Vo Ferrari si spravili predčasné Vianoce! V Maranelle sú evidentne pri chuti a v predpremiére odhalili svoje nové drsné LaFerrari. Domovom novinky bude výhradne okruh, na bežné cesty má vstup zakázaný. Ani sa nie je čomu čudovať. Hybridná beštia by na bežných cestách svoj potenciál dokázala len veľmi ťažko využiť. Okruhový špeciál dostal pomenovanie FXXK. Ferrari predstaví oficiálne svoju novú zbraň koncom tohto týždňa na rozlúčení sa so sezónou v Abú Dhabí.

 

 

Na začiatok zabudnime na omáčky okolo všetkého a poďme k podstate veci. Srdcom vzpínajúceho sa koňa je vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,26 litra, ktorý poskytuje výkon 633 kW (861 k) pri 9200 otáčkach a 750 Nm pri 6500 otáčkach. Agregát dostal nové vačky a sacie aj výfukové potrubie, ktoré nedostalo tlmiče. „Benzín do ohňa leje“ elektromotor s výkonom 140 kW (190 k). Maximálny krútiaci moment hybridnej sústavy dosahuje 900 Nm. Číselným vyjadrením výkonu je 773 kW (1050 k). Túto obrovskú paľbu musí na kolesá preniesť 7 stupňová dvojspojková prevodovka.

Nové Ferrari patrí výhradne na okruh.

Elektrický systém HY-KERS ponúka 4 rôzne režimy činnosti. Qualify poskytuje maximálny výkon počas obmedzenej doby, Long Run je vhodný na dlhšiu vzdialenosť, Manual Boost posiela na kolesá maximálny počet Nm a Fast Charge zabezpečuje rýchle dobíjanie akumulátorov počas jazdy.

 

Okruhové LaFerrari dostalo aj vylepšenia v oblasti aerodynamiky. Určite je jasné, že nejde o žiadne ozdobné krídelká. Vpredu pristál splitter s pomocnými plochami, bočné prahy dostali nadstavce a zadok sa môže pochváliť dvoma krídlami na každej strane. Prítlak pri 200 km/h výrobca zvýšil z 230 kg na 540 kg! Auto je nižšie o 30 mm a celkové rozmery predstavujú 4896 mm na dĺžku, 2051 na šírku a 1116 mm na výšku. Rázvor má hodnotu 2650 mm.

Okruhové LaFerrari výkonom presahuje magickú hranicu 1000 koní!

Všetky logické predpoklady hovoria o tom, že Ferrari bude FXXK vyrábať v obmedzenej sérii za veľké paniaze. Na internete sa však objavili informácie o tom, že FXXK-čok bude niekoľko a tento názov bude dokonca predlohou k novej nomenklatúre.

Podvozok pozostáva z dvojitých lichobežníkov vpredu a viacprvkového zavesenia vzadu spolu s magnetorheologickými tlmičmi. Auto stojí na 19 a 20 palcových kolesách obutých do slikov Pirelli P-Zero s rozmermi 285/650 a 345/725. Zastavovanie majú na svedomí karbón- keramické kotúče s priemerom 398, resp. 380 mm a strmene značky Brembo.

 

Bezpečnostné a asistenčné systémy bude možné na volante nastaviť do piatich polôh. Vďaka tomu vodič zmení citlivosť ABS, ESC, kontrolu trakcie EF1-Trac F1, elektronický diferenciál E-Diff tretej generácie a SSC (Side Slip Angle Control). Ferrari teda nedokáže urobiť hodiny. Keďže za volant si budú sadať obyčajní ľudia, je to len dobré. Automobilka totiž k FXXK pustí len VIP zákazníkov.

Za volant tohto auta sa podľa všetkého posadia len vyvolení, ibaže...

Vzpínajúci sa kôň zatiaľ cenu okruhového špeciálu neodhalil. Taktiež nie je jasné koľko kusov vznikne. Cenovku však môžeme očakávať okolo hodnoty 2,5 milióna eur a za normálnych okolností možno 30 kusov. Je veľmi pravdepodobné, že zákazníci po zaplatení danej sumy nadobudnú vlastníctvo „v štýle Ferrari“. Domov si teda FXXK zobrať nebudú môcť.

 

Portál SniffPetrol však priniesol iné informácie. „Obyčajné“ FXXK bude podľa nich nasledovať ešte niekoľko verzií a výrobca vytvorí doslova celý rad vozidiel. Ferrari pripraví pre taliansky trh špeciálnu verziu FXXK UK. Ešte ostrejší model dostane prívlastok U a absolútna beštia s trvalo vypnutými stabilizačnými systémami ponesie meno FXXK OFF. V ponuke by rovnako malo byť miesto pre verzie s rekuperáciou energie v úplnom štýle F1. Miestečko by sa možno našlo aj pre verziu s manuálom.

 

Rovnaký portál navyše tvrdí, že FXXK predstavuje začiatok nového označovania jednotlivých typov. Základom mena každého nového Ferrari údajne budú už písmená XX. Nástupca 458 napríklad dostane označenie SXXT a verzia so skladacou strechou CXXT. Nakoľko sú tieto informácie pravdivé, to ukáže až čas.

 

Zdroj: topgear.com, sniffpetrol.com

Prečítajte si aj: Ako by vyzerali supercars v základnej výbave?