Vnímanie automobilového dizajnu je subjektívna záležitosť. Čo sa niekomu páči, druhý odsúdi a kým sa jeden pri výbere auta rozhoduje podľa použitej techniky, ďalšieho nadchne dizajn auta natoľko, že si ho kúpi bez ohľadu na použitý motor, či reálne schopnosti podvozka. Niekedy je však výrazná extravagantnosť, či príliš polarizujúci dizajn skôr na škodu a z auta robí viac kuriozitu ako reálny bestseller. Niekedy je to však zámer, čo je pravdepodobne aj prípad japonskej automobilky Mitsuoka. Aktuálnu generáciu jej sedanu GaluE dokonca oficiálne ponúka aj v Európe.

Mitsuoka GaluE jazdí na pneumatikách 215/55 R17 s povinným monitorovaním tlaku. Na želanie dostanete disky s priemerom 18 palcov.

Svojimi rozmermi Mitsuoka GaluE konkuruje európskym sedanom vyššej strednej triedy. Je takmer o 5 cm dlhšie než najnovšie Audi A6.

Japonský Rolls-Royce so svetlami z Fiata 500

Mitsuoka sa zameriava na exkluzívne a zákazkové karosérie áut, údajne šité na mieru zákazníkom prahnúcim po originalite a výnimočnosti. A treba uznať, že výnimočné sú teda poriadne. Ak by ste zatúžili po sedane GaluE, stačí zájsť do Anglicka, či Monaka, kde vám automobilka predá verziu s ľavostranným riadením a schválením pre európske cesty. Získate tak podivnosť postavenú na technickom základe Nissanu Altima s celkovými rozmermi 4980 x 1830 x 1470 mm, rázvorom dlhým 2775 mm a benzínovým šesťvalcom 3,5 V6 24V (VQ35DE) z dielní Nissanu (údaje z oficiálnej stránky výrobcu). Má výkon 199 kW (270 k), krútiaci moment 251 Nm a cez CVT prevodovku roztáča predné kolesá. Ako je to s jeho plnením súčasných emisných noriem, nie je známe.

Japonský konkurent európskych prémiových sedanov má povedomé zadné svetlá a pohotovostnú hmotnosť 1560 kg.

Sebavedomý útok na prémiové sedany

Až doteraz to vyzerá na zaujímavý dizajnérsky a technický počin pre fajnšmekrov. To by však nemohli nastúpiť do kabíny. Tá totiž pochádza z predsa len plebejskejšieho Nissanu. Dojem exkluzivity tak po nastúpení do Mitsuoky rýchlo klesá a vracia nadšeného majiteľa nohami rýchlo späť na zem. Mitsuoka GaluE je dostupná v piatich odtieňoch laku a dvoch kombináciách koženého čalúnenia (čierna/béžová), škoda len, že na oficiálnych stránkach monackého zastúpenia chýba akýkoľvek cenník. Ako to však pri zákazkových exkluzivitách chodí, pravdepodobne sa aj cena odvíja od ďalších prípadných požiadaviek zákazníkov.

Interiér exkluzívneho japonského sedanu za exteriérom svojou originalitou akosi zaostáva.

V konzervatívnej Európe Mitsuoka GaluE predajné rekordy pravdepodobne trhať nikdy nebude, aj tak je však krásnou ukážkou toho, čo všetko dnes dokáže automobilový priemysel ponúknuť. Ako tvrdí samotná automobilka, jej úlohou je ponúkať jedinečné a nenapodobiteľné autá. To a jej rozhodne darí. Ak môžeme poradiť, nenechajte si ujsť ani reklamu na spomínaný sedan vyzdvihujúcu jeho originalitu a výnimočnosť. Stojí to za to a možno vás donúti zmeniť naň názor. Ktovie.