Skutočne, v posledných dňoch začínam článok s menom i30N až príliš často. „Žiaľ“, nič sa nedá robiť s tým, že Hyundai N ide aktuálne bomby. Predstavili i30N Fastback a na Slovakiaringu sa konal prvý Československý zraz majiteľov i30N. No a dnes sme na Parížskom autosalóne spoznali nového kráľa. Hothatch s veľkým H, ktorý rieši nedokonalosti klasického Nka. Podobne, ako to robí BMW s M Performance dielmi, pridal Hyundai Nku potrebné korenie. Predsa len treba uznať, že klasické Nko vyzerá celkom obyčajne. Dúfajme len, že N Options diely nebudú stáť podobné čiastky, ako si pýta BMW. Mieru kustomizácie odhaľuje koncept Hyundai i30N N Option, ktorý továrenský tuning ukazuje v plnej kráse.

Pretekárske auto na každý deň

Hyundai i30N N Option ukazuje, čo od tých dielov budeme môcť očakávať. Kompletne predstavené by mali byť v blízkej budúcnosti, takže sa musíme spoľahnúť iba na to, čo vidíme. Vpredu upúta nová predná karbónová kapota s výduchmi a predný splitter. Nové sú aj 20-palcové disky obuté do semislickov a masívne brzdové kotúče. Bočné prahy sú teraz takisto agresívnejšie a celému autu dominuje masívne zadné krídlo. Hneď pod ním vidíme upravený difúzor a až štvoricu výfukov. Na to, aký orchester poskytnú, si ešte budeme musieť počkať. Za zmienku stojí aj farebná personalizácia, ako napríklad farebné detaily na N Option prvkoch, alebo rovno veľký polep N na dverách.

Priam zásadnej zmeny sa dočkal aj interiér. Už žiadne obyčajné plasty. Poctivý karbón a alcantara takmer všade, kam sa pozriete. Sedačky ako vystrihnuté z pretekárskeho špeciálu TCR a celokovová hlavica radiacej páky iba dotvárajú celkový dojem pretekárskeho auta.