Nový hybridný pohon označený e-Boxer bude automobilka montovať do modelov Forester a XV, pričom v obidvoch prípadoch ponesú hybridné novinky na dverách batožinového priestoru označenie "e-Boxer". Znamená to, že pod ich prednou kapotou nájdete atmosférický vysokozdvihový štvorvalec Boxer FB20 2,0 16V DOHC (vŕtanie x zdvih 84 x 90 mm) s kompresným pomerom 12,5:1, výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 194 Nm. Ten je síce dostupný až pri 4000 ot./min., no na pomoc mu v nízkych otáčkach prichádza kompaktný elektromotor s výkonom 12,3 kW (16,7 k) a krútiacim momentom 65 Nm zaradený do hnacieho reťazca. Za prevodovku Lineartronic pribudla elektronicky riadená spojka, ktorá dokáže spaľovací motor, variátor aj elektromotor úplne odpojiť a umožňuje verziám e-Boxer úplne plachtiť. Novinkou na motore je aj nahradenie klasického štartéra reverzibilným alternátorom spojeným s motorom plochým remeňom (motor štartuje vyššími otáčkami, než klasický štartér, takže je celý proces rýchlejší, úspornejší a bez typických vibrácií).

Najlacnejší Forester 2.0i e-Boxer na Slovensku kúpite za 32 990 eur.

S kilami navyše

Elektromotor s prídavnou elektronikou samozrejme niečo vážia, nad prednou nápravou Subaru e-Boxer tak pribudlo 50 kg, ďalších 60 kg má trakčný li-ion akumulátor umiestnený nad zadnou viacprvkovou nápravou. Má kapacitu 0,6 kWh, najvyšší výkon 13,5 kW a pracuje s napätím 118 V. Vyššej hmotnosti hnacej sústavy návrhári prispôsobili aj pruženie oboch modelov, kilogramy nad zadnou nápravou však prinášajú aj lepšie rozloženie hmotnosti. Ako uvádza automobilka, elektromotor a hladšie reakcie pohonného reťazca stoja za reálnou spotrebou nižšou o 11 % (v porovnaní s predchádzajúcim boxerom 2,0 16V bez elektromotora).

Akumulátor s kapacitou 0,6 kWh má hmotnosť 60 kg. Subaru naň zvládne prejsť tempom 40 km/h nanajvýš 1,6 km.

Hybridný pohon dokáže pracovať v troch režimoch – s pohonom len spaľovacím motorom, s kombinovaným pohonom benzín + elektrika a na čisto elektrický pohon (do vzdialenosti 1,6 km, max. rýchlosť 40 km/h).

„Elektrický“ X-mode

Lepšiu trakciu sa podarilo konštruktérom Subaru dosiahnuť vďaka jemnému záberu elektromotora pri nízkych otáčkach benzínového štvorvalca. Elektromotorom si tak Subaru nahrádza absenciu záťahu pri pomalej jazde (pri rozjazde, pomalom manévrovaní na skalách, či v piesku a na ľade a snehu). Aktiváciou X-módu sa totiž elektromotor zapája do hry od rýchlosti 0 km/h, zatiaľ čo v ostatných režimoch (I, S) je funkcia Motor Assist (pomoc elektromotora) aktívna až od rýchlosti 4 km/h. Novinkou roka 2019 sú dva nové režimy pohonu (Snow/Dirt a Deep Snow/Mud). Čo je dôležité, prítomnosť akumulátora nad zadnou nápravou a elektromotora pri prevodovke nijako neobmedzili možnosť montáže ťažného zariadenia. Subaru Forester e-Boxer tak dokáže aj s prevodovkou Lineartronic ťahať príves ťažký 1870 kg. Nižší a ľahší crossover XV má maximálnu hmotnosť brzdeného prívesu zníženú na 1270 kg.

Subaru XV e-Boxer utiahne príves s hmotnosťou 1270 kg.