Ekológia a honba za úsporou paliva za posledné desaťročia definitívne zmenila autá. Dnes je úplne bežné mať v aute štart/stop systém. O jeho výhodách síce môžeme polemizovať a osobne by som ho v aute radšej nemal, no má ho takmer každé nové auto. Rovnako je pri autách s automatickou prevodovkou celkom bežný takzvaný režim plachtenia. To v podstate znamená, že ak pri jazde pustíte plyn, prevodovka zaradí neutrál a auto sa pohybuje zotrvačnosťou. Motor pritom beží na voľnobežných otáčkach. Cieľom je samozrejme využiť hybnosť, ktorú auto má, a čo najmenej ho brzdiť, a tým šetriť palivo. VW však posúva takzvané plachtenie na novú úroveň. Niekomu vo vývojovom totiž napadlo: "Ako ušetriť palivo? Vypnúť motor za jazdy."

VW na motorárskom kongrese vo Viedni predstavil mikrohybridný systém, ktorý bude pri plachtení vypínať motor.

VW Golf 1,5 TSI BlueMotion bude pri plachtení vypínať motor

Čo znamená mikrohybrid?

Na motorárskom kongrese vo Viedni VW predstavil mikrohybridný systém, ktorý bude pri plachtení vypínať motor. Ako to bude fungovať? Túto funkciu dostane ako prvý VW Golf s motorom 1,5 TSI Evo (EA211 TSI evo) a prevodovkou DSG (DQ200). Ak vodič pri rýchlostiach do 130 km/h pustí plynový pedál, motor sa vypne a auto sa bude pohybovať iba zotrvačnosťou. Keď potom znova stlačí pedál, systém naštartuje motor. Štartovanie bude prebiehať niekoľkými spôsobmi. Buď štartérom, alebo pomocou spojok DSG prevodovky, prípadne kombináciou. Iste vám napadlo, že vypínať motor za jazdy nie je dobrý nápad. Veď v konečnom dôsledku vyrába elektrickú energiu pre všetky spotrebiče, svetlá, ale napríklad aj pre posilňovač riadenia. Nuž a tu prichádza na rad tá mikrohybridná časť. Mikrohybrid totiž znamená, že v aute bude lítium-iónová batéria, ktorá bude napájať elektrický systém počas toho, ako bude motor vypnutý. Vodič teda pri vypnutom motore nezaregistruje žiadnu zmenu (až na zvuk). Auto má pritom stále 12 V elektrický systém. Nuž a benefit? Samozrejme spotreba. VW tvrdí, že vodiči takýmto spôsobom ušetria 0,4 l/100 km oproti autu bez režimu plachtenia a 0,2 l/100 km oproti autu s bežným režimom plachtenia, pri ktorom ide motor na voľnobežných otáčkach.

Zdroj: VW

NOVÁ GENERÁCIA TSI MÁ TURBO S VARIABILNOU GEOMETRIOU A VYPÍNA VALCE

NOVÁ GENERÁCIA TSI MÁ TURBO S VARIABILNOU ...

Skratka TSI je na automobilovom trhu už od roku 2005. Ide o prepĺňaný motor od VW a spomínané tri písmená sú odvodené ...

04. 05. 2016
GOLF S MOTOROM 1,5 TSI EVO KÚPIME V SR NAJSKÔR BUDÚCI ROK

GOLF S MOTOROM 1,5 TSI EVO KÚPIME V SR ...

Modernizovaný Golf, ktorý prišiel na trh len pred pár týždňami, sme už stihli otestovať. Súčasťou faceliftu je aj ...

04. 04.
TEST: VW GOLF 7FL 1,4 TSI

TEST: VW GOLF 7FL 1,4 TSI

VW Golf si za 43 rokov vybudoval povesť etalónu nižšej strednej triedy. Pravdou je, že sú autá, ktoré majú ...

06. 03.
TEST JAZDENKY VOLKSWAGEN GOLF 5 (2003 - 2008)

TEST JAZDENKY VOLKSWAGEN GOLF 5 (2003 - 2008)

Nižšia stredná trieda je mimoriadne obľúbený segment. Neexistuje auto, ktoré by túto triedu definovalo lepšie, než ...

08. 03.