King of Europe láka každý rok čoraz viac divákov. Či sa Norovi Kováčikovi podarí obhájiť titul európskeho kráľa, sa dozvieme vo finále v nedeľu 9. októbra na SlovakiaRingu.

Finále najvyššej európskej série King of Europe ProSeries rozhodne o tohtoročnom šampiónovi. Minulý rok sa ním práve u nás stal Košičan Norbert Kováčik na BMW M6, s ktorým štartuje aj teraz. Noro nedávno získal európsky titul série King of Touge 2016, čo je driftovanie na otvorených cestách do vrchu (drifterská obdoba pretekov do vrchu). Je to ešte náročnejšia disciplína ako samotný drift na trati. No málokto vôbec vie, čo togue je a ako sa jazdí, preto Norovmu úspechu čoskoro venujem samostatný materiál. Predposledné podujatie King of Europe na nemeckom Oscherslebene Norovi prinieslo v súbojoch 50 bodov a pred finále je na 4. priečke priebežného poradia. Bude to však mimoriadne zložité. Všetci Norovi súperi majú oveľa výkonnejšie mašiny. Minulý rok Noro začínal finálové boje z druhého miesta a titul získal len ohromne tesným rozdielom bodov. S možnosťou zisku dvojitých bodov na slovenskom finále by si jeho auto s hrdým číslom 1 mohlo túto magickú číslicu udržať aj tento rok, no bude to ešte ťažie ako vlani. Každopádne, v hre je obhajoba minuloročného titulu obľúbeného Košičana!

Autá odštartujú na štartovej rovinke, aby tesne pred prvou zákrutou "odtrhli" auto v nájazdovej rýchlosti zhruba 180 km/h do plynom a rukami kontrolovaného šmyku. V doprovode hustého bieleho dymu a piskotu pneumatík. Práve vysokorýchlostný nájazd do prvej zákruty často vytlačí nepozorných súperov do štrkovej zóny. No celá rýchla drifterská trať ringu ponúka atraktívne momenty a súboje. V dueloch, ako aj v samotnom finále, musí prenasledujúce auto dokonale kopírovať (alebo vylepšiť) jazdu auta pred ním. Nájazdovú rýchlosť do prvej zákruty, ideálnu líniu, dym od pneumatík, celkový štýl, ako dlho je jazdec na plnom plyne a mnohé ďalšie parametre bude z montovanej tribúny B sledovať odborná porota.

Ďalšie informácie a predpredaj vstupeniek nájdete na www.slovakiaring.sk