VW na motorárskom kongrese vo Viedni predstavil mikrohybridný systém, ktorý bude pri plachtení vypínať motor.
VW 1,5 TSI EVO

VW Golf 1,5 TSI BlueMotion bude pri plachtení vypínať motor

Čo znamená mikrohybrid?

Na motorárskom kongrese vo Viedni VW predstavil mikrohybridný systém, ktorý bude pri plachtení vypínať motor. Ako to bude fungovať? Túto funkciu dostane ako prvý VW Golf s motorom 1,5 TSI Evo (EA211 TSI evo) a prevodovkou DSG (DQ200). Ak vodič pri rýchlostiach do 130 km/h pustí plynový pedál, motor sa vypne a auto sa bude pohybovať iba zotrvačnosťou. Keď potom znova stlačí pedál, systém naštartuje motor. Štartovanie bude prebiehať niekoľkými spôsobmi. Buď štartérom, alebo pomocou spojok DSG prevodovky, prípadne kombináciou. Iste vám napadlo, že vypínať motor za jazdy nie je dobrý nápad. Veď v konečnom dôsledku vyrába elektrickú energiu pre všetky spotrebiče, svetlá, ale napríklad aj pre posilňovač riadenia. Nuž a tu prichádza na rad tá mikrohybridná časť. Mikrohybrid totiž znamená, že v aute bude lítium-iónová batéria, ktorá bude napájať elektrický systém počas toho, ako bude motor vypnutý. Vodič teda pri vypnutom motore nezaregistruje žiadnu zmenu (až na zvuk). Auto má pritom stále 12 V elektrický systém. Nuž a benefit? Samozrejme spotreba. VW tvrdí, že vodiči takýmto spôsobom ušetria 0,4 l/100 km oproti autu bez režimu plachtenia a 0,2 l/100 km oproti autu s bežným režimom plachtenia, pri ktorom ide motor na voľnobežných otáčkach.

Zdroj: VW