Na autosalóne v Los Angeles sa Audi predviedlo ďalšou karosárskou verziou svojho elektrického SUV Audi e-Tron. Tentoraz ide o mimoriadne populárnu karosársku verziu SUV kupé s príznačným pomenovaním Audi e-Tron Sportback. Svojimi vonkajšími rozmermi 4901 x 1935 x 1616 mm ani rázvorom 2928 mm sa takmer nijak nelíši od klasického e-Tronu (zmenila sa len celková výška, ktorá klesla o 19 mm), dizajnéri sa však pohrali s líniou strechy nad zadnými sedadlami. Z veľkosti batožinového priestoru ubudlo 45 l, stále však na batožinu ostáva slušných 615 l. Zmenili aj spodnú líniu bočných okien, ktorá teraz stúpa výraznejšie hore a umocňuje dynamickejší výraz celého auta. Treba však priznať, že hra s tvarmi automobilke vychádza a Sportback má najmä zozadu naozaj jemne „športovejší“ charakter.

Verzia Sportback sa od základnej karosárskej verzie e-Tron líši o 19 mm zníženou celkovou výškou.

LED svetlá s mikrozrkadlami

Absolútnou novinkou prvýkrát použitou v sériovom Audi sú však predné Matrix LED svetlomety s technológiou DMD (Digital Micromirror Device). Predné svetlá sú v tomto prípade vybavené čipom s miliónom malinkých zrkadiel (každé z nich má podľa automobilky dĺžku strany len niekoľko stotín milimetra). Tie sa dokážu otáčať nezávisle na sebe a formovať tak svetlo odrážané na cestu pred auto. Riadiaca elektronika svetlometov je tak výkonná, že dokáže regulovať polohu každého zrkadla až 5000-krát za sekundu. Celé to síce znie ako vesmírna technológia, faktom však je, že ju Audi skutočne dostalo do sériovej výroby a podľa všetkého sa ako príplatkový prvok postupne ukáže vo všetkých luxusných modeloch značky. O cene takéhoto svetlometu (ako náhradný diel) Audi zatiaľ mlčí.

Pomocou Matrix LED DMD svetlometov dokáže e-Tron Sportback nielen vykrývať autá v protismere, ale aj špeciálne osvetľovať objekty v okolí cesty, chodcov, či iné pohybujúce sa predmety. V prípade potreby by dokázalo vykresliť animácie, oznamy pre chodcov, či dokonca na cestu pred auto „nakresliť“ priechod pre chodcov. Všetko je to len otázka softvéru a príslušnej legislatívy.

S vyšším dojazdom

Audi nezabúda zdôrazňovať aj lepšiu aerodynamiku verzie Sportback. S virtuálnymi vonkajšími spätnými dosahuje koeficient aerodynamického súčiniteľa 0,25, čím o niečo prekonáva aj základný e-Tron. S tým následne súvisí aj nárast normovaného dojazdu o 10 km, na výsledných 446 km (WLTP). Mechanika auta je zhodná s „klasickým“ e-Tronom, takže vo verzii Audi e-Tron Sportback 55 quattro disponuje stálym výkonom 265 kW (360 k), ktorý dokáže krátkodobo zodvihnúť na 300 kW (408 k).  Z 0 na 100 km/h sa dostane za 5,7 s a maximálna rýchlosť je napriek lepšej aerodynamike rovnakých 200 km/h ako pri verzii SUV. Pripomeňme, že kapacita akumulátorov je v tomto prípade 95 kWh. K dispozícii však bude aj verzia 50 quattro (230 kW, 540 Nm) s maximálnou rýchlosťou zníženou na 190 km/h, zrýchlením 0-100 km/h za 6,8 s a batériami s celkovou kapacitou 71 kWh.

Na európskych trhoch sa Audi e-Tron Sportback objaví v priebehu roka 2020.