Mnohí vodiči potrebujú auto, ktoré je dostatočne reprezentatívne pre mesto a zároveň dosť veľké na to, aby odviezlo rodinu na víkendový výlet, alebo na dovolenku. Práve také sú kompaktné autá vo verzii kombi.
 

Veľkorysý pre cestujúcich i batožinu

Auris TS Kombi meria necelých 4,6 metra a má 2,6-metrový rázvor. Vozidlo poskytuje pohodlie cestujúcim v oboch radoch sedadiel a súčasne ponúka veľkorysý batožinový priestor - v základnej konfigurácii až 600 litrov. V tomto smere sa praktickému japoncovi vyrovná len málo konkurentov.
 

Zaujímavá je aj škála ponúkaných pohonov. Každý si nájde niečo pre seba. Zástancovia atmosférických benzínových motorov si môžu vybrať medzi verziami 1,33 l a 1,6 l. Prvá z nich dosahuje výkon  99 k, druhá 132 k. Vodiči, ktorí preferujú downsizing si môžu zvoliť motor 1.2 Turbo. Preplňovaný benzínový motor s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva ponúka vodičovi 116 k a krútiaci moment 185 Nm. V ponuke je aj diesel s objemom 1,4 l s výkonom  90 k a s maximálnym krútiacim momentom 205 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S hybridným pohonom

Čerešničkou na torte je hybridná pohonná jednotka. Elektromotor s výkonom  60 kW dopĺňa 1,8-litrový benzínový motor a kombinovaný výkon predstavuje rovných 136 koní. Spaľovací systém a elektromotor spolupracujú z bezstupňovou prevodovkou E-CVT. Ako sa ukazuje, aj napriek obavám konzervatívnych vodičov dosahuje takto konfigurované auto prekvapujúco dobrý výkon. Hybridný Auris TS Kombi zrýchľuje na 100 km/h za 11 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť predstavuje 180 km/h. Podstatné však je, že výber hybridnej verzie neznamená menší batožinový priestor. 

Ekonomické majstrovstvo sveta: 3 l/100 km

Priemerná spotreba? Prospekt uvádza 3,5 - 4 l/100 km, ale ako ukázala prax, môže to byť ešte menej. Dokázali to aj preteky Eco Rally, ktorých sa zúčastnili poľskí motoristickí novinári. Najlepšia posádka dosiahla v hybridnom kombi Toyota priemernú spotrebu 3,2 l/100 km a na najdlhšej, 132-kilometrovej etape iba 3l/100 km. Iste, nejazdili dynamicky a skôr pod maximálnyi limitami na cestách, ale ukázali, že hybrid dokáže poraziť všetky aktuálne dostupné pohonné jednotky v konvenčných autách.