BMW si v poslednom období pohnevalo mnohých svojich fanúšikov tým, že sa vzdáva svojich tradícií. Napríklad BMW M5 nedávno oslávilo 30-ku, no už teraz vieme, že ďalšia generácia sa v mnohom odkloní od toho, čo poznáme. M5 po prvýkrát dostane pohon xDrive a z ponuky pre M5 a M6 úplne zmizne manuálna prevodovka. Tá bola už v súčasnej generácii vyhradená iba pre severoamerický trh, no nikto ju nekupoval. Automobilka teda jasne reaguje na požiadavky trhu a dá ľuďom iba to, čo chcú.

BMW neprestane s vývojom manuálnej prevodovky pre menšie typy BMW M. Pokiaľ ich ľudia budú stále chcieť! V číslach to znamená, že ak bude aspoň tretina objednaných áut s manuálom, stále sa to oplatí a automobilka ho z ponuky nevyškrtne. Vyzerá to, že všetko záleží na nás a tom, aké autá chceme.

BMW M2, M3 a M4 budú s manuálom pokiaľ to bude chcieť aspoň tretina zákazníkov!

Iná situácia je však pri menších typoch, čiže M2, M3 a M4. Toto sú autá preslávené svojou agilitou a hravosťou, ktorú získali vďaka pohonu zadnej nápravy, prebytku výkonu a manuálnej prevodovke. Stále je dostatočne veľká časť zákazníkov, ktorí vyžadujú "surové" auto s manuálnou prevodovkou, ktoré je plne v moci vodiča. Hoci je pravda, že BMW sa snaží dať zákazníkom kontrolu nad autom aj v prípade automatickej, či dvojspojkovej prevodovky tým, že prevodovka podrží prevodový stupeň aj s motorom vytočeným do obmedzovača. No manuál je predsa len manuál. Nuž a zvnútra automobilky prenikli informácie, že v prípade menších typov M sa situácia nezmení ani v budúcnosti. Zachovajú si zadný pohon, pretože výkon, ktorý ponúkajú, dokážu preniesť na cestu aj iba jednou nápravou. Dôležitý je aj fakt, že aj napriek tomu, že sa automobilka snaží predať toľko dvojspojkových prevodoviek, koľko sa dá, neprestane s vývojom manuálnej prevodovky pre tieto typy. Pokiaľ ich ľudia budú stále chcieť. V číslach to znamená, že ak bude aspoň tretina objednaných áut s manuálom, stále sa to oplatí a automobilka ho z ponuky nevyškrtne. Všetko teda záleží na nás a tom, aké autá chceme.

Zdroj: roadandtrack

JAZDA: BMW M2 (F87)

JAZDA: BMW M2 (F87)

BMW predstavilo svetu model M2 uprostred októbra 2015. Fanúšikovia značky o novej triede modelu M - nástupcovi zberateľsky ...

21. 06. 2016
JAZDA: BMW M4 COUPÉ

JAZDA: BMW M4 COUPÉ

Patrím medzi tých šťastných ľudí, ktorým sa podarilo posadiť sa za volant BMW M4 Coupé. Čo by som to bol za človeka, ...

10. 07. 2014
TEST: BMW M5 F10

TEST: BMW M5 F10

Väčšina novinárov sa snaží nájsť pre test auta tohto kalibru vzletný názov. A tak končíme pri nadpisoch ako ...

16. 07. 2013
TEST BMW M6 GRAN COUPÉ (F06)

TEST BMW M6 GRAN COUPÉ (F06)

Aktuálne BMW M6 Gran Coupé nanovo definovalo to, ako sa pozerám na autá. Nie je to len brutálny výkon či vzhľad, ale ...

02. 10. 2013
BMW PREDSTAVILO OČAKÁVANÚ M2 (F87). MÁ 370 K A 100 KM/H DÁ ZA 4,3 S

BMW PREDSTAVILO OČAKÁVANÚ M2 (F87). MÁ ...

Zaznie to neuveriteľne, no prvé info o tom, že BMW chystá ostrý model M2, obleteli svet začiatkom leta 2011! Vtedy si ...

14. 10. 2015
BMW M5 OSLÁVI 30-KU! AKÉ BOLI PREDOŠLÉ GENERÁCIE?

BMW M5 OSLÁVI 30-KU! AKÉ BOLI PREDOŠLÉ ...

BMW začalo M5-ku (typ E28) vyrábať v roku 1985, no prípravy na oslavu 30-ky začínajú už teraz. Napovedá to prvé video ...

20. 04. 2014
BMW M5 XDRIVE SA NEMÁME BÁŤ, BUDE ALTERNATÍVOU KU KLASIKE

BMW M5 XDRIVE SA NEMÁME BÁŤ, BUDE ...

Už dlhšiu dobu vieme, že ďalšia generácia BMW M5 dostane pohon všetkých kolies. Bavorská automobilka tak zbúra ďalšiu ...

21. 12. 2015
MOŽNOSŤ KÚPIŤ MANUÁL PRE MODELY M5 A M6 LETOM SKONČÍ

MOŽNOSŤ KÚPIŤ MANUÁL PRE MODELY M5 A M6 ...

Aby sme sa vyhli nedorozumeniam, v prvom rade platí, že BMW predáva modely M5 a M6 (typu F10 a F12) s manuálnou prevodovkou ...

07. 04. 2016