World Endurance Championship má sezónu 2015 za sebou, z konštruktérov bolo najúspešnejšie Porsche a z pretekárov vybojovala pre seba titul posádka Porsche 919 Hybrid s číslom  17, Timo Bernhard, Brendon Hartley a Mark Webber. Jazdci Audi skončili len 5 bodov za nimi a značka neskladá zbrane, ale zbrojí na novú sezónu. Opäť budú pretekať s hybridným autom v triede LMP1, aj nový špeciál sa volá rovnako, Audi R18. Už prvý pohľad prezradí, že s tohtoročným autom má spoločné snáď len meno.

Nové Audi R18 je najsilnejšie a nejefektívnejšie v histórii značky

Audi skončilo vo WEC druhé, hneď za Porsche. Poriadne ich to nakoplo a ako prví predstavili auto na budúcu sezónu, nové Audi R18, ktoré je najsilnejším a najefektívnejším pretekárskym autom značky.

Audi hovorí, že nová R18 je najsilnejšie a najefektívnejšie pretekárske auto, aké kedy postavili. Pri návrhu sa zamerali na výrazné zlepšenie aerodynamiky, novú generáciu ľahkých materiálov a zdokonalenie hybridného systému, kde vymenili zotrvačníkové úložisko energie za lítium-iónové batérie. Zostali pri dieselovom motore, 4,0 litrový prepĺňaný V6 je však efektívnejší ako minulá generácia.

Audi bude štartovať v Le Mans len s dvomi autami

Kompletnú špecifikáciu auta si automobilka zatiaľ nechala pre seba a s najväčšou pravdepodobnosťou sa viac o Audi R18 dozvieme až na predsezónnom testovaní. Špeciál prvýkrát nasadia v prvých pretekoch sezóny 2016, 17. apríla v Silverstone. Audi potvrdilo, že rovnako, ako koncernová sesterská značka Porsche, v budúcoročnej 24-hodinovke v Le Mans nasadia len dve autá a nie tri, ako tomu bolo túto sezónu. Máme za tým hľadať redukciu nákladov.