Prezident Bugatti, Stephan Winkelmann, oznámil, že Bugatti už nebude robiť rýchlostné rekordy. Cieľ byť prvou automobilkou, ktorá pokorí 300 míľ za hodinu splnili. „Mission accomplished.“ Podľa Winkelmanna sa Bugatti zameria na iné oblasti a maximálna rýchlosť pre nich už nebude prioritou.

Priestor pre konkurenciu

Odchodom Bugatti z "pretekania" o rýchlostný rekord prichádza príležitosť pre výrobcov ako Koenigsegg alebo Hennessey. Koenigsegg Jesko by mal prekročiť 483 km/h a hovorí sa o ňom ako o najrýchlejšom produkčnom aute. Rovnako netreba podceňovať ani Hennessey. Motor pre model Venom F5 už totiž pred rokom testovali a zvládol vyše 2000 koní. Rovnako ako Jesko, ani pre Venom F5 by podľa Hennessey nemal byť problém pokoriť 483 km/h (300 mph). Konkurenti Bugatti sú blízko, no ostáva otázkou, či sa im podarí prekonať kráľa rýchlosti. 

Nie je to totiž len o veľkom výkone. Aerodynamika a pneumatiky hrajú viac než kľúčovú rolu. Modifikovaný Chiron mal obuté upravené pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (tie používa bežný Chiron), aby zvládli obrovské rýchlosti. V USA ich testovali až do rýchlosti 511 km/h. Každá pneumatika bola skenovaná laserom aby bola zaručená maximálna optimalizácia a aby sa odhalili prípadne odchýlky. Pri rýchlosti 490 km/h, kedy sa koleso otáča 4100-krát za jednu minútu a auto pohlcuje 136 m každú sekundu, musí byť všetko dokonalo vyladené. 

Keďže Bugatti dosiahlo rekordnú rýchlosť so Chironom, ktorý bol upravený, rekord nebol zapísaný do Guinessovej knihy rekordov, keďže nejde o produkčné auto. Aj z tohto dôvodu sa očakáva, že Bugatti predstaví model Chiron Super Sport, ktorý bude veľmi podobný tomuto špeciálnemu Chironu s dlhým zadkom a vydá sa na známy ovál ešte raz a naposledy. Oficiálny zápis do Guinessovej knihy je tak pravdepodobne len otázkou času.        

Zdroj: motor1.com