Takmer pre dvoma rokmi sme vás informovali, že Mazda a Alfa Romeo spoja svoje sily pri vývoji nového roadstra. Z tejto spolupráce mala vzísť očakávaná najnovšia generácia MX-5 a po dlhých rokoch Alfa Spider s hnanou zadnou nápravou. O rok neskôr vyšlo najavo, že každá z automobiliek chce osloviť iný typ zákazníka a dvojičky, Mazda MX-5 a Alfa Spider, budú tým pádom do značnej miery odlišné. Mazda chcela ponúknuť jednoduchý roadster postavený najmä pre zábavu. Koniec koncov robí to tak už takmer 25 rokov. Alfa mala v pláne urobiť tento športiak trochu exlkúzivnejší a luxusnejší a približne o 100 kg ťažší. Už vtedy bolo jasné, že obe autá budú mať, okrem iného, rozdielne motory a spoločných bude iba 40% dielov. Mazda a Alfa mali spolu zdieľať čelné sklo, prednú a zadnú nápravu spolu s motorovým priestorom. Dnes je však všetko inak a je pravdepodobné, že z tejto spolupráce nakoniec Alfa Spider nebude.

Sergio Marchionne vyhlásil: „nebudem šéfom koncernu, ktorý bude vyrábať Alfy mimo Talianska.“

Zatiaľ, čo Madza pracuje na plné obrátky na novej generácii MX-5, Taliani špekulujú, čo so spoločným projektom.

Dôvodom je hrdosť Talianov na túto slávnu a historicky významnú automobilku. Len pred nedávnom sme vás informovali o plánoch šéfa koncernu Fiat-Chrysler, Sergia Marchionneho, na oživenie  Alfy Romeo. Súčasťou jeho vízie budúcnosti tejto legendárnej značky sú nové typy so zadným pohonom. Tie by mali posilniť miesto Alfy v prémiovom segmente. Ďalším neklamným znakom nových áut tejto značky by malo byť to, že sú vyrobené v Taliansku a používajú talianské pohonné jednotky. A práve tu je kameň úrazu spolupráce s Mazdou. Oba nové roadstre by mali totiž byť vyrábané v Japonsku. Na túto tému Sergio Marchionne vyhlásil, že: „nebude  šéfom koncernu, ktorý bude vyrábať Alfy mimo Talianska.“

Nový roadster nakoniec možno ponesie hrdý znak Abarth.

Doterajšia spolupráca s Mazdou však nevyjde nazmar. Talianská verzia roadstra zrejme dostane iba iný znak a Marchionne veru má z čoho vyberať. Do úvahy totiž prichádza kedysi legendárna značka Abarth, ktorej by samostatný typ, podobný Mazde MX-5, rozhodne pristal. No, mimo nie je ani Fiat. Pod touto značkou by totiž koncern mohol oživiť populárnu Barchettu. Bližšie informácie sa však dozvieme až 6. mája na tlačovej konferencii, kde chce Sergio Marchionne predstaviť produktové plány pre jednotlivé značky koncernu.

 

V hre je aj oživenie typu Barchetta. Tentoraz však s klasickou koncepcoiu.