Jej označenie vzniklo ako skratka prvých písmen priezvisk zakladateľov, ktorými sú Heinrich Baumgartner a Klaus Brand. A „eSko“ odkazovalo na lokalitu, obec Schiltach v Bádensko-Württembersku, kde má dodnes sídlo.

Od roku 2021 však svetoznáma značka BBS patrí pod krídla koncernu KW, ďalšieho renomovaného výrobcu podvozkových komponentov, ani to ale nezabránilo ďalším finančným problémom.

BBS bola nedávno nútená podať návrh na insolvenciu u príslušného okresného súdu. Predbežný správca konkurznej podstaty, Martin Mucha z advokátskej kancelárie Grub Brugger, uvádza podľa stránky Automobilwoche ako dôvod problémov spoločnosti prudký nárast nákladov na energie.

Produkcia postavená na tavení ľahkých kovov je samozrejme energeticky extrémne náročná, lenže zákazníci odmietali akceptovať nárast cien, do ktorých sa vyššie náklady logicky premietli.

Firma zatiaľ pokračuje vo výrobe, čo však bude nasledovať, nie je v tejto chvíli ešte jasné. Konkurzný správca oznámil, že sa musí najprv detailne oboznámiť so situáciou.

BBS sa mimoriadne darilo na prelome tisícročí, takže mohla v roku 2001 otvoriť druhú továreň v Herbolzheime. Potom však vývoj nabral opačný smer a od roku 2007 ide už o štvrtý bankrot. Ďalší nasledoval v roku 2011 a naposledy v júli 2020, keď BBS zamestnávalo viac ako 500 pracovníkov.

zdroj: BBS, Automobilwoche