V celkovo obstál najlepšie Ford Mustang, ktorému k najlepšiemu hodnoteniu chýbal lepší výsledok v Small overlap teste.

Pracovníci IIHS otestovali trio Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger. Žiadne z áut nedosiahlo najlepšie hodnotenie (Top Safety Pick), aj keď Mustangu chýbalo málo. „Tieto vozidlá majú veľký výkon, jazdia vyššími rýchlosťami a tiež búrajú pri vyšších rýchlostiach. Takže chcete, aby mali dobrú ochranu, ale žiadne z nich nedosiahlo Top Safety Pick,“ hovorí prezident IIHS, Adrian Lund.

Výsledky neohúrili, skôr sklamali

Small overlap test je jeden z najnáročnejších. Iba 25% prednej časti si totiž musí poradiť s energiou nárazu pri rýchlosti 64 km/h a zároveň ochrániť posádku. V dobe uvedenia tohto testu prepadli takmer všetky automobilky (okrem Volva). Výrobcovia však pri návrhu nových automobilov začali počítať aj s týmto nárazom a vozidlá naň pripravujú už pri vývoji. Napriek tomu nový Mustang z roku 2015 dosiahol iba známku „akceptovateľné“. Lepšie si počínalo nové Camaro so známkou „dobre“. Konštrukčne najstarší Challenger skončil najhoršie s výsledkom „hraničný“, vodič by pri náraze utrpel vážne zranenia.

Americké športiaky v nárazových skúškach sklamali

Najhoršie výsledky má konštrukčne najstarší Dodge.

V celkovo obstál najlepšie Ford Mustang, ktorému k najlepšiemu hodnoteniu chýbal lepší výsledok v Small overlap teste. Camaro zase sklamalo pevnosťou strechy a absenciou prednárazového asistenta. Challenger prišiel na trh v roku 2008 a jeho vek bolo pri výsledkoch testov vidieť. Ideálna nie je štrukturálna pevnosť strechy a sedadlo vodiča a opierka hlavy má tiež nedostatky. „Môžeme vidieť, že vozidlám tohto typu chýbajú asistenčné systémy na predchádzanie nehôd, ktoré sú bežné v rodinných vozidlách,“ hovorí Lund. V prípade nových modelov Mustang a Camaro ide tak trochu o prekvapenie, že nezískali nálepku Top Safety Pick, ktorá označuje tie najbezpečnejšie autá.


Zdroj: IIHS