Od jesene 2009 neskolaudovaná diaľnica D1 v úseku BA do TT s „dočasnými“ troma pruhmi je jedným z výkvetov Slovenska. Vec, na ktorú môžeme byť právom hrdí. Ak bol niekto na Slovensku na návšteve autom v roku 2010 a príde aj v roku 2020, musí mať pocit, že cestuje v čase! Musí sa riadne preplesknúť, aby sa uistil, že nesníva. Alebo slovo dočasné má v modernej slovenčine nový význam? Podľa všetkého má - nastálo!

 

Neviem, ako vás, mňa zápchy a kolóny na tom úseku už riadne dopaľujú. A to ňou jazdím párkrát mesačne. Neviem si predstaviť, ako by som penil, keby ňou musím chodiť 2x denne. Je vôbec možné, aby štát v srdci Európy, štát, ktorý chce byť v jadre EÚ a ktorý si za diaľnice bez hanby berie od vodičov všakovaké poplatky a vysoké dane (z palív jedny z najvyšších v okolí) nedokázal túto tragikomédiu v prijateľnom čase vyriešiť? Evidentne to možné je! Budeme čakať, kým sa D1 BA - TT nezhustí natoľko, že pôvodné plány na rozširovanie už nebudú stačiť? Prípadne sa v roku 2025 narazí na nové dôvody, prečo situáciu znova skúmať a celý cirkus začne odznova. So železnicami aj s diaľnicami sme ak nie svetu, tak Európe, do ktorej tak hrdo patríme, totálne na smiech.

Je mi jasné, že ak by premávku na diaľnici nepovolili, vznikol by oveľa väčší chaos. Bol by to ale náš problém, alebo zaň môže štát, keďže za dlhé roky nedokázal vyriešiť dopravnú situáciu? A ako je to s výstavbou a rozšírením diaľnice teraz? Žiaľ, bude z nej stavenisko aj na najbližšie roky! Výstavba mosta pri Blatnom a pruhy, do ktorých sa ledva zmestíte, je menej bolestná stránka veci. Tá totiž nepotrvá desaťročie. Bližšie k Bratislave sa začne výstavba križovatky Triblavina. Stavba už, ako inak, teraz riadne mešká. Križovatka mala byť v prevádzke pol roka, konkrétne od apríla 2017. 

Riešenie križovatky Blatné.

Spory spomaľujú výstavbu

Čo ju spomalilo? Zmena koncepcie výstavby samotnej diaľnice. Z pôvodného plánu šesťpruhovej diaľnice s dvojpruhovými jednosmernými komunikáciami po oboch stranách diaľnice štát upustil a žiada 8-pruhovú diaľnicu od BA až po križovatku Blatné bez kolektorov. Vznikajú argumenty pre a proti. 1,8 km od križovatky Triblavina má pribudnúť križovatka D1 a D4. Podľa odborníkov by autá pripájajúce sa z kolektorov spôsobili kolízne situácie. Do 8-prúdovej diaľnice sa obuli aktivisti z občianskeho združenia OZ Triblavina. Tí sú za to, aby štát nevstupoval do zákonných procesov prípravy a realizácie stavby. Podľa nich by developeri nemali zastupovať len svoje záujmy a úrady majú rozhodovať len v medziach zákona. Výskumný ústav dopravný hovorí, že kolektory nevyriešia situáciu a je za rozšírenie diaľnice na 8 pruhov. Protichodné názory a aktivity spomaľujú riešenie situácie.

Riešenie križovatky Triblavina.

Doplácajú nielen vodiči, ale celé rodiny!

A výstavba stojí. Odkladajú ju aj takéto spory. A stojíme aj my, v každodennej zápche strácame zbytočne čas, ktorý by sme mohli využiť zmysluplnejšie, bez nervov a stresu. Okrem toho sa spaľujú tisíce litrov paliva denne celkom zbytočne, takže na frak dostáva aj ekológia, nehovoriac o ekonomike prevádzky pre každé jedno auto.

Aký máte názor na celú maškarádu s rozširovaním diaľnice? Ste za 8-prúdovú cestu alebo za pôvodné riešenie s kolektormi? A nedochádza vám už trpezlivosť?

Zdroj: NDS

DOKONČENIE D1 JE NEKONEČNÝ PRÍBEH! POLITICI SI ROBIA UŽ 25 ROKOV SRANDU!

DOKONČENIE D1 JE NEKONEČNÝ PRÍBEH! ...

Redaktor online denníka HNonline.sk dal dokopy zaujímavú časovú postupku doplnenú dobovými fotkami a zaujímavými ...

21. 09.
MINISTERSTVO DOPRAVY OPÄŤ MENÍ VECI. PRIORITA DIAĽNIC JE INÁ

MINISTERSTVO DOPRAVY OPÄŤ MENÍ VECI. ...

Ministerstvo dopravy mení priority výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Myslí si to Zväz stavebných podnikateľov ...

03. 10.
NAŠE DIAĽNICE SA DAJÚ STAVAŤ LEN UVOĽNENÍM DLHOVEJ BRZDY? BLBOSŤ!

NAŠE DIAĽNICE SA DAJÚ STAVAŤ LEN ...

Nové diaľnice na Slovensku sú sen. Keď sa niečo postaví a otvorí, je to sláva, hoci ide len o 3-4 kilometre. Občania sú ...

13. 09.
DIAĽNICA DO KOŠÍC BUDE NAJSKÔR V 2026! 30 ROKOV PO PRVOM SĽUBE!

DIAĽNICA DO KOŠÍC BUDE NAJSKÔR V 2026! ...

Zdalo by sa, že je trápne o tom znova písať. Ale kým tým magorom vo vedení nie je trápne o tom hovoriť, nemáme na ...

21. 09.