Rovný a rovnejší

Začnime situáciou v tíme DG Sport Competition. Aurélien Comte dokázal vyhrať preteky na okruhu Zandvoort, zatiaľ čo Maťo skončil mimo top 10. Na predchádzajúcom podujatí na okruhu Vila Real dokázal zas vyhrať Maťo a Comte sa dopredu nevedel dostať. Je možné, že Maťo si vydupal rovnaké nastavenie auta, ako má tímový kolega. Teraz bol opäť Comte vpredu a Maťo doslova nikde. Celý víkend sme ho nevideli na pozícii lepšej, ako je posledná bodovaná 10. Ani na nej sa dlho neudržal. Na rovinke nemal rýchlosť, v zákrutách bolo auto nedotáčavé. Comte, ktorý bol na SlovakiaRingu prvýkrát, si bez problémov dojazdil druhé miesto. Neberte to zaujato, ale nie je čudné, že Comte bol v kvalifikácii druhý a Maťo dvadsiaty? Jazdia predsa v tom istom aute.

Aurélien Comte Maťa Homolu doslova ničí. Je to tým, že je taký dobrý, alebo má v tíme výhody, ktoré Maťo nemá?

Jeden z maďarských pretekárov sa vyjadril, že Maťove auto vôbec nejde a je to čudné. Ak toto povie jazdec cudzieho tímu... Pokračuje to udalosťami z boxov. Podľa správ od ľudí, ktorí boli v blízkosti tímu DG Sport Competition, sa na Comteho aute pracovalo ostošesť, avšak na Maťovom aute sa opravili škody, a to je všetko. Žiadna úprava nastavenia. Výsledok ste mohli vidieť na trati a v PR správe bude určite stáť, že medzi autami je taký veľký rozdiel práve kvôli rozdielnemu jazdnému štýlu jazdcov. Prečo je tomu tak? Lebo Slovensko. Slovensko nemá históriu, nemá peniaze, nemá prestíž. Máme síce parádne nové stíhačky, ale to je iná téma. Maťo sa môže aj roztrhať, ale kde nie sú peniaze, tam nie je snaha. Hlavne ak ste vo svetovom tíme. Najlepšia sezóna v medzinárodnom motoršporte pre Maťa bola, keď jazdil s tímom z „východného bloku“.

Aj v roku 2015, keď Maťa dotlačili na štartový rošt WTCC s tímom Campos, to bolo o tom istom. Maťo išiel svoje maximum, ale tím ho mal v paži a jeho auto skladali na poslednú chvíľu. Následne vznikla aféra, keď tím okolo Maťa vyjadril pravdu vo vyhlásení, že Campos Racing nedodal Maťovi 100 % techniku. Na to sa, samozrejme, španielsky tím urazil a povedali si, že Slováci môžu byť radi, že si zajazdili...

Je Hyundai i30N naozaj o triedu lepší, ako zvyšok štartového pola? A ak áno, prečo ho nezasahuje BOP?

Hyundai favorit aj mimo trate?

Ďalšou horúcou témou v paddocku je vyrovnanosť šampionátu. Hyundai investoval do vývoja auta nemalé peniaze a aj sa im to vyplatilo. Hyundai vyhral pomaly všetko, čo sa dalo. Tomu má ale zabrániť BOP, ktoré má vyrovnávať štartové pole. Až na víkend v Zandvoorte sa to moc nedarí. Jazdci iných značiek sa dokonca vyjadrili, že Hyundai počas víkendu blafoval a naschvál boli ešte pomalší, ako by mali byť. BOP im zase prilepšilo a tento víkend vyhrali 2 z 3 pretekov. 

Dokonca ich motoristický novinár Majo Bona videl na štartovom rošte 2. sobotných pretekov, ako chvíľu pred štartom rozoberajú auto Tarquinimu. Vraj išlo o problém s chladičom, ale Talian vyhral preteky rozdielom triedy. Zaujímavé. Možno pri oprave chladiča opravili trochu aj obmedzený výkon motora. To je však priveľká špekulácia. Jazdec Hondy, Yann Ehrlacher, s ktorým čoskoro prinesieme celý rozhovor, bol z tohto takisto užasnutý a priznal, že dohnať Hyundai je miestami nemožné. Je jasné, že takéto prípady, kde sa rozhoduje v zákulisí o tom, komu sa bude dariť, nie sú ničím výnimočné. WTCC zabila dominancia jedenej značky, tak dúfajme, že WTCR podobný osud nestretne. 

Foto: FIA, Hyundai, Homola