S aktuálnou správou o konci Touaregu prichádza britský Autocar, presnejšie povedané jeho obvykle veľmi dobre informovaný externý editor Greg Kable. Ten píše, že Volkswagen urobí hrubú čiaru za svojim jednoznačne najluxusnejším modelom, ktorý bol pôvodne vyvíjaný pod taktovkou Ferdinanda Piëcha, spoločne s limuzínou Phaeton a po boku Porsche Cayenne.
Je zaujímavé, že Cayenne podľa oficiálnych informácií Porsche ešte nekončí. Automobilka ho bude ďalej predávať súbežne s pripravovaným elektrickým Cayenne. A predpokladáme, že niečo podobné bude platiť aj pre Audi Q7 a Q8, v prípade Volkswagenu sa však menia priority.
Bez nástupcu
Volkswagen Touareg by sa mal prestať vyrábať v roku 2026 a žezlo najväčšieho SUV značky po ňom v Európe preberie Tayron. Je lacnejší, vďaka tomu atraktívnejší, dokáže ponúknuť sedemsedadlový interiér a v najvýkonnejších motorizáciách si poradí s prívesmi s hmotnosťou 2,5 tony. Inak povedané, v prípade mnohých zákazníkov, ktorí si nepotrpia na šesťvalcové motory, úlohu Touaregu už prevzal.
Koniec najväčšieho SUV bez priameho nástupcu zároveň znamená, že Volkswagen po 23 rokoch od začiatku jeho výroby končí so snahou dostať sa do segmentu luxusných áut. Tým ale škrty v prípade tejto značky nekončia.
Koniec jedného ID
Autocar upozorňuje, že ďalším modelom na odpis je elektrická ID.5. Mala to byť športovejšia alternatíva ID.4, lenže v Spojených štátoch sa nikdy ani len nezačala predávať, v Číne popularitu nezískala kvôli obrovskej konkurencii a v Európe bola zatienená sesterskou „štvorkou“.
Koniec tohto elektromobilu je naplánovaný na rok 2027 a má byť súčasťou širšej koncernovej snahy o zefektívnenie produkcie a zameranie firmy na modely s veľkým objemom výroby.
A zabalil to aj pripravovaný elektrický Touran
A podľa britských kolegov sa „sekalo“ tiež v zozname plánovaných produktov. VW už dávnejšie avizovalo, že chystá menší elektrický minivan na báze modulárnej platformy MEB, ktorý by sa stal náhradou za Touran. Pracovne bol popisovaný ako „mini ID.Buzz“, s týmto autom ale už nepočítajte.
Zdroje blízke generálnemu riaditeľovi Thomasovi Schäferovi naznačujú, že podobné auto už nie je prioritou, pretože analogické auto zvažuje Škoda! „Zvažovali sme to, ale trh si žiada crossovery a SUV a tiež sme sa rozhodli ísť týmto smerom,“ dodal informátor pre Autocar.
zdroj: Autocar