"Už teraz atraktívny šport sa v roku 2017 stane ešte atraktívnejším a fanúšikovia majú plné právo byť nadšení z pozitívneho smerovania WRC", Oliver Ciesla, promotér WRC.

Zasadnutie prinieslo v podstate 4 veľké zmeny. Prvou je nárast výkonu vďaka väčšiemu reštrikoru v sacom potrubí. Jeho priemer stúpne z 33 mm na 36 mm. Výkon súťažných áut teda poskočí až k hranici 380 koní. Momentálne dosahujú Ford Fiesta RS WRC, Citroen DS3 WRC i Hyundai I20 WRC výkon 300 koní a VW Polo R WRC 318 koní. Druhou zásadnou novinkou je zmena rozmerov. Autá budú mať po novom povolenú o 55 mm väčšiu šírku a narastú aj do dĺžky. Nové pravidlá totiž povolia väčšie previsy. Mierne pritom poklesne minimálna povolená hmotnosť. V súčasných pravidlách je táto hodnota stanovená na 1 200 kg pre auto a 1 360 kg pre auto s vodičom a navigátorom. Od roku 2017 táto hranica klesne o 25 kg. Treťou zmenou bude aerodynamika. FIA totiž povolila väčšie zadné krídlo a teda väčší prítlak. Štvrtým zásadným bodom v nových pravidlách je návrat elektronicky ovládaného medzinápravového diferenciálu.

Výsledkom budú výkonnejšie, stabilnejšie a ľahšie autá, čo sa určite pretaví do vyšších rýchlostí na tratiach, najmä v zákrutách. Technický riaditeľ FIA, Bernard Niclot, vysvetľuje pohnútky pre zmeny takto: "Týmito pravidlami sme sledovali tri hlavné ciele: urobiť autá príťažlivejšie, dbať na cenu a udržať, ak nie zvýšiť bezpečnosť." Zmeny však vítajú aj jazdci. Napríklad úradujúci šampión, Sébastien Ogier, na nové pravidlá reagoval slovami: "Ako jazdec sa vždy teším na viac výkonu. Myslím, že väčšie krídlo a nová aerodynamika dajú autu väčší prítlak, lepšiu priľnavosť a vyššie rýchlosti v zákrutách. Je to tiež dobré pre šou, pretože výkon navyše určite urobí jazdu zaujímavejšiu pre divákov. Autá budú tiež vyzerať trochu agresívnejšie so širšími karosériami."

Zdroj: WRC       Ilustrácia: WRC