Jeep, Stellantis a jeho ďalšie severoamerické značky sa menia. Po odchode Carlosa Tavaresa, ktorý presadzoval elektromobily a tlačil na pílu, aby sa v Spojených štátoch zbavili osemvalcových motorov, sú v tejto chvíli agregáty V8 nielen späť, ale majú dokonca prioritu.
Potvrdil to okrem iného aj šéf Jeepu Bob Broderdorf, ktorý na nedávnej akcii v Detroite potvrdil, že 6,4-litrový osemvalec HEMI nakoniec nikam neodchádza. Zákazníci si vďaka tomu budú môcť opäť objednať Wrangler V8 s výkonom 476 koní, ktorý zvládne šprint z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 4,5 sekundy a štvrť míle z miesta pokorí za 13 sekúnd. Tým však dobré správy pre zákazníkov Jeepu nekončia.
Zákazník je opäť pánom
Bob Broderdorf potvrdil, že na obzore sú ďalšie osemvalcové modely, inak povedané, netýka sa to len Wranglera. Stellantis oživuje športovú divíziu SRT a to s veľkou pravdepodobnosťou znamená tiež návrat Jeepu Grand Cherokee STR8, respektíve verzie Trackhawk!
Zároveň nie je ťažké vďaka zmenám v plánoch predstaviť si tiež návrat 5,7-litrového agregátu HEMI aj v bežných variantoch Grand Cherokee and Grand Cherokee L. Mimochodom, Jeep sa benzín-elektrických jednotiek nezbavuje, naopak potvrdil príchod hybridného Cherokee a plug-in hybridného Gladiatora 4xe, automobilka sa však v prvom rade vracia k tomu, čo chcú od nej zákazníci. A to sú V8.
Viac možností na úpravy
„Pohonné jednotky sú srdcom a dušou áut, takže nové možnosti by mali zákazníkov nadchnúť,“ dodal Broderdorf, ktorí dúfa, že Jeep opäť osloví tradičnú klientelu a zároveň priláka nových kupcov. O to sa má postarať tiež rozsiahlejší program individualizácie pre modely Wrangler a Gladiator, presné špecifikácie ale automobilka oznámi až o niečo neskôr.
zdroj: Jeep cez Carscoops