Okrem zaujímavého dizajnu prináša záhadu. Automobilka vydala dve, takmer identické, tlačové správy. V európskej má Sportspace pod kapotou 1,7 litrový turbodiesel doplnený elektromotorom. Podľa americkej ho poháňa 2,0 l prepĺňaný benzínový štvorvalec T-GDI.

Automobilka k nemu totiž vydala dve, takmer identické, tlačové správy. Rozdiel je iba v pohonnej jednotke. V tej európskej má sportspace pod kapotou 1,7 litrový, prepĺňaný, vznetový štovrvalec doplnený elektromotorom a podľa americkej tlačovej správy ho zasa poháňa 2,0 litrový, prepĺňaný, zážihový štvorvalec T-GDI. Kde je pravda asi nie je až také podstatné. Táto situácia skôr ukazuje ako blízko má koncept k produkčnej verzii, ktorá musí ponúknuť celú škálu pohonných jednotiek, ak chce automobilka pomýšľať na úspech. 

Maska z plexiskla ukrýva štrbiny, ktoré sa otvoria ak motor potrebuje viac vzduchu.

Pri návrhu karosérie konceptu Sportspace sa šéfdizajnér európskeho dizajnového centra KIA, Gregory Guillaume, zameral na dlhý, štíhly profil, s nerozbitými plochami a účelnými líniami. Podľa jeho slov mal podobný koncept v hlave už počas štúdií a preto ho potešilo, keď si vedenie automobilky uvedomilo, že mu kombi práve v tomto segmente chýba. Guillaume sa snažil opticky odľahčiť zadnú časť a vytvoriť niečo medzi kombi a hatchbackom. Práve preto vytvoril, hrubý D-stĺpik. Klasické kombi totiž majú spravidla dlhé tretie okno na boku auta, čím na pohľad prezentujú veľký batožinový priestor. Tu sa práve mohutným D-stĺpikom a sklonom zadného okna podarilo vytvoriť veľmi športový a svalnatý dojem.

Zadná časť navyše aj napriek pomerne dlhému previsu nepôsobí ťažkopádne. Celkom zaujímavá je aj predná časť. Najmä maska z plexiskla, ktorá opticky spája predné LED svetlá. Na prvý pohľad pôsobí jednoliato, no pri bližšom pohľade zistíte, že má akési klapky, ktoré môžu rotovať a v prípade potreby väčšieho množstva vzduchu sa otvoria. Športový charakter podčiarkujú aj karbónové doplnky, ako lišta na boku pod dverami, ktorá iba zvýrazňuje nizky profil, alebo karbónový "difúzor" v zadnom nárazníku. Aby toho nebolo málo, medzi lúčami 20" hliníkových diskov nájdeme vkladané časti z uhlíkových vlákien. Na rozdiel od hybridných diskov, ktoré vyvíja BMW, tu však plnia len estetickú funkciu.

Zadná časť Sportspace, je podľa tvorcov, niečo medzi kombi a hatchbackom.

Interiér má, podľa Guillauma, poskytnúť osobný priestor štyrom pasažierom. Celý kokpit je pritom vyhotovený v čiernej farbe, čo navodzuje pocit luxusu a zvýrazňuje prístrojovú dosku a stredovú konzolu, ktoré sú potiahnuté tkaninou hliníkovej farby. Aby bol náležite presvetlený, má koncept panoramatickú strechu. Luxus a hodnotu interiéru potvrdzujú aj použité materiáli ako koža, uhlíkové vlákna a eloxovaný hliník. Informácie sa k vodičovi, ale aj k zvyšku posádky dostávajú cez tri displeje. Jeden nahradil klasické budíky a okrem rýchlosti a otáčok zobrazuje napríklad navigáciu, či údaje palubného počítača. Navyše naznačuje, že Kia bude v novej Optime nasledovať trend, ktorý si medzičasom osvojil napríklad aj VW Passat B8, alebo Audi TT. Druhý displej, v strede palubnej dosky slúži pre infotainment a vodič si možnosti na ňom volí pomocou ovládača podobného, tomu ktorý používa BMW pre systém i-drive. Tretí displej prekvapivo nahradil vnútorné spätné zrkadlo a zobrazuje situáciu zachytenú kamerou vzadu. Zaujímavosťou je 28 oceľových guľôčok v podlahe batožinového priestoru. Tie majú uľahčiť polohovanie ťažkej batožiny. Aby sa, ale kufre za jazdy nekĺzali, po naštartovaní sa guľôčky zasunú o 3 mm do podlahy!

Polohovanie batožiny uľahčuje 28 vysúvacích oceľových guľôčok.

Už som spomínal, že oficiálne tlačové správy hovoria o dvoch pohonných jednotkách , čo je pre štúdiu minimálne neobvyklé. Podľa európskej tlačovej správy Kiu Sportspace poháňa diesel elektrický systém nazvaný T-hybrid, ktorý automobilka predstavila minulý rok v Paríži, ako koncept, v súčasnej Optime. Ide o vznetový motor 1,7 CRDi prepĺňaný klasickým turbom a elektrickým kompresorom, ktoré mu zabezpečuje vyšší krútiaci moment aj pri nízkych otáčkach. Motor je navyše spárovaný s malým elektromotorom, napájaným zo 48 V oloveno-uhlíkovej batérie. Pri nízkych rýchlostiach a pri jazde ustálenou rýchlosťou dokáže auto so systémom T-Hybrid jazdiť v elektrickom režime. Počas spomaľovania elektromotor, samozrejme, funguje ako generátor a dobíja batérie. Tlačová správa určená pre Ameriku zas hovorí, že koncept Sportspace poháňa benzínový motor 2,0 T-GDI. Ide o rovnaký turbom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním, ktorý poháňal aj nádherný koncept kupé s pohonom zadných kolies, Kia GT4 Stinger. V tomto prípade je však vyladený "iba" na 250 koní. Či už koncept Sportspace poháňa diesel hybrid, alebo benzínový turbomotor, zostáva dúfať, že sa do sériovej podoby dostane v čo najmenej modifikovanom stave.

Zdroj: tlačová správa