Páčilo by sa vám zase vidieť Ferrari pretekať v Le Mans? Mne áno. Možno ani nebudeme musieť dlho čakať. Šéf programu pretekárskych áut Ferrari, Antonello Coletta, povedal, že vidí potenciál na to, aby sa značka vrátila do tohto športu v kategórii LMP1.  Páčia sa mu nové pravidlá, ktorými chce ACO (Automobile Club de l’Ouest) priblížiť špeciály produkčným autám. Stefano Dominicali a Luca di Montezemolo jeho nadšenie zdieľajú.

Mark Webber ukončil karieéru v F1 po 12 sezónach, teraz pomáha Porsche vrátiť sa do Le Mans.

Fabrika by chcela súťažiť v roku 2015 alebo 2016. Majú už aj predstavu o jazdeckom zložení. Za volant špeciálu by si mal sadnúť Fernando Alonso a Valentino Rossi. Jazdecké trio by podľa posledných dohadov mohol doplniť Mark Webber. Mark zavesil F1 na klinec a v budúcej sezóne chce pomôcť Porsche vyhrať Le Mans. Ferrari má aj inú možnosť, medzi jazdcov tímu patrí aj Mark Gené, ktorý zvíťazil v Le Mans v roku 2009 s Peugeotom.

Marc Gené odjazdil 4 sezóny v F1, posledných 7 rokov jazdí Le Mans, zároveň je testovacím pilotom Ferrari.

Ferrari sa chce vrátiť do Le Mans. Za volant fabrického špeciálu v kategórii LMP1 chcú posadiť Fernanda Alonsa a Valentina Rossiho!

Valentino Rossi je 7-násobný majster sveta MotoGP, na dvoch kolesách už nemusí nikomu nič dokazovať a sám hovorí o ukončení kariéry na motorke. Ferrari a Rossi majú dlhodobo dobré vzťahy, Valentino už pár krát testoval s tímom F1 a počas minulej sezóny aj pár krát pretekal na Ferrari 458 Italia GT3 v Blancpain Endurance Series.

Ferrari chce za volantom špeciálu LMP1 vidieť Fernanda Alonsa a Valentina Rossiho

Fernando Alonso na rozdiel od Rossiho takmer celý život pretekal len na formulách. Bude si musieť zvyknúť na špeciál so strechou. Najväčšou výzvou pre neho bude skĺbiť program F1 s prípravou na vytrvalostné preteky.

Ferrari 333 SP bol posedný prototyp značky, s ktorým jazdili len súkromné tímy

Ferrari naposledy vyhralo 24-hodinovku v Le Mans v roku 1965. V 1973 získali druhé miesto a stiahli sa z vytrvalostných pretekov prototypov. Ich snaha potom smerovala k F1. Nakoniec však v polovici 90-tych rokov postavili placku 333 SP, ktorú poskytli súkromným tímom. Rôzne tímy s Ferrari 333 SP vyhrali veľa pretekov v Európe a Amerike, no Le Mans pre ne zostalo zakliate. Uvidíme ako sa im bude dariť s novým špeciálom, ak  sa rozhodnú do Le Mans vrátiť.

Zdroj: autoblog.com