Nové Audi TT uvidíme až budúci rok, kedy automobilka predstaví ďalšiu generáciu športového kupé. V týchto dňoch ale Audi predstavilo, pôvodne interný, koncept na brehu jazera Wörthersee. Priviezli tam kupé TT Ultra Quattro, ktoré vychádza z modelu TTS a prešlo poriadnou diétou a pár dní strávilo i v posilňovni.

Hliníková konštrukcia auta je výrazne ľahšia v porovnaní s TTS. Nanovo ju totiž optimalizovali a niektoré časti sú plastu CFRP, čo nie je nič iné ako plast vystužený karbónovým vláknom. V podlahe auta zasa použili ako materiál horčík. Vďaka tomuto riešeniu klesla hmotnosť o 43 kilogramov. To ale nie je koniec. Ďalšie kilogramy sa podarilo ušetriť na vonkajších paneloch karosérie, ako sú nárazníky, strecha, bočné prahy, kamery namiesto spätných zrkadiel... Tam Audi dokázalo oholiť až 75 kíl. Pokračujeme - nový výfukový systém vyrobený z titánu má jednoduchšiu konštrukciu. Hliníkové disky kolies ušetrili 20 kilogramov, v nich sú keramické brzdy. V interiéri je stredový tunel vyrobený ako karbónový výlisok, preč sú zadné sedadlá a pretekárske sedačky Recaro z Audi R8 GT sú ľahšie o 22 kg. Spočítané dokopy, TT Ultra Quattro je ľahšie o 299 kilogramov a ako celok váži 1111 kg. Nižšia hmotnosť zlepšila agilitu auta a znížila ťažisko. Inžinieri ale navyše prepracovali zavesenie MacPherson, kde nahradili klasické oceľové pružiny plastom zosíleným skleným vláknom. 

Takže i napriek radikálnej úprave, použitiu exotických materiálov, ak odhliadneme od ceny, stále je to použiteľné auto pre bežný život (zadné sedadlá oželiete), pretože pasažieri majú k dispozícii klimatizáciu, čalúnenie či elektrickú parkovaciu brzdu. 

Motor z Audi S3 Sportback je výkonnejší o 38 koní, teraz teda produkuje 231 kW (310 koní) a 400 Nm. Akceleráciu na stovku zvláda za 4,2 sekúnd, maximálka leží na čísle 280. Vyššej maximálnej rýchlosti pomohla i aerodynamika nových častí. Na cestách ale tento koncept a jeho sériovú podobu asi neuvidíme. Skôr by som očakával, že niektoré prvky alebo technológie použijú v nasledujúcich generáciách. Audi tvrdí, že TT Ultra Quattro je len demonštrácia schopností auta, ak sa použijú iné materiály. Otázne ale je, či také TT vôbec stojí za tú cenu. Pretože kombinácia titánu, karbónu či horčíku mi veľmi lacno neznie...

zdroj: www.netcarshow.com