Hell Transportprojekt ST Drift Prešov 2014, alebo City Drift Challenge ST Drift Prešov Pro Category, round 2 je pravdepodobne najdlhší názov motoršportového podujatia na Slovensku. Takto, prípadne len ST Drift Prešov sa volali preteky, ktoré opäť raz rozburácali Prešov a priestor pred mestskou halou.

 

 

 

 

 

Piatok

Ako býva zvykom, drifterské preteky začali v piatok, kedy začali tréningy pre všetkých jazdcov. Večer pokračovali tréningy v už slávnej prešovskej Ponorke, pre mnohých až do neskorého rána. V sobotu ráno tradičný budéček pre všetkých ospalých od 10:00 malo na svedomí viacero jazdcov, ktorí začali ďalšiu rundu tréningov. Do pretekov ich bolo prihlásených celkovo 16, žiaľ nie všetci sa dostali k slovu aj vo finálových súbojoch. K tomu však neskôr.

Sobota

 

Druhý deň pretekov znamenal pre ľudí hlavne tréningy spojené s drift taxi, o čo bol ako vždy enormný záujem. Že ste nepočuli, čo to je? Drift, ako jedna z mála disciplín motoršportu dáva možnosť divákom zviezť sa v pretekárskom aute na horúcom sedadle spolujazdca. Absolvovať jazdu v rýchlosti častokrát nad 100 km/h dverami napred je skutočne zážitok, ktorý stojí za to.  Ak vás to zaujalo, tak si na ďalších pretekoch môžete zakúpiť lístok a ísť do toho! Tento deň mal na programe takisto aj kvalifikačné jazdy. 

 

Už v nich sa objavili prvé technické problémy, ktorých mal za celý víkend snáď najviac Gabo Koczkás, jazdiaci s BMW M3 E46 GTR. V piatkových tréningoch mal nehodu, na základe ktorej sa mu rozsypala predná náprava, ktorú dali mechanici jeho tímu do poriadku. Následne v kvalifikácií ukrútil jednu polos a neskôr sa odporúčala aj druhá. Chalani vedia polosi už meniť v expresnom termíne, takže ak máte chuť, sú k dispozícii. Neboli to síce najvážnejšie problémy, ale bolo ich asi najviac. Tie najvážnejšie sa nevyhli na smútok všetkých fanúšikov Romanovi Kolesárovi, ktorému počas kvalifikácií kľakol motor. Jednu výbornú jazdu absolvoval, no potom musel odstúpiť. Kvalifikačné víťazstvo si nakoniec pre seba uchmatol poľský jazdec Marcin Banowicz, jazdiaci s Nissanom 200 SX 1JZ. Druhá priečka patrila Markovi Hučkovi s BMW E30 M5 Pickup z Bratislavy a tretie miesto si vyjazdil Gyorgy Szilvester z Maďarska, ktorý sedlal Nissan 200 SX, s motorom 2JZ. Poslednému menovanému sa taktiež nevyhli problémy, kedy sa musel ešte počas posledných sobotných jázd kvôli pokazenej prevodovke zbaliť a odstúpiť.

Krásne farebné fotogalérie sú výsledkom šikovných chalanov z www.fotoHD.sk Toto je len malý výber z troch samostatných albumov, ktoré nájdete na: www.fotohd.sk

Nedeľa

 

V nedeľu ráno boli na programe opäť tréningy, po ktorých boli na programe finálové battle. V nich stál za zmienku 3 krát opakovaný súboj medzi tímovými kolegami Reném Alexandrom a Gabom Koczkásom, ktorí si skutočne nedarovali ani centimeter trate a predviedli naozaj krásne súboje. Do finále sa neohrozene prebojoval Marcin Banowicz, ktorý mal postupy relatívne jednoduché, aj keď určite to nebolo zadarmo. Tomáš Bátory s BMW M3 E46 mu nič nedaroval a aj napriek tomu, že je v drifte ešte relatívne nováčik, predvádzal výborné výkony.


Smolu mal aj inak počas celého víkendu výborne jazdiaci český jazdec Michal Reichert, ktorému sa v prvom battli nevyhli technické problémy a nebol schopný podať 100% výkon. Vo finále sa nakoniec stretol Marcin Banowicz s Markom Hučkom. Veľmi tesne bol nakoniec lepší Marcin, ktorý si z Prešova odniesol prvé miesto. Zároveň tak aj potvrdil svoje umiestnenie z kvalifikácie. Markove druhé miesto takisto kopírovalo jeho kvalifikačný výsledok. O tretiu priečku zabojovali dvaja východniari, košičan Noro Kováčik jazdiaci s veľrybou BMW M6 a Peter Kúrňava z Popradu, na bielo zelenom Nissane 350 Z, s kompresorom. Tretiu priečku si nakoniec vybojoval Noro Kováčik.


V aktuálnom hodnotení seriálu City Drift Challenge je na prvom mieste aktuálne Noro Kováčik s 54 bodmi, druhá priečka patrí Peťovi Kúrňavovi so 41 bodmi a na tretej priečke je Zsolt Grózinger z Maďarska, ktorý má na svojom konte 40 bodov.

 

autor reportu: Tomáš KOVÁČ - moderátor pretekov

Priebežné poradie jazdcov:

 

1.

Norbert Kovácik

54

2.

Peter Kurnava

41

3.

Grózinger Zsolt

40

4.

György Szilveszter

40

5.

Banowicz Marcin

40

6.

Szántó Nikolett

36

7.

Hucko Marko

36

8.

Hutter Ferenc

32

9.

Alexander René

29

10.

Zángó Zoltán

28

11.

Michal Reichert

26

12.

Bátory Tomás

22

13.

Karbantner Géza

20

14.

Simko Michal

20

15.

Dely Domonkos

18

16.

Škovrunsky Tomáš

18

17.

Karolina Pilarczyk

16

18.

Marian Niks

15

19.

Kolesar Roman

15

20.

Szabó Szilárd

14

21.

Koczkás Gabriel

14

22.

Štolc Tondo

13

23.

Szili Krisztián

11

24.

Filip David

11

25.

Smidéliusz Bálint

10

26.

Kolesár Štefan

10

27.

Pelikán Gergő

9

28.

Matis Kukolár

9

29.

Fajt Ferenc

8

30.

Márton Zoltán

7

31.

Temesvári Péter

6

32.

Mates Lichanec

4

33.

Zalabai Zsolt

3

34.

Bohus Daniel

1