Lamborghini po prvýkrát vo svojej histórii predstavilo na autosalóne v Paríži hybrid! Automobilka konceptom demonštruje svoje schopnosti v ekologickej oblasti. Asterion LPI910-4 však nie je žiadny superšport. Výrobca ho výrazne dištancuje od LaFerrari, 918 alebo P1. Nové Lamborghini má byť použiteľné na každý deň. Poslúžiť k tomu mu má však veľké stádo 910 hybridných koní.

Zadné svetlá jasne pripomínajú už existujúci typ Huracán.

Základ pohonu tvorí vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 litra z typu Huracán. 449 kW (600 k) spolu so sedemstupňovou prevodovkou leží pred zadnou nápravou. Spaľovací agregát dopĺňa hneď trojica elektromotorov s celkovým výkonom 220 kW (300 k). Jeden z nich sa nachádza priamo v prevodovke, ostatné dva sú vpredu. Asterion teda disponuje pohonom oboch náprav. Celé hybridné ústrojenstvo má hmotnosť 250 kg.

 

Z nuly na sto to hybrid zvládne za 3 sekundy. Maximálka je 320 km/h. Výhradne na elektrinu dokáže prejsť 50 km. V tomto režime je z Lamba prednokolka a maximálna rýchlosť neprekročí 126 km/h. Výrobca umiestnil lítium-iónové batérie do miest, kde za normálnych okolností býva prevodovka. Údajne tak získal lepšie vyváženie auta a vyššiu bezpečnosť v prípade nehody. Batérie môžu získavať energiu priamo z elektrickej siete alebo rekuperáciou.

Vnútro vyzerá byť na pomery Lamborghini poňaté v dosť minimalistickom štýle.

910 koní má mať podľa oficiálnych údajov spotrebu len 4,2 l/100 km. Určite sami uznáte, že ide o absolútne nemožné číslo.

Pekným príkladom nezmyselnosti európskej normovanej spotreby je fakt, že podľa nej má Asterion priemernú spotrebu 4,2 l/100 km. Tento údaj nie žeby bol nereálny, ale je rovno smiešny. Vznikol aj vďaka tomu, že počítal s 50 kilometrovou elektrickou jazdou a teda nulovou spotrebou. V reálnom živote by toto číslo bolo minimálne trikrát vyššie. Okrem toho Lambo ponúka aj kombinovaný jazdný režim I (Ibrido) a jazdu len za použitia spaľovacieho motora s označením T (Termico).

 

Dizajn konceptu je pomerne ľahko čitateľný. Dizajnéri pri tvorbe prednej časti čerpali inšpiráciu z vozidla De Tomaso Pantera. Zadok zase ostal verný Huracánu. Vo vnútri nájdeme minimalistickú prístrojovku a sedadlá s mierne vyšší posedom, ktorý sa lepšie hodí do každodennej premávky.

Koncept do výroby asi nepôjde. Lambo však vďaka nemu predstavilo novú hybridnú techniku, ktorú jedného dňa určite použije.

Napriek tomu, že Asterion do výroby asi nepôjde, niektoré jeho prvky určite áno. Hybridný pohon by sme napríklad mohli stretnúť v pripravovanom SUV Urus. Rovnako tak môže skončiť aj nový aktívny chladiaci systém integrovaný do prednej časti vozidla a trojdielny kryt motora.

 

Na záver už ostáva iba dekódovanie mena Asterion LPI910-4. Asterion je mýtický minotaurus, ktorý je napoly býkom a napoly človekom. Lamborghini teda priznáva, že tento koncept nie je čistokrvný býk. Písmena LP označujú pozdĺžne uloženie motora za vodičom (Longitudinal Posterior). I označuje jazdný režim Ibrido. 910 je samozrejme počet koní a štvorka symbolizuje pohon všetkých kolies.

 

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Test: Toyota Auris Touring Sports Hybrid