...vaše auto si aj v zime zaslúži vyzerať dobre. ALU disky aj v zime prinášajú ďalšie výhody. To, že kolesá robia auto je už desaťročia overená skutočnosť a dalo by sa povedať, že aj tie najlacnejšie zliatinové disky vyzerajú na aute lepšie než tie plechové. Ak ste trend cien v poslednej dobe veľmi nesledovali, rozdiel v cene medzi plechovými diskami a "elektrónmi" je oveľa menší ako kedysi. Navyše, ak sa vodič rozhodne kúpiť plastové kryty (puklice), cena sa pri rovnakých priemeroch dorovná cenám značiek DECENT, či ENZO. Pritom je jednoduchšie a estetickejšie zabezpečiť si zliatinové disky bezpečnostnými skrutkami, než do plastu vypaľovať, alebo puklice prichytávať zdrhovacími páskami.

Pritom nová generácia diskov používa nové technológie povrchovej ochrany s 3-násobným lakovaním, ktoré je odolnejšie voči chemickým posypom, aj malému mechanickému poškodeniu. Hliníkové disky dodajú vášmu autu oveľa väčšiu vizuálnu i reálnu hodnotu. Zliatinové disky pritom nekorodujú, takže aj po rokoch dokážu vyzerať veľmi dobre. Každé auto si zaslúži vyzerať dobre po celý rok. S čiernymi plecháčmi každé vyzerá ako štrbavý úsmev...

Aké disky na zimu zvoliť?
 

Pre zimu je vhodné voliť menšieho priemeru než sú vaše letné kolesá. To v záujme zvýšenia komfortu pruženia na často zlých povrchoch. Vyššia bočnica lepšie ochráni podvozkové časti tlmením prudkých rán už priamo na pneumatike. Vyššie zimné pneumatiky majú tiež lepšie záberové vlastnosti v snehu, prípadne v blate, alebo štrku/piesku ak sa s autom ocitnete mimo spevnených povrchov ciest.

Tiež je rozumné voliť jednoduchší dizajn s menej lúčovými diskami. V disku sa potom voda/sneh zachytáva oveľa menej. Často totiž zmrzne na ľad a veľmi nepríjemne ovplyvní jazdu. V otvorenejšom disku sa tiež oveľa menej zachytáva soľ, alebo špina a aj jeho umytie tlakovou vodou je oveľa jednoduchšie a efektívnejšie. Prakticky všetky zliatinové disky sú pevnejšie a odolnejšie než plechové, lepšie chladia brzdy, čistia sa ľahšie (hlavne v porovnaní s kolesami s puklicami) a cenovo to dnes už naozaj nijako zásadný rozdiel nerobí. ALCAR Slovakia má v ponuke viacero cenovo dostupných homologovaných diskov overených značiek AEZ, DOTZ, DEZENT a ENZO s dizanom vhodným pre zimu. Vyskúšajte si konfigurátor, ktorý priamo na vašom aute ukáže ako bude novými diskami vyzerať.

Vhodnost diskov pre použitie v zime určuje hlavne kvalitna ochranného nástreku a vrstiev laku.

Vhodnosť diskov pre zimu určuje ochranný lak
 

Prakticky žiadne disky na svete sa nevyvíjajú špeciálne pre použitie v zimnej prevádzke. Vhodnosť použitia v zime (odolnosť proti soli a štrku) vyplýva z kvality a hrúbky bezfarebného laku. Špeciálny kvalitný lak pre zaťaženie v zimnej prevádzke musí mať optimálny kompromis medzi hrúbkou vrstvy a pružnosťou laku. Je tu viacej nenormovaných variant, ako tieto vlastnosti testovať. Najtvrdšou skúškou je určite pádová skúška. Zo 4 metrovej výšky sa nechá spadnúť na ráfik cez rúru skrutková matica rozmerov M8, pričom po údere sa nesmie lak roztrieštiť. 

Jednou z výhod zliatinových diskov pre použitie v zime je to, že nehrdzavejú...

Ochrana proti soli
 

Všetky disky výrobcu AEZ musia obstáť v teste v hmlovej soľnej komore. V tejto skúške sa urobí ryha do laku disku a v umelohmotnom kontajneri sa disk postrekuje cca. 300 hodín roztokom kyseliny. Táto skúška preukazuje kvalitu a odolnosť laku. Pokiaľ bezfarebný alebo strieborný lak vykazuje kvalitatívne chyby, potom na styčných miestach "vykvitne".