BMW Alpina je výrobca exkluzívnych modelov, ktoré sú odvodené od bežných BMW. Automobilka aktuálne predstavila novinku s názvom B3 S Biturbo, ktorá je upravenou modernizovanou trojkou s kódovým označením F30. Zároveň s ňou predstavila tiež model B4 S Biturbo, ktorý vychádza z radu 4. Nové modely prídu do predaja v priebehu tohto roka.

BMW Alpina tak prichádza s novinkou v triede 3 a 4. Na upravený model 5 s názvom B5 Biturbo, prípadne vznetový ekvivalent D5 Biturbo si ešte treba počkať. Novinky na báze radu 3 a 4 budú k dispozícii v prevedení sedan, kombi, kupé a kabrio. Všetky verzie okrem kabrioletu sú ešte dostupné aj s pohonom všetkých kolies.

Alpina si zakladá na exkluzivite vozidiel, čoho dôkazom je široká škála príplatkových prvkov na odlíšenie vozidiel nielen v exteriéri, ale aj v interiéri.

Na pohon je určený známy preplňovaný šesťvalec, ktorý v Alpine posilnili na výsledných 324 kW (440 k). To je dokonca viac, ako má dosluhujúca generácia M3. Krútiaci moment dosahuje svoje maximum 660 Nm v rozmedzí 3 000 až 4 500 ot. Voči modelu pred modernizáciou si tak novinka polepšila o 23 kW (30 k) a 60 Nm.

Alpina B4 S Biturbo vo verzii kupé s pohonom oboch náprav zrýchli na stovku za 3,9 sekundy.

Všetky verzie majú výlučne 8-stupňovú automatickú prevodovku. Čo sa týka zrýchlenia z 0 na 100 km/h, je na tom najlepšie kupé B4 S Biturbo Allrad, ktoré túto disciplínu zvládne za 3,9 sekundy. „Najhorší“ čas majú verzie s pohonom zadnej nápravy okrem kupé. Výsledných 4,3 sa však zlým výsledkom rozhodne nedá nazvať. :)

Najvyššiu maximálnu rýchlosť má sedan s pohonom zadnej nápravy (306 km/h), naopak na druhej strane stojí kombi s pohonom oboch náprav (298 km/h). Z modernizovaných verzií si novinky prebrali omladenú prednú aj zadnú časť. Tá obsahuje novo tvarované svetlomety a nárazníky.

Exkluzivita je zaručená plaketou v interiéri.

Všetky verzie stoja na „klasických“ 20-palcových diskoch s dizajnom Alpina, ktoré poznáme už od 80-tych rokov minulého storočia. Zadná náprava obsahuje diferenciál s mechanicky svornou vložkou, na ktorého vývoji sa podieľala firma Drexler. Úpravou prešiel aj samotný podvozok, voči bežným modelom od BMW tu tiež nájdeme výfuk od firmy Akrapovič.

Alpina si zakladá na exkluzivite svojich vozidiel, čoho dôkazom je široká škála príplatkových prvkov na odlíšenie vozidiel nielen v exteriéri, ale aj v interiéri. Na výber sú rôzne individuálne dekoračné lišty, prešívanie palubnej dosky kožou alebo emblémy na čalúnení sedadiel. Samozrejmosťou je plaketa s poradovým číslom vozidla, ktorá dodá každému modelu jedinečnosť. Podľa obrazového materiálu je k dispozícii aj externý displej umiestnený v jednom z výduchov vzduchu, ktorý by mal informovať o dôležitých prevádzkových údajoch. Novinky prídu do predaja v priebehu tohto roka, konfigurátor na stránke Alpina tak pre ne zatiaľ nie je dostupný.