Zväčšené vstupy vzduchu údajne reálne zlepšujú chladenie

Zväčšené vstupy vzduchu údajne reálne zlepšujú chladenie

Oveľa viac nás ale zaujíma to, čo pribudlo pod povrchom. Presnejšie povedané, čo ubudlo. Hoci nenájdeme žiadne šialené prepĺňanie v štýle Heffner Performance, teší nás, že nejde len o dizajnovú záležitosť. Sériový Aventador nesie doplnkové označenie LP700-4. Mohli ste si všimnúť v nadpise, že Oakley toto označenie zmenil na LP760-2, a to nie náhodou. Pribudlo totiž 60 koní výkonu a ubudol pohon všetkých kolies. O nárast výkonu na 760 koní sa postaral nové nasávací trakt, premapovaná riadiaca jednotka a titánový výfuk, ktorý dokonca ušetril 30 kg hmotnosti. Absencia predného diferenciálu a poloosí, kardanu a spojky Haldex vyústila v zníženie hmotnosti o slušných 85 kg. Ďalšie štyri kilogramy neodpruženej hmotnosti v každom rohu ušetria nové širšie disky obuté do pneu Pirelli P-Zero s rozmermi 255/35ZR19 vpredu a 355/30ZR20 vzadu. Výslednú hmotnosť úpravca neudáva, my sme ale napočítali celkovú úsporu 127 kg. Suchá hmotnosť štandardného Aventadoru je 1 575 kg, mínus 127 kg to vychádza 1 448 kg.

Mohutnejší zadný difúzor ladili v aerodynamickom tuneli

Mohutnejší zadný difúzor ladili v aerodynamickom tuneli

Viaceré úpravy sú ešte vo vývojovom štádiu. Najmä ladenie podvozku si zrejme vyžada poctivé testovanie, aby sa vysporiadalo so stratou trakcie všetkých kolies. My si tento prístup každopádne pochvaľujeme. Mierne vyšší výkon, ale hlavne zníženie hmotnosti a absencia štvorkolky môže z Aventadoru urobiť poriadnú divočinu. Oakley Design plánuje vyrobiť len päť kusov, pričom tri sú vopred predané. Okrem tejto komplexnej limitovanej edície budú k dispozícii jednotlivé doplnky samostatne.