RS5 po facelifte prichádza hneď v dvoch verziách. Prvou je krásne Coupe, ktoré asi nebude na rodinné výlety, no pre ešte bezdetných to môže byť skvelá voľba. O niečo praktickejšia by mala byť verzia Sportback so štyrmi dverami.

Krásny dizajn

Najviditeľnejšou zmenou prešiel predok auta. Takzvaná „Singleframe“ mriežka chladiča je širšia a pribudli aj nové nasávacie otvory nad mriežkou. RS5 dostala aj nové svetlomety s možnosťou výbavy matrix LED alebo laserovou technológiou. Nové sú aj bočné prahy a zadný difúzor. Na modeloch RS mám rád, že na jednej strane vyzerajú elegantne, no na druhej majú ten jemný agresívny „look“ a charakter beštie, ktorá vie rozpútať peklo. A ani RS5 nie je výnimkou.

Do ponuky pribudli aj dve nové farebné verzie, s označením „Turbo Blue“ a „Tango Red“. K dispozícii je aj balík s množstvom drobných karbónových prvkov, ktoré vám hmotnosť príliš neznížia a sú skôr len na imidž. Čo sa však o zmenu hmotnosti postará, je strecha z uhlíkových vlákien, vďaka čomu sa ušetrili až 4 kg. Karbónovú strechu však dostala len verzia Coupe.  

Obidva varianty jazdia na 19-palcových kolesách, no Audi ponúka aj 20-palcové, samozrejme, za príplatok. Zákazníci majú na výber aj z viacerých diskov, napríklad v matnom bronzovom prevedení, alebo v lesklej čiernej, ktorá pôsobí o niečo civilizovanejšie. Za nimi sa skrývajú klasické oceľové kotúče s čiernymi alebo červenými brzdovými strmeňmi. Doplnkom však môžu byť karbón-keramické brzdy s modrými, červenými alebo šedými strmeňmi, takže je z čoho vyberať. 

Žiadny diesel, ale benzín V6 twin-turbo

RS5 nešla dieselovou cestou modelu S5 a ostala pri benzíne. Pod kapotou tak nájdeme 2,9-litrovú V6 twin-turbo produkujúcu 331 kW (450 k) a 600 Nm krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii už od 1900 ot./min. Obidve verzie RS5 zvládnu stovku za 3,9 sekundy a na želanie môže byť maximálna rýchlosť posunutá na 280 km/h. 

Až cez 30 bezpečnostných asistentov

Novinkou v interiéri je aktualizovaný infotainment s 10,1-palcovou MMI dotykovou obrazovkou, ktorá je jemne orientovaná na vodiča. Nechýba ani krásny športový D-volant, ktorý podľa fotiek vyzerá, že je potiahnutý Alcantarou. Malým mínusom interiéru je práve obrazovka, ktorá nie je zabudovaná vnútri palubnej dosky ale vytŕča formou tabletu, čo veľa ľuďom nie je veľmi sympatické. Ak sa vám však 10,1 palcov máli, za príplatok môžete mať 12,3-palcovú obrazovku. K tomu dostanete aj Audi Virtual Cockpit Plus, ktorý rozširuje možnosti infotainmentu. O bezpečnosť sa stará viac ako 30 rôznych bezpečnostných asistentov, ktoré sú už v základnej výbave. 

Bohužiaľ, RS5 nebude pre každého. Cena v Európe štartuje pre obidva varianty na 83 500 eurách, čo nie je rozhodne málo. 

Foto: tlačová správa