Jaguar dnes predstavil kupé F-Type s pohonom oboch náprav. Urobil tak ešte pred premiérou tohto modelu, ktorú má naplánovanú na autosalón v Los Angeles. Predstavitelia automobilky zároveň ohlásili spoluprácu s tímom British World Land Speed Record Team, ktorý sa s najnovším projektom Bloodhound SSC (Supersonic Car) pokúsi prekonať rýchlostný rekord pre automobily. Ten má momentálne hodnotu 763.035 mph, čo je 1227,986 km/h. Tím Bloodhound má v pláne nie iba prekonať súčasný rekord, ale navyše aj prekonať magickú hranicu 1 000 mph, teda 1 609,3 km/h.

Nový F-Type s pohonom oboch náprav sa počas testu komunikačného zariadenia prehnal 300 kilometrovou rýchlosťou oproti stíhačke letiacej iba 15m nad zemou.

Jaguar sa stal partnerom projektu Bloodhound SSC.

Jaguar F-type R Coupe bude pri pokuse o rekord slúžiť na zabezpečenie komunikácie medzi tímom a vodičom nadzvukového auta Bloodnound. To bude šoférovať držiteľ súčasného rekordu Andy Green. Terajší rekord dosiahol v roku 1997 na vozidle s názvom Thrust SSC. Jaguar účasťou na tomto projekte zároveň upútal pozornosť na svoju novinku. Plánuje totiž rozšíriť počet verzií fantastického F-typu zo súčasných 6 na 14. Jednou z hlavných noviniek je v tomto smere práve verzia s pohonom oboch náprav. Účasť na rýchlostnom rekorde dala automobilke výbornú možnosť odprezentovať schopnosti novinky. Jaguar totiž na juhoafrickej púšti Hakskeen Pan odskúšal komunikačné zariadenie. Automobilka mala možnosť ukázať svetu nie iba úžasné zrýchlenie F-Type R AWD, ale aj maximálnu rýchlosť. Mimochodom na 100 km/h zrýchli za 3,9 s a ručička rýchlomera sa zastaví až na, elektronicky limitovanej hodnote 300 km/h. Počas samotného testu išiel F-Type maximálnou rýchlosťou oproti stíhačke letiacej rýchlosťou 500 mph, čiže 804,65 km/h iba 15m nad zemou. Kumulovaná rýchlosť ich priblíženia teda bola 1 104,65 km/h. Oba stroje mali pritom na palube rovnaké komunikačné zariadenie, aké tím použije počas pokusu o rekord. Podľa zúčastnených, test dopadol dobre a preukázal, že sa Andy Green bude schopný dohovoriť so svojim tímom aj pri rýchlostiach nad 1 000 km/h. Plánovaný pokus o rekord tím uskutoční na rovnakom mieste o 12 mesiacov.

"Naším cieľom pri vývoji F-Type s pohonom oboch náprav bolo udržať charakter zadokolky, ktorý je dôležitý pre športové autá Jaguar, s lepšími dynamickými schopnosťami. Výsledkom je ovládateľné, využiteľné a rýchle auto za každých poveternostných podmienok." Ian Hoban, produktový riaditeľ Jaguaru.

Test komunikačného systému urobil tím okolo Bloodhound SSC pomocou stíhačky a kupé F-type R s pohonom oboch náprav.

Ak by sa vám zdalo, že F-Type s pohonom oboch náprav príde o svoje zábavné jazdné vlastnosti, má pre vás Ian Hoban, jeden z riaditeľov Jaguaru, odkaz: "Naším cieľom pri vývoji F-Type s pohonom oboch náprav bolo udržať charakter zadokolky, ktorý je dôležitý pre športové autá Jaguar, s lepšími dynamickými schopnosťami. Výsledkom je ovládateľné, využiteľné a rýchle auto za každých poveternostných podmienok." Mimochodom ako dobre jazdí F-Type so zadným náhonom sa môžete presvedčiť aj v našom teste. Pred časom sme totiž vyskúšali Jaguar F-Type S.

Zdroj: Jaguar