BMW predstavilo nový ostrý kabriolet s označením M4 Cabrio (F32). Koncom minulého roka sme mohli spoznať dvojičky M3 Sedan a M4 Coupe. Posledného člena exkluzívneho klubu M odhalia oficiálne na autosalóne v New Yorku. Posledný znamená, že ani pre túto generáciu nie je v pláne robiť ostré kombi. V čom je kabriolet M4 v porovnaní so svojími súrodencami odlišný?

Po dizajnovej stránke veľa zmien neprebehlo.

Základnou a na prvý pohľad jasnou zmenou je skladacia pevná strecha, ktorá sa ukryje v batožinovom priestore za 20 sekúnd. Manipulácia s ňou je možná pri rýchlosti len do 18 km/h. Kabriolet s rozloženou strechou nápadne pripomína kupé. V dizajnovej oblasti sa teda nezmenilo takmer nič. Vo vnútri je to tiež o tom istom. Športové sedačky, koža a kontrastné prešívanie.

 

Podstatné zmeny museli prebehnúť v oblasti nastavenia pruženia. M4 Coupe váži 1 497 kg. Hmotnosť kabrioletu predstavuje až 1 750 kg. Nárast 250 kg je pre športové auto poriadna záťaž. V porovnaní s predchodcom M3 Cabrio však v BMW znížili hmotnosť približne o 60 kg. Na spevnenie a zároveň odľahčenie karosérie vo veľkej miere použili karbón.

 

Nástupcu BMW M3 Cabrio definitívne predstavia na autosalóne v New Yorku od 18. do 27. apríla.

Pod kapotou pracuje vysokootáčkový radový šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo a objemom 3 litre. Výsledkom je výkon 317 kW (431 k) v pásme od 5500 do 7300 otáčok. Krútiaci moment 550 Nm je v dispozícii od 1850 do 5500 otáčok. M4 Cabrio zvláda so zatiahnutou strechou šprint na 100 km/h za 4,4 sekundy v prípade, že je vybavené sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M DCT. Šesťstupňový manuál si žiada 0,2 sekundy navyše. Maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Normovaná priemerná spotreba predstavuje 8,7 l/100 km (M DCT), resp. 9,1 l/100 km (6st manuál). O správny zvuk sa stará systém klapiek vo výfukovom potrubí.

 

Keďže tento kabriolet má výrazné športové gény, na palube nájdeme napríklad aktívny M diferenciál. Oddelenie „M“ poladilo aj elektromechanický posilňovač riadenia a kabrioletu pre zásadný nárast hmotnosti oporti kupé namontovali nové brzdy.

 

Strecha má okrem zlepšeného akustického komfortu vodičovi poskytnúť aj väčší batožinový priestor. Keď chráni posádku, do kufra sa zmestí 370 litrov batožiny. V prípade, že vodič má vo vlasoch vietor, batožinový priestor pojme ešte 220 litrov. V porovnaní s predchodcom objem narástol o 20, resp. o 10 litrov.

 

M4 Cabrio štandardne stojí na 18 palcových kolesách. BMW svojim zákazníkom za príplatok poskytne napríklad karbón- keramické brzdy alebo adaptívny podvozok. Cena, za ktorú bude BMW svoj nový kabriolet ponúkať, zatiaľ nie je známa. Pravdepodobne však bude vyššia ako v prípade predchodcu. Presné číslo sa však dozvieme asi až na autosalóne v New Yorku.

 

Zdroj: BMW

Prečítajte si aj:  Kabriolet Audi S3 príde do Ženevy s výkonom 300 k