci motor ked sa recykluje tak sa musi roztavit a to je tiez poprdeli energie ;-) niekde som cital ze sa da z Li-ion znovu pouzit okolo 90% (tussim nissan to tak deklaroval)materialu. to je myslim dobra hodnota...skor ta prvotna vyroba a tazba materialov nie je moc eko...

odpovedať

0 | 0

06.06.14 23:15 | LordKJ

15

82

v poriadku, opakujem ja sa nehadam, len som jediny kto tu spomenul ekologie a to sa bavime o elektromobile :D
Jazdím na: Volkswagen

odpovedať

0 | 0

05.06.14 10:12 | teslafan

odpovedať

0 | 0

05.06.14 13:59 | Eniellorien
Dobrý deň..kedže pomaly ale isto zvažujem výmenu auta /lexus/ je načase pozrieť sa po nástupcovi.. A úprimne T mod s je horúci kandidát. A to aj napriek tomu že jeho cena je tat 20 - 30% vyššia ako umožnije môj rozpočet.

Chcem sa spýtať majiteľa na jeho REALNE skúsenosti s deojazdom. A to nemyslím bežné dennodené jazdenie okolo komína ale dialničné presuny. Padlo v teste že pri cca 200 km/h mali dojazd 300km čo sa mi nezdá príliš reálne. Moja cestovná rýchlost pri dialnicných jazdách je niekde okolo 130 - 140 km/h. Aký je dojazd v takomto režime? Ďakujem Daniel
Jazdím na: Lexus impreza

odpovedať

0 | 0

05.06.14 14:16 | Iluzionista
200km/h okamzita rychlost? Ocakavaj dojazd okolo 100km.

Problem propagacie elektromobilov je ten, ze "argumenty" su falosne, neustale sa hovoria polopravdy. Ako smejdi na prezentacii hrncov. A to nie je o tom, ze si neuvedomia, ze musia povedat aj B. Oni to B schvalne zamlcia. Problem je v tom, ze drviva vacsina vodicov rozmysla v ramci svojho poznania palivovych aut. Su zvyknuti na nieco, na urcity sposob uvazovania o spotrebe. Poznaju svojich 5 litrov pri normalnej jazde a 8 litrov pri dynamickej, v podstate jedno, ci v lete, ci na jar, ci v zime, ci ako nove auto, ci po desiatich rokoch. U elektromobilov bude treba predefinovat kriteria o spotrebe. Lebo dnes si to kazdy porovnava ako sa mu zachce, jeden zamlci to, druhy tamto, metodika ziadna.

Elektromobily su zaujimava alternativa, ale pozor na neuprimne vyjadrenia podporovatelov a predajcov. O palivovych autach viete vsetko, tam nepotrebujete pocuvat, aby vas niekto presviedcal. Ak cely zivot jazdite za 6 litrov vo svojom aute za 20tisic, vydrzi vam 10 rokov a kazi sa tak plusminus normalne, tak vam nikto nemusi hovorit, o com to je. U elektromobilov nevie nikto nic a vypichnut iba par dobre vyzerajucich cisel, to je najmenej. Budte ale vsetci obozretni, aj vy, co mate peniaze navyse a bavi vas experimentovat, ci byt sucastou komunity, ktora chce stanovovat nejake moderne trendy.

odpovedať

05.06.14 18:46 | Eniellorien
Dakujem za Vaše teoretické "moudra" /ako vravia bratia Češi / ale predsa len otázka smerovala na majiteľa a nie na internetového teoretika.
Jazdím na: Lexus impreza

odpovedať

0 | 0

19.06.14 07:44 | ...
Obvinujes z falosnosti a pritom ty sam zavadzas... ako si prisiel na tych 100km? Odhadom?
Je to lahke spocitat napr. pri pohlade na display... Wh/km pri deklarovanej rychlosti... myslim

odpovedať

05.06.14 15:30 | teslafan
Zdravim Daniel. Co sa tyka dojazdu je najlepsie presvedcit sa na vlastnej kozi. Treba ist na testovaciu jazdu, bud do Viedne, alebo sa ozvi na www.teslaclub.sk Tam je ta tema uz riesena.

odpovedať

0 | 0

18.06.14 18:26 | piko 73
pri 130-140,dojazd 300km

odpovedať

05.06.14 16:48 | gmblack
mal som možnost si sadnut do takehoto auta na autosalone v ženeve,ten "tablet" v pal. doske bol pre mna na jednej strane zaujímavý-da sa cez neho ovladat skoro všetko,grafika je úžasná ale v aute by som ho nechcel mat+sa tam dost prehrieval čiže celá obrazovka bola dost teplá :D
predné sedadlá boli dost nepohodlné,a zadné su o celý level horšie a to aj vdaka hrozným opierkám na hlavu
kvalita spracovania interiéru-no audi to nie je,horná čast pal.dosky sa pohybovala v rozmedzí cca 4-5cm
kolko vydržia také frajerské veci ako vysuvacie klucky na dverách,hlavne v zime ked budu primrznute neviem
Jazdím na: BMW 528i E39

odpovedať

0 | 0

05.06.14 18:48 | III
a vraj elektromotor je haraburda čo patrí do vysávača

odpovedať

05.06.14 18:58 | Eniellorien
Ako človek s triezvym pohľadom na vec si myslím že nič nie je čierne ani biele. Tesla ma naozaj obrovský náskok v bateriach managmente riadenia baterii ako aj pohone a celkovej koncepcii. /baterkx dole motor v osi nápravy a pod/. Samotný podvozok a riadenie je podľa všetkého síce nie je tak revolučné ale je na špičke. Žiaľ interiér kvalita sedadiel a niektoré detail sú skôr pod priemerom v porovnani nemeckej trojky a jap lexusu. Tesla by mala zamakat na sedadlách kvalite vypracovania a pod. Úplne zle je to že chýbajú veci ako predkolizny systém radarov tempomat pripadne aktivne riadenie svetiel /Volvo lexus/. Aj napriek napisanemu to auto chcem :)
Jazdím na: Lexus impreza

odpovedať

0 | 0

06.06.14 22:27 | Laco 71
Ja CHCEM vyhrať dajme tomu 300 000 euri v LOTTO

a potom si kupim nejaký 3-liter , určite AUDI alebo BMW, to je jedno,či benzínový , naftový alebo LPG , alebo všetky 3 naraz

oooooooooooooooooooooooo

odpovedať

07.06.14 00:04 | teslafan
Preboha, aké "euri"?? Správne sa ma písať 300 000 eur a nie "euri"!!!

Už si raz a navždy ZAPAMÄTAJ ako sa ma správne skloňovať slovo euro, pán "dokonalý".

odpovedať

0 | 0

09.06.14 01:42 | Papitto
A čo ak to schválne písal slangovo?

odpovedať

06.06.14 20:38 | petaj
to je moj sen
Jazdím na: Alfa Romeo 156, Peugeot 207, Volkswagen bora

odpovedať

0 | 0

07.06.14 10:28 | Wrangler
Uzasne auto, tak mladej automobilky. Tesla urobila zlom v automobilovom priemysle.

Vsedci co prisli do kontaktu z Skom su nadseny, tak asi bude ozaj dobre. Aj moja zena si ho chvalila (previezla sa ako spolujazdec).

Obdivujem majitela firmi ze sa nebal ist do takeho obrovskeho projektu z nejasnym koncom, a ze donho sa nebal investovat svoj rozpravkovi majetok, 99,9% ludi by si kupila rozpravkovu vilu, vrtulnik, garaz z autami snov, a mala by vsetko na haku.

Takychto ludi obdivujem a fandim im.

A snad nam uz prestanu automobilky tlacit tie zastarale koncepcie, a otvoria zamknute sufliky z pozastavenymi projektami.

Ved vsetko uz je vymyslene.

Dakujem aj majitelovi auta, takychto ludi tiez neni vela.
Jazdím na: Renault Gran Scenic

odpovedať

0 | 0

07.06.14 12:29 | Petr80

10

56

Je někde uvedený, jaká je spotřeba el. proudu při nabíjení? Neumím si představit, že by takových aut výhledově jezdilo třeba 100 tis. v rámci ČR,SK.
Jazdím na: Škoda Octavia III

odpovedať

0 | 0

08.06.14 14:49 | DannyDeVito
Jednoducha nádherne a konecne aj realne vyuzitelne el. auto ktore nema dojazd nejaky 50Km toto je ta pravna cesta akou by sa mali uberať všetky automobilky. Kebyze mam zbytocne peniaze tak nevaham a kupujem :)
Jazdím na: Škoda Superb, Mercedes C, Peugeot 206

odpovedať

0 | 0

08.06.14 19:30 | Petr80

10

56

Jedna role a máš ho doma...
Jazdím na: Škoda Octavia III

odpovedať

0 | 0

26.06.14 10:09 | DannyDeVito
Bohužial po nakrutení dvoch komédii s A. Schwarzenegerom sa ponuky až tak nehrnu.
Jazdím na: Škoda Superb, Mercedes C, Peugeot 206

odpovedať

0 | 0

09.06.14 09:29 | Eniellorien
A teraz podpasovka pre pána redaktora.. :)))) Do vašej garáže snov by šla tesla model s alebo bmw 6 alebo porsche panamera... :))))))))))))))))))))))
Jazdím na: Lexus impreza

odpovedať

0 | 0

09.06.14 10:00 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Celkom iste Tesla S, no len taká ako táto, teda dobre vybavená P85+
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

09.06.14 13:06 | Eniellorien
ďakujem za odpoveď :)
Jazdím na: Lexus impreza

odpovedať

0 | 0

11.06.14 15:49 | romanino

76

42

Ak vam vrta v hlave stale spotreba/ dojazd:

http://images.thetruthaboutcars.com/2012/08/Model-S-range-Tables.pdf

V mojej dream garazi by to rozhodne nestalo, ale kazdopadne Teslu nezatracujem. Je to obdivuhodny pocin, ktory sa pustil do vod, ktore su vysoko nakladne a vysledok neisty, ale prinos aj tohto modelu moze v horizonte 10-20 rokov sposobit velku zmenu automobilizmu. Necham sa prekvapit...

odpovedať

0 | 0

13.06.14 08:38 | dm
Elektromobil Model S od americké automobilky Tesla se stal minulý měsíc nejprodávanějším vozem v Norsku. Až za ním skončil klasický Volkswagen Golf.
Jazdím na: Fiat , Volkswagen , Hyundai

odpovedať

0 | 0

17.06.14 18:34 | Nepo
15000km rocne, pri spotrebe 8l. 1620€. Za 8 rokov zaruky na baterie 13 000€. Cokolvek menej budu pytat za baterku som spokojny. A tu spotrebu som riadne podsadil, kedze s 300 konovym motorom za 8l jazdi len malokto ;)
Jazdím na: Honda , KIA

odpovedať

0 | 0

23.06.14 23:35 | XTad

10

42

Obe videa perfektni, to nadseni moderatora je neskutecne, skoro by se chtelo verit, ze "topspeed" se to tu nejmenuje kvuli autum, ale kvuli necemu jinemu ;-) Chvalim i vyber hudby. Auto samotne je urcite zajimave, i kdyz z te az fanaticke propagace mam trochu strach. Precijen elektromobily nejsou kdovijaka spasa ani pro planetu, ani pro ridice.

odpovedať

0 | 0

24.06.14 23:44 | Igor Kysucky
poslite ponuku v Ex /eur zavod na auta Tesla dakujem IGI

odpovedať

28.06.14 02:33 | nesztor

138

82

Pri tomto aute netreba riešiť, či sa to oplatí,alebo nie,ale treba vtom aute vidieť budúcnosť a hlavne záchranu ľudstva. Keby sme jedno ráno vstali a všetky autá by boli takéto,tak by sme asi odpadli od toho čistého vzduchu. Ešte doriešiť aj ich ekologickú výrobu, likvidáciu batérií a je
to budúcnosť a prvý krok k záchrane planéty...inak super video!
Jazdím na: Chevrolet Aveo, Volvo XC60, Volkswagen Polo

odpovedať

0 | 0

28.06.14 20:29 | števo

390

83

A čo lietadlá a lode? ako by jazdili na elektrinu a kde by sa dobíjali a aké baterie by potrebovali???
Jazdím na: Alfa Romeo 166

odpovedať

0 | 0

07.07.14 12:38 | vsop
Nechcem kritizovat topspeed, skor toho pana, ktory ma vsetko zadarmo a pracuje zadarmo. Hi hi.
Video vyznelo ako nepodarena reklama na krachujucu automobilku. Dozivotna elektrina a servis? Samozrejme kym nepadne firma. Nic prevratne v tom aute nie je. Patenty vypustene von to len potvrdzuju.
Topspeed za to ale nemoze a tak chapem vyuzitie prilezitosti. Skoda, ze netestujete aj dlhodobo alebo nejake jazdenky (to sa tak ponuka)

odpovedať

07.07.14 12:44 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Elon Musk majiteľom áut Tesla naozaj sľúbil dobíjanie zadarmo. Iste, životnosť firmy nik garantovať nemôže, no písal som, že vďaka otvoreniu patentov zarobila firma na akciách ohromné peniaze, takže účtovná strata firmy 50 miliónov pri investíciách do vývoja cez 620 miliónov za posledný rok určite nie je zlý výsledok. Veď dokončujú SUV model X a už pracujú na aute strednej triedy Model E. A jazdené autá testujeme tiež, pozri rubriku v hornom menu :)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

07.07.14 13:10 | vsop
Slubovat a "..." to je take americke, taky svetovy folklor.
Vdaka otvoreniu patentov docasne stupli akcie a tak isto rychlo mozu za chvilu aj padnut. Ziadny pokrocily patent tam nie je.

autoforum.cz/zajimavosti/o-volne-patenty-tesly-podle-ocekavani-nikdo-vyznamny-nestoji/

Nie som proti elektromobilom, ale musi to davat zmysel.

Taky dodatok k videu.
Vozit dieta vzadu v sportaku, ktory predpokladam nema kratku brzdnu drahu, je min. nezodpovedne.
K tomu "17 panelu" by sa tiez hodilo par kritickych bodov (napr. "dotykovost"), to asi inokedy.

Jazdenky som si nevsimol, sorry.

odpovedať

07.07.14 13:20 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Ak sa na svet po pár nevydarených sľuboch od teraz paušálne pozeráš podozrievavo a už nikomu a ničomu neveríš, je mi ťa ľúto. Ako inak majú ľudia povedať keď niečo chcú sľúbiť, splniť, dodržať? Spätne, keď to platí a funguje až 10 rokov a viac?

Video jazdy si pozri lepšie, Tesla S brzdí až neskutočne dobre. Presné parametre brzdných dráh nájdeš v podrobnejších testoch viacerých redakcií (nie len amerických).
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

07.07.14 14:09 | vsop
Par nevydarenych slubov ? Neviem na co teraz konkretne narazas. Na Teslu ci politiku ? Teslou zamlcane veci (zle vedene uctovnictvo, dotacie, atd.) , ci vseobecnu "srandu" (Grecko, Ukrajina atd.)?
10 rokov funguje ? Aha, tak kde je dnes Motorola, IBM, Xerox, Chrysler, Lancia .... Nokia. Hmmm.

Brzdy:
Pardon, to bol preklep, ale si to vlastne potvrdil. Vyborne brzdy na Tesle asi nema kazdy a teda to dieta vzadu je chuuuda.

odpovedať

07.07.14 13:58 | Mouton

240

87

Maros, na raste cien akcii Tesla ako spolocnost nezarobila nic, zarobili na tom iba jej akcionari. Aj to len teoreticky, lebo pokial vlastnis akcie, ich hodnota je iba cislo na papieri (alebo obrazovke pocitaca). Prakticky zarobis az v okamihu, ked sa rozhodnes akcie predat a zinkasujes hotovost.

Inak Tesle, elektromobilite a/alebo aspon hybridizacii fandim a je normalne, ze kazda nova technologia naraza na nedoveru a pochybnosti ;-)

odpovedať

1 | 0

23.07.14 08:53 | Imo
Super auto ale čo po tých 8 rokoch záruky na batériu. Niekde som sa dočítal že tie batérie po niekoľkých rokoch klesnú na kapacite. Takže aj dojazd už nebude taký. A tie batérie určite nie je lacná záležitosť.
Jazdím na: KIA Ceed, Fiat Doblo

odpovedať

3 | 0

21.10.14 23:37 | Jinto
Auto je to krásne a musím povedať, že sa mi páči aj smer Tesly, ktorým sa uberá, no keď som o tomto aute začal zisťovať viac, bol som dosť nemilo prekvapený, keď som začal nachádzať videá, kde Tesla majiteľom zateká, rosia sa im svetlá z vnútra či po vnútorných stranách svetlometov lezú pavúky... Narazil som aj na nie jedno video, kde bol po nejakom čase v Tesle problém so softvérom, ktorý či už mrzol, alebo niekedy dokonca neumožňoval majiteľom dostať sa do svojho auta (vysúvanie kľučiek na dverách)... Je jasné, že nič nie je dokonalé, no myslím si, že aj Tesla má ešte čo zlepšovať, pretože pri aute za niečo cez 70 000€ by sa majiteľovi fakt nemalo stať, aby mu auto zatekalo, alebo aby sa nemohol spoľahnúť na softvér na ktorom je auto 100%tne závislé... Často sú to možno aj chyby spôsobené nedostatok skúsenosti mladej automobilky, no nemôžem sa zbaviť dojmu, že vady, ktoré som ponachádzal na internete a ktoré boli interpretované zväčša priamo dlhodobejšími majiteľmi tohto auta sú skrátka pre auto danej kategórie a luxusu neprípustné...

odpovedať

06.05.16 21:54 | Lazar
70 litrov a viac za spotrebny tovar...troska silne kafe..

odpovedať


Fuchs jar 2016

Najnovšie komentáre