V divízii AMG už začali pracovať na ultravýkonnej verzii prichádzajúceho Mercedesu GT. Keď sa redaktori magazínu Autocar pýtali na šéfa AMG, Tobiasa Moersa na supervýkonný GT povedal: „Prečo nie?“ A pokračoval: „Cestný variant nášho pretekárskeho GT3 auta, to znie ako veľmi dobrý nápad.“

AMG stavia konkurenta pre Porsche 911 GT3

Nové auto postavia priamo proti Porsche 911 GT3, no nenazvú ho GT3 a ani neponesie označenie Black Series. „GT3 patrí inej spoločnosti“ poznamenal Moers. „Nájdeme iné meno pre naše auto.“ Nepovedal kedy nové auto uvedú na trh, ale potvrdil, že pripravujú GT, s ktorým budú pretekať vo FIA GT3 v roku 2016. Nový špeciál nahradí úspešný Mercedes SLS AMG GT3.

AMG chce konkurenta, ktorého postaví proti Porsche 911 GT3. Auto odľahčia o 80-100 kg, pridajú 10% výkonu, čím dosiahnu pomer 369 k na tonu, o 57 k na tonu viac ako 911 GT3.

V AMG si kladú za cieľ, aby auto vynikalo v každej oblasti. Moers hovorí: „Nechcem vytvoriť dragster, ktorý je dobrý len na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 s.  Potrebujeme viac výkonu, nižšiu hmotnosť, lepšiu aerodynamiku a iný podvozok. Cieľom by mal byť pomer výkonu a hmotnosti, jazdné vlastnosti, časy na kolo a fantastický pocit.“ Chcú, aby nový stroj vážil o 80-100 kg menej ako GT vo verzii S, ktoré má hmotnosť 1570 kg. Moers pripustil, že to nepôjde bez použitia iných materiálov: „Auto je už teraz o 80 kg ľahšie ako SLS a má podobný pomer výkonu a hmotnosti. Ak ho chceme ešte odľahčiť musím použiť karbón, ako pri našich modeloch Black Series.“

Mercedes GT od AMG bude ľahší ako výkonnejši ako súčasné modely

Moers nechcel povedať, aký výkon bude mať ultravýkonný GT, nakoniec pripustil, že môžeme očakávať 4,0 litrový dvoma turbami prepĺňaný V8 s výkonom na hranici 550 koní. To je 10% viac ako má silnejšia verzia GT (503 k). GT s 550 k a úsporou 80 kg by malo pomer výkonu a hmotnosti 369 k na tonu. Na porovnanie Porsche 911 GT3 si musí vystačiť s 312 k na tonu. Nové GT zrýchli na stovku niekde medzi 3,8 s a trakciou limitujúcich 3,6 s. Maximálna rýchlosť zostane 310 km/h, pretože Moers chce poriadny prítlak aj za cenu väčšieho aerodynamického odporu. AMG prvý krát v histórii zamestnáva cele aero oddelenie, ktoré sa venuje vývoju novej verzie GT.

Pre auto chystajú väčší predný a zadný rozchod, čím zvýšia mechanickú priľnavosť. Celým balíčkom chcú zlepšiť čas Mercedesu SLS AMG GT na Nürburgringu o 10 alebo viac sekúnd, ktorý je teraz 7:30.

Zdroj: autocar.co.uk